2026-07-04, 18:56
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
McDavid tog en rejäl rabatt medvetet för att ge Oilers en chans, något de verkar satsa hårt på att fucka upp totalt. När hans kontrakt går ut så är nog taket för en spelare 20+ miljoner och han behöver inte ens förhandla för det, utan de lag som har råd kommer höra av sig med en blankocheck.

Jag gillar allt detta, även om jag tror Ducks kommer matcha och behålla Carlsson. Alldeles för länge har ligan varit dessa "old school boys" general managers som håller varandra om ryggen. Dags för dem att börja ta sitt jobb på allvar, typ Yzerman i Detroit som tappar rummet mer och mer.

Vad ska Ducks göra om de inte vill matcha? De låter Carlsson gå, och använder draftkapital för att få Larkin, och ser till att fixa ett kontrakt med Gauthier.

Gauthier affären är nog inte glömd i Philadelphia. Nu sätter Flyers rejäl press på Ducks med ett monstererbjudande till Leo Carlsson. Ger man sig in i leken får man leken tåla.
Senast redigerad av East.Clintfood 2026-07-04 kl. 19:07.
Citera
2026-07-04, 19:00
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Bara häromdagen satt jag och skrev med James B att någon förmodligen kommer offersheeta Leo. Jag hade det på känn och det var min oro då Verbeek inte hade sett till att ha ett kontrakt på plats.

Men trodde inte det skulle vara SÅNA summor

Man är fuckade hur man än gör. Men jag klarar inte att bli av med Leo som troligen är den bästa spelaren ducks draftat sen Kariya.
Men fucled är man. Varför skulle t.ex surstroppen Gauthier nöja sig med typ 10 när Leo får 18 nu?

Och ni sa att Rantanen var girig med sina 12m eller så.
Citera
2026-07-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Nu har du gnällt på Verbeek i varenda inlägg. Vad är det som säger att han inte kommit med ett kontrakt runt 12-14 milj till Leo redan tidigare? Förhandlingar vi kanske inte har någon aning om som Carlsson velat vänta ut istället.

Ducks och Leo ska tydligen snackat om kontrakt ”Timmar” innan Flyers kom in med sitt offer sheet det ska legat på mellan 10-12 millar men Verbeek tycks i slutändan ha varit allt för snål

Att dem ens hamnar i denna situationen är fan på Verbeek man ska aldrig gå in i en säsong med sin unga superstjärna som UFA

Kolla Hughes i Montreal vilket bra jobb han gjort med att direkt förlänga 1 år i förtid med sina unga stjärnor nu sitter de alla med långtidskontrakt mellan 7-10 millar till 2031-2035
Citera
2026-07-04, 19:14
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Nu har du gnällt på Verbeek i varenda inlägg. Vad är det som säger att han inte kommit med ett kontrakt runt 12-14 milj till Leo redan tidigare? Förhandlingar vi kanske inte har någon aning om som Carlsson velat vänta ut istället.
Baserat på både Verbeeks och Carlssons uttalanden har de inte diskuterat kontrakt ännu.
Carlsson är ingen diva.

Men du vet ju såklart bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Och ni sa att Rantanen var girig med sina 12m eller så.
Hur är detta att jämföra?

Philadelphia har kommit med detta erbjudande till Leo. Det är inte Leo som sagt "Detta kräver jag". Vi har inte hört något konkret erbjudande Leo skulle ha ratat men med Rantanen har vi det svart på vitt.
Men hjärnsynapserna kanske har svårt att conecta?
Citera
2026-07-04, 19:18
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Baserat på både Verbeeks och Carlssons uttalanden har de inte diskuterat kontrakt ännu.
Carlsson är ingen diva.

Hur är detta att jämföra?

Philadelphia har kommit med detta erbjudande till Leo. Det är inte Leo som sagt "Detta kräver jag". Vi har inte hört något konkret erbjudande Leo skulle ha ratat men med Rantanen har vi det svart på vitt.
Men hjärnsynapserna kanske har svårt att conecta?

Personangrepp brukar inte göra argumentet starkare. Om du tycker jämförelsen är fel får du gärna förklara varför, i stället för att kommentera mina hjärnsynapser.
Citera
2026-07-04, 19:19
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ducks och Leo ska tydligen snackat om kontrakt ”Timmar” innan Flyers kom in med sitt offer sheet det ska legat på mellan 10-12 millar men Verbeek tycks i slutändan ha varit allt för snål

Stämmer det där så blir man ju faktiskt pissed. Lönetaket kommer öka kraftigt. Ge Leo 14 som den förstacenter han är. Det är ju kanon om han blev uppbunden hela 8 år.

Men att Philadelphia kommer med ett absurt overkillerbjudande är ju knappast Leos fel eller han som är girig. De hade kunnat lägga det på 14-15 lika gärna men var tvungna att överdriva för att de vill göra det svårt på riktigt för ducks. Antagligen är de butthurt för Cutter. 15 vet de att anaheim hade matchat direkt. Så därför tog de i så in i helvete.
Citera
2026-07-04, 19:21
Medlem
Citat:
Carlsson är ingen diva.

Det där är skitsnack. Klart man varit mån från Ducks håll att behålla Leo, så att det inte skulle diskuteras något sinsemellan är bara naivt att tro. I det här fallet gjorde Leo rätt med att vara kylig. Och som någon skrev ovan hade de givetvis prata kontrakt bara att Verbeek hållt för hårt i plånboken. Och jag kan väl rent spontant hålla med att Verbeeks erbjudande kanske var mer rimligt, Flyers med hög cap drog till med ett fläskigt bud utan att de drabbar dom för mycket.
Citera
2026-07-04, 19:22
Medlem
Är detta anledningen till att de bara är Leo som badar i pengar av draftkombotanterna ala 2023?

https://hockeysverige.se/nhl/connor-bedard-skadad-pa-traning-chicago-blackhawks-ac94e7s0Gqmi/
Citera
2026-07-04, 19:24
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Verbeek din jävla JUBELIDIOT!!!

Du kunde signat Leo Carlsson för längesen men drog ut på det. Nu har Philadelphia offersheetat 18 MILJONER PER SÄSONG som vi nu måste matcha.

Kunde säkert signat upp honom för 13-14x8.
Dra åt helvete Pat.

Vilka "vi" snackar du om för fan?
Citera
2026-07-04, 19:26
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Vi har gott om cap kommande tiden, även om vi skulle få Carlsson. Även om Carlsson är en fenomenal spelare tycker jag inte om att ge 18 millar på en spelare. Men kvalitativa centrar i ung ålder kommer bli mer och mer sällsynta utanför draften så jag förstår ändå att man är villiga att kasta pengar.

Se på fan, ännu en idiot som yrar om "vi"...
Citera
2026-07-04, 19:28
Bannlyst
Edmonton fick Andersen. Edmonton har Andersen/Jarry som målvaktspar.
Citera
2026-07-04, 19:28
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Personangrepp brukar inte göra argumentet starkare. Om du tycker jämförelsen är fel får du gärna förklara varför, i stället för att kommentera mina hjärnsynapser.

För att du riktar detta mot Leo.

Verbeek har haft all tid i världen att diskutera kontrakt och signa honom men har valt att vänta.

Sen är det Philadelphia som erbjuder 18. Leo har mig veterligen inte avfärdat något kontrakt om inget nytt kommer fram. Han har bara tackat ja till den summa som erbjudits. Och det är galet att Philadelphia erbjuder så mycket, det känns som att de uppenbart vill jävlas med ducks.

När Rantanen erbjöds 12 var det något han aktivt tackade nej till. Antingen för att han ansåg sig högre värd eller att han verkligen inte ville spela i Carolina. För väl i Dallas var det ungefär samma summor som erbjöds och då fick han krypa till korset. Han är dessutom en vinge och ingen förstacenter. När det tecknades var han väl den bäst betalde vingen i ligan, fram till Kaprizov sinnessjuka kontrakt som såklart är en överbetalning.
Men Rantanen fick inte ett högre erbjudande, stannade i Dallas och missade en andra SC. Gladast av alla är Carolina & Stankoven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in