2026-07-12, 21:29
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Det var något rykte som dök upp häromdagen om att Carolina eventuellt tänkte offer sheeta honom. Får se hur det blir med det. Raymond och Seider skrev väl på nytt kontrakt nära inpå säsongsstart ifjol.
Detroit borde hålla hårt i Edvinsson. Han och Seider är något som faktiskt funkar och ett av ligans bättre par. Unga också.
Börjar de skicka iväg såna spelare kan de lika gärna riva hela rasket.

Citat:
Ursprungligen postat av James-b
Sitter och klurar på Ducks ekonomi och Cutters blivande kontrakt. Ingen kan ju lägga ett offer sheet på honom. Ligger på ett sk 10.2 kontrakt. Jag förstår även att han inte kan begära skiljedom. Så vad har han bakom sig i förhandlingarna med Ducks?
Att välja att inte spela NHL 1 år är ju ingen höjdare för han. Har jag missat något?

Enligt insiders så är det fullt sjå med att försöka flippa spelare för att skrapa ihop dolares. Vatrano & Killorn är de man försöker flytta främst men om det kniper även Kreider.
Det som ger mig huvudbry är att om man gör så för att behålla Cutter borde det ju bli hål i laguppställningen? Kreider hade varit ett kännbart tapp. Och om de skickas för att fylla Cutters fickor, vad fyller vi på med då om pengarna gått åt. Ska man slänga in ett gäng rookies i topp & middle 6? För blir ju svårt att ha råd med fler spelare som verkligen har topp 6-kvalité. Terry borta ett halvår på det.

Det var bara om forwards. Att backsidan dessutom känns som en schweizerost efter att vi gjort oss av med 4 ordinare orkar jag inte ens gå in på
Citera
2026-07-12, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Detroit borde hålla hårt i Edvinsson. Han och Seider är något som faktiskt funkar och ett av ligans bättre par. Unga också.
Börjar de skicka iväg såna spelare kan de lika gärna riva hela rasket.

Hellre back veteranen Klingberg.
Citera
2026-07-12, 22:16
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ja12
Hellre back veteranen Klingberg.

Varför skulle Detroit vilja ha en offensiv PP-back på 34 år istället för en 23-årig tvåvägsback med enorm räckvidd som bara blir bättre?

Klingberg gjorde ett fett misstag som nobbade Dallas när de vill ha kvar honom för 7x8.
Nu får han mest byta lag varje säsong för en betydligt lägre lön.
Citera
2026-07-12, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Varför skulle Detroit vilja ha en offensiv PP-back på 34 år istället för en 23-årig tvåvägsback med enorm räckvidd som bara blir bättre?

Klingberg gjorde ett fett misstag som nobbade Dallas när de vill ha kvar honom för 7x8.
Nu får han mest byta lag varje säsong för en betydligt lägre lön.

PP-back är okej tanke framförallt vill jag ju Klingberg på backsidan.

374 poäng på 602 matcher för Stars om jag räknat rätt.

Klingberg är rätt.
Citera
2026-07-13, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ja12
PP-back är okej tanke framförallt vill jag ju Klingberg på backsidan.

374 poäng på 602 matcher för Stars om jag räknat rätt.

Klingberg är rätt.

Ingen GM med något innanför pannbenet väljer Klingberg framför Edvinsson i dagens läge. Säger inte att Klingberg är dålig på något sätt, utan det är för att han verkar vara en riktig olyckskorp. Inte många fulla säsonger han gjort på slutet, och knappt nåt alls mellan de två säsongerna mellan 23/24-24/25.
Sedan har Edvinsson en oerhörd ålders fördel vs Klingan. Dvs Edvinsson blir bara bättre medan John kommer de börja gå utför, samt det här med läkeköttet.
Citera
2026-07-13, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Ingen GM med något innanför pannbenet väljer Klingberg framför Edvinsson i dagens läge. Säger inte att Klingberg är dålig på något sätt, utan det är för att han verkar vara en riktig olyckskorp. Inte många fulla säsonger han gjort på slutet, och knappt nåt alls mellan de två säsongerna mellan 23/24-24/25.
Sedan har Edvinsson en oerhörd ålders fördel vs Klingan. Dvs Edvinsson blir bara bättre medan John kommer de börja gå utför, samt det här med läkeköttet.

22-23: 50 matcher för Ducks 17 matcher för Wild
23-24: 14 matcher för Maple Leafs
24-25: 11 matcher för Oilers
25-26: 56 matcher för Sharks

Problemet var skadorna. En skadefri Klingberg är allround PP-back. Jag säger ja tack till Klingberg utan tvekan

Detroit byter Faulk och Bernard-Docker till Sharks jag säger inte nej
Citera
2026-07-13, 14:47
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola

Vill man vinna Stanley Cup, då skaffar en vettig GM finnar!
Citera
2026-07-13, 17:11
Medlem
Viggo Björck lämnar Djurgården för Winnipeg redan nu. Och det verkar inte vara tal om att bli utlånad till AHL eller SHL. Han förväntas tydligen få chansen att bli andre center redan i höst.

https://www.nytimes.com/athletic/7440845/2026/07/13/winnipeg-jets-viggo-bjorck/
Citera
2026-07-13, 17:11
Medlem
När måste cutter gauthier vara klar? Eller finns det ingen deadline?
Citera
2026-07-13, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Viggo Björck lämnar Djurgården för Winnipeg redan nu. Och det verkar inte vara tal om att bli utlånad till AHL eller SHL. Han förväntas tydligen få chansen att bli andre center redan i höst.

Björck lämnar Djurgården kändes bittert.

Winnipeg har numera en centerförmåga.

Björck passar i modern miljö.
Citera
2026-07-13, 17:28
Bannlyst
Utlånad ett år till Djurgården?
Citera
2026-07-13, 18:32
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson

Lite tidigt känns det ändå. Är han ens fysiskt färdigväxt?

Antar han är ambitiös och vill komma på liten is för att acklimatisera sig så snart som möjligt.

Viggo känner ändå som den typen av små spelare som kommer ta NHL bra. En sån som ler när det smäller och blod rinner ur mungipan, som älskar kampen. Precis som Quinn Hughes. Och det är nog en mentalitet som är viktig om man är undersized.

Men vi får väl se hur det går. Ett år till i SHL och hänga på gymmet hade nog gjort honom gott, men skillsen håller ju för nhl redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in