2026-07-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Det är känt sen länge för oss som förstått vad islam är, att islamisterna använder vår egen demokrati emot oss.

De är extremt farliga. Samhällshotande.

Exakt!
Och när världens mesigaste och mest undfallande land/folk ( Sverige ) - som dessutom tycks lida av ett märkligt självskadebeteende och bära skam för sin egen nation - översvämmas av denna brutalt våldsamma stenålderskultur så är katastrofen ett faktum.
Citera
2026-07-03, 22:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Med tanke på det hat som många anhängare till islam allt som ofta uttrycker i den svenska offentligheten, så måtte väl Jomshof få uttrycka sin antipati mot den islamska ideologin. Hade någon uttryckt motsvarande om t ex frikyrkokristendom, hade ingen - särskilt inte från vänster - haft några större invändningar.
Jojo, försök du det med samtliga abrahamistiska rörelser. Mången islam skiljer sig inte åt ifrån deras politik, samma med deras kusiner judarna och sionismen.
Vad tycker Jomshof om dessa?
Citera
2026-07-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du läst gamla testamentet och känt annorlunda?

Ditt inlägg visar att du prickat rätt med ditt nickname
Citera
2026-07-03, 22:20
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Ett ganska platt påstående av Jomshof. Han hatar islam som ideologi. Han är alltså inte en älskare av islam som ideologi och inte heller är han neutral i sitt förhållningssätt gällande islam som ideologi.

Hur kommer det sig att han insisterar på att kalla islam för en ideologi när han vill berätta för oss andra om sin hatiska inställning? Försöker han provocera för att få starka reaktioner?

Hat är en känsla och det Jomshof gör när han berättar om sitt hat är att han berättar om en av sina känslor. Dessa i grunden självdestruktiva tankar av hat är förstås hans börda att bära.

Han läste Koranen som tonåring och kom fram till att han hatade islam redan då. Han läste tydligen den på ett sätt som fick honom att fyllas med hat. Men då bara av hat av islam som ideologi, förstås. För islam som religion har han som ateist inte mer än en underförstådd och tyst diss att komma med. Han dissar kanske andra religioner också, med lika mycket tystnad.

Jomshof är vegetarian. Betyder det att han hatar kött? Eller är det kött som ideologi som han i så fall hatar?
Citera
2026-07-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Håller med dig om att religioner överlag, inte ska styra våran vardag. Kristendomen har sekulariserats och inskränker inte i våra liv, så att det gör det svårt för kvinnor och män att leva i ett samhälle, format av kristendomen. Nu är det dock en religion här, som vill alla icke-muslimer ont. Därför ska vi ta islam allvarligare än alla andra religioner. Sedan, så kan vi ta hand om alla andra nutida och samhällsfarliga problem.
Ja islam ligger några hundra år bakom kristendomen.
Kristendomen har mognat och blivit modernare.
Men glöm inte korsriddarna och att präster gärna eldade upp kvinnliga häxor.Inte så länge sedan.
Citera
2026-07-03, 22:21
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Exakt!
Och när världens mesigaste och mest undfallande land/folk ( Sverige ) - som dessutom tycks lida av ett märkligt självskadebeteende och bära skam för sin egen nation - översvämmas av denna brutalt våldsamma stenålderskultur så är katastrofen ett faktum.
Föga förvånande hatar islamhatarna också svenskar. För det gör man i de kretsar där kontrajihadism prånglas ut. Man hatar muslimer - iallafall de som står i vägen för Israel - men man hatar européer ännu mer.
Citera
2026-07-03, 22:29
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Ja islam ligger några hundra år bakom kristendomen.
Kristendomen har mognat och blivit modernare.
Men glöm inte korsriddarna och att präster gärna eldade upp kvinnliga häxor.Inte så länge sedan.

Det är inte alls relevant. Korsriddarnas främsta mål var att försvara det heliga landet. Korstågen var ett svar på muslimsk expansion.
Sedan så skedde detta för hundratals år sedan. Det kan inte alls jämföras med islam i dagens Europa.

Islam och kristendom är helt olika varandra. Dagens islam, kan inte ens jämföras med 1500-talets kristendom.
Senast redigerad av PeterJihadi 2026-07-03 kl. 23:11.
Citera
2026-07-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Jomshof har rätt. Efter jag läste koranen avskydde jag religionen något ofantligt. Är oftast folk som inte läst den som ens säger emot.

Du har läst Koranen lika lite som du läst Mein Kampf.
För övrigt måste det vara ganska tärande på psyket att hata hela tiden...
Citera
2026-07-03, 22:31
Medlem
Wajis avatar
Jag hatar också islam. Jag har inget emot trogna människor som sköter sig och har sin religion för sig själv utan att det påverkar andra.

Men islam föder terrorister och idioter och knullar sina kusiner och gifter sig.
Islam är 2000 år bakåt 🔙
Citera
2026-07-03, 22:32
Medlem
systems avatar
Islam har inte ett dugg att göra i länder som anser sig vara demokratiska. Detta av den enkla anledningen att islam inte är demokratiskt.

Jag förstår inte hur det är så svårt att förstå.

Jomshof har således rätt.
Citera
2026-07-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
49 633 islamistiska terrordåd som krävt dödsoffer sedan 9/11 håller inte med dig om den saken. Femtio tusen. På 25 år.

Bara i juni skedde 113 jihadistdåd världen över med 365 dödsoffer. Kan du nämna någon annan religion med samma direkta facit?

Var får man ett sånt tal ifrån? Hittar ingenting ens i närheten. Räknar du dåd under inbördeskrig i Syrien etc. som islamistisk terrorism (där andra muslimer alltså är offren)? Då måste du ju räkna samma med "kristna" (även sekulära) som utför massdåd på samma sätt. Det blir ju ett helt bisarrt sätt att se världen.

Enligt EUROPOL har det utförts 172 dåd med islamistisk motivation under de senaste 20 åren i Europa. Peaken var 2014-2017. Sedan dess är det nästan ingenting, under tio döda per år i våldsdåd med islamistisk motivering, i hela Europa alltså. Under 2024 (senaste året med färdig statistik) var alla dåden utförda av "ensamma galningar" utan tillknytning till terrorgrupper. Detta till skillnad från högerextrem terror som är på framfart... Källa.
Senast redigerad av ThePrivacyTerms 2026-07-03 kl. 22:45.
Citera
2026-07-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Du har aldrig pratat med någon imam. Du är en förvirrad sionist som försöker med långsökta knep, i stället för att argumentera uppriktigt för det du står för.

Hur skulle något invandringsproblem försvinna med ett slöjförbud? Det syftar till att tvångsblanda in invandrare i rotlös konsumism, inte att lösa något problem.

Det är mycket bättre att de behåller så mycket av sin egen identitet som möjligt medan de är här, så att det blir enklare för dem att anpassa sig när de flyttar hem igen. Bara någon som vill ha massinvandring och fritt folkutbyte tycker att slöjförbud och dylik tvångsblandning är någonting bra.
Almedalen --Fråga en muslim, hette ståndet

Men jag erkänner att jag inte pratade så mycket men ville inte framställa det som att han föreläste för mig och att jag var som underordnad.

Och jag var inte i Almedalen som politiker eller så, var i Visby av helt andra skäl (dumt planerat).

Nej, jag är inte sionist (slog upp det).

Självklart vill jag att de ska flytta hem, försvinna;
alla kulturer är mer kvinnofientliga än vår.
Men jag ser inga problem med att vi tar en av deras fanor;
våldtäktsfanan.
Att bära muslimsk sjal i Sverige är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på oss som inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in