Citat:
Detroit borde hålla hårt i Edvinsson. Han och Seider är något som faktiskt funkar och ett av ligans bättre par. Unga också.Börjar de skicka iväg såna spelare kan de lika gärna riva hela rasket.
Citat:
Sitter och klurar på Ducks ekonomi och Cutters blivande kontrakt. Ingen kan ju lägga ett offer sheet på honom. Ligger på ett sk 10.2 kontrakt. Jag förstår även att han inte kan begära skiljedom. Så vad har han bakom sig i förhandlingarna med Ducks?
Att välja att inte spela NHL 1 år är ju ingen höjdare för han. Har jag missat något?
Att välja att inte spela NHL 1 år är ju ingen höjdare för han. Har jag missat något?
Enligt insiders så är det fullt sjå med att försöka flippa spelare för att skrapa ihop dolares. Vatrano & Killorn är de man försöker flytta främst men om det kniper även Kreider.
Det som ger mig huvudbry är att om man gör så för att behålla Cutter borde det ju bli hål i laguppställningen? Kreider hade varit ett kännbart tapp. Och om de skickas för att fylla Cutters fickor, vad fyller vi på med då om pengarna gått åt. Ska man slänga in ett gäng rookies i topp & middle 6? För blir ju svårt att ha råd med fler spelare som verkligen har topp 6-kvalité. Terry borta ett halvår på det.
Det var bara om forwards. Att backsidan dessutom känns som en schweizerost efter att vi gjort oss av med 4 ordinare orkar jag inte ens gå in på