2026-07-04, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
men det stämmer ju inte.

vi såg ju exempel på hur koranen brändes gång på gång i sverige mitt bland muslimer och dom brydde sig inte ett skit.

om din åsikt stämmer så hade det ju haglat stenar. så du är härmed överbevisad. det jag säger styrks av fakta på åtskilliga youtubevideos. jag såg det själv live.

Han dödades trots allt till slut.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8qVw8A/det-har-ar-salwan-momika-5-punkter-efter-dodsskjutningen

Vilks försökte man ta livet av mer än en gång i både Sverige och Danmark.

Salman Rushdie fick sin fatwa 1988. I USA 2023 blev han knivhuggen 8 ggr i huvudet, men överlevde otroligt nog.

Vilken annan religion riskerar man döden om man kritiserar den? Vart du är befinner dig, hur mycket säkerhetsvakter du har... muslimerna hittar dig. Det är deras plikt enligt islam.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2026-07-04 kl. 07:36.
Citera
2026-07-04, 07:42
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Precis. Finns negativa ting inom alla religioner. Och bara för det är så innebär det inte att alla anhängare är dåliga och förtjänar bli hatade, vilket högerextrema vill.

Jag är inte religiös överhuvudtaget men varför ska jag demonisera vanliga fredliga muslimer? Dom gör mig inget illa, till skillnad från högerextrema som håller på att piska upp stämningen och demoniserar alla som är lite annorlunda, även etniska svenskar såsom kvinnor, hbtq etc.

Ser kristna pusha kristendomen idag, ibland högerextrema (medan högerextremism är en motpol till precis ALLT Jesus stod för, Jesus var väldigt vänster och woke i verkligheten om man utgår från infon som finns) så jo det är helt relevant sluta snacka skit.

Den enda gången jag ser islam/Quran och sådant är när högerextrema ska sprida hat om det. Annars ser jag inget sådant och jag har ändå bott i en del "multikulturella" städer.

Vet inte vad han har sagt som demoniserar vanliga fredliga muslimer, det ska man såklart inte göra. Men som ideologi håller jag med honom, avskyr skiten.
Citera
2026-07-04, 07:55
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, grejen är att jag skiter i dem om de skiter i mig. De påverkar inte mig eller mitt liv något om jag inte låter dem. Muslimer påverkar i hög grad mitt liv och välbefinnande om de är här. Men som jag sa, bosniska muslimer.. De anpassade sig, de flesta skötte sig och de krävde inga muslimska rättigheter. De märks knappt av i samhället.

Araber märks av, väldigt mycket skulle jag säga! Så inte islam i sig det är fel på utan människor som inte kan anpassa sig till den miljö de söker sig till. Varför då söka sig till en miljö som inte är anpassad efter dem? Finns som sagt över 200 muslimska länder att söka sig till. Varför skall de hit till kalla norden?
Över 200 muslimska länder?

Det finns 197 länder i världen, så jag vet inte hur du räknar när du kommer fram till över 200. Av dessa så har under 5 st islam som statsreligion och Koranen som bas för konstitution och rättsstat.
Citera
2026-07-04, 08:02
Medlem
Alla normalt funtade människor hatar islam eftersom Koranen och haditherna bygger på hat och våld. Det är endast historielösa självgoda idioter som tycker annat. Så Jomshof har som vanligt rätt i allt han säger och personligen fantiserar jag om att han ska bli diktator över hela Norden en vacker dag.
Citera
2026-07-04, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nya testamentet, de kristnas rättesnöre står i stark kontrast till gamla testamentet. Faktum är att dom skiljer sig så mycket så att dom bibeltrogna judarna valde att fängsla och avrätta Jesus för hans spridande av läror som baserade sig på förlåtelse och att älska din nästa.

I lika stark kontrast står Islam, där koranen till stor del grundar sig på gamla testamentet och Kristendomen idag. Religionerna är helt oförenliga och att försöka bunta ihop muslimer och kristna för att leva under samma tak kan endast sluta med våld och död.
Skulle du säga att gamla testamentet är falskt eller vad man ska kalla det? Och vilar då kristendomen på en falsk grund?
Citera
2026-07-04, 08:12
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
"Judarna i Israel" befinner sig inte i Sverige och har inte heller någon större påverkan här, eller på oss.
Dessutom är judarna off topic.

Frågor på det?

Klart de inte är off topic, läs tråden.
Citera
2026-07-04, 08:20
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Jomshof har rätt. Efter jag läste koranen avskydde jag religionen något ofantligt. Är oftast folk som inte läst den som ens säger emot.

Varken du eller Jomshof har läst koranen. Ni snackar skit.

För om man läser Koranen ser man tydligt den inte är våldsam eller hatisk.

Bibeln är tio gånger mer våldsam och hatisk.
Citera
2026-07-04, 08:28
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenneviking
Mer man blir påläst av islam mer undrar man vad är det för något igentligen?

Om islam inte är politiskt, ok varför raggar Mikael Yuksil muslimska röster ska komma in i Riksdagen?

Islam är så fel på alla områden om rättigheter och förtryck

Varför får kvinnor män inte blandas?

Varför ser man inte kvinnor ute?

Varför accepterar kvinnor de behandlas som skit?

Ser du inte muslimska kvinnor ute?

Era hasbara lögner är så uppenbara.
Citera
2026-07-04, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Ser du inte muslimska kvinnor ute?

Era hasbara lögner är så uppenbara.

När jag är i Stockholm ser jag under dussintalet, borde det inte vara mer?

Vinterhalvåret ser jag inga ute när det är mörkt
Citera
2026-07-04, 08:53
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jojo, försök du det med samtliga abrahamistiska rörelser. Mången islam skiljer sig inte åt ifrån deras politik, samma med deras kusiner judarna och sionismen.
Vad tycker Jomshof om dessa?

Jag kan inte Jomshof i detalj, men jag har för mig att han är uttalad ateist. Du har säkert lagt märke till att kristendomen är en mycket utsatt religion, givetvis i Mellanöstern, men även i Europa. Vad islamisterna skanderar om Israel och judar, i Sverige numera så gott som dagligen, kan inte ha undgått Dig.
Citera
2026-07-04, 09:04
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Trams. Fan vilka desinformatörer och snöflingor ni vänstervridna/islamister är.

Har jag fel? Du kan kalla mig allt från vänster till islamist men inte lögnare!
Hade han sagt att han hatar judendomen eller det som står i torah så hade han inte fått vara kvar som politiker!
Ja eller nej?
Det här visar tydligt vart världen är påväg!
Citera
2026-07-04, 09:07
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag kan inte Jomshof i detalj, men jag har för mig att han är uttalad ateist. Du har säkert lagt märke till att kristendomen är en mycket utsatt religion, givetvis i Mellanöstern, men även i Europa. Vad islamisterna skanderar om Israel och judar, i Sverige numera så gott som dagligen, kan inte ha undgått Dig.

Vad har islamisterna skanderat om judar här i Sverige?
Varför ljuger du? All kritik har alltid varit mot sionismen och ockupationen. Antisemitismen har varit mot Islam, det ser man tydligt i Jomshofs uttalande!

Kristendomen utstatt i mellanöstern? Är det inte Israel som bombar kristna i Palestina och Libanon! Är inte IDF soldater som tar sönder statyer på Jesus? Det här händer just nu!
Du har inga pungkulor att säga det dock, du kmr torska dina moderator rättigheter!
Senast redigerad av BlyatMan 2026-07-04 kl. 09:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in