2026-07-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Han skriver ständigt ”islam(ism)” på sitt X-konto för att markera att det är samma sak. Och han talar alltid om islam även om han syftar på islamism.

Nej, det är det inte. Men det glädjer mig att se att ni inte delar åsikten att alla muslimer är islamister. Det är nämligen en synnerligen korkad åsikt som bara innebär att man idiotförklarar sig själv.

Du har rätt i sak.

Idag var jag på stan i Göteborg. Partille cup handboll är igång. I Flickor U16 EOC är det bara landslag.
Gick förbi Turkiets landslag. Ingen spelare hade slöja, en tränare var man och en var kvinna. Kvinnan hade ingen slöja.

Samtidigt är här fullt av islamister i Sverige som beslöjar barn och kvinnor. Med jätteskeva värderingar. Så det är helt klart ett problem.
Citera
2026-07-03, 21:05
Medlem
Jomshof har helt rätt och talar klarspråk. Massinvandringen och islamiseringen utgör ett enormt hot mot Europa. Hur det kommer se ut i EU-länder framöver ser vi ett perfekt pågående exempel på i UK, där islamiserade områden demokratiskt röstar fram muslimer som demokratiska representanter och där islam letar sig djupare och djupare in i statsapparaten. Det är ett pågående och sponsrat projekt där bl.a muslimska brödraskapet bidrar med pengar och utbildning för att underminera västerländska demokratier och uppmuntra vänsterpolitik och så kallad "antirasism".

Lösningar som behöver aktualiseras direkt är stopp för MENA-invandring, stopp för moskebyggen, påbörjad återvandring och språk- och vandelsregler.
Citera
2026-07-03, 21:10
Medlem
om man säger att man är obrydd av islam så har man inte läst koranen. och man är jävligt dålig på att läsa sin omvärld. folk vill sitta i sin såpbubbla och tro att allt är bra.
Citera
2026-07-03, 21:12
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Han skriver ständigt ”islam(ism)” på sitt X-konto för att markera att det är samma sak. Och han talar alltid om islam även om han syftar på islamism.

Nej, det är det inte. Men det glädjer mig att se att ni inte delar åsikten att alla muslimer är islamister. Det är nämligen en synnerligen korkad åsikt som bara innebär att man idiotförklarar sig själv.

Och det fanns inga bevis, alltså - bra där, din megafon...
Citera
2026-07-03, 21:24
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur många är det som följer Gamla Testamentet slaviskt och tycker att alla som kritiserar, förlöjligar eller ens ens ifrågasätter det skall stenas? På vilket sätt är det ens en relevant jämförelse mot två miljarder moslems i världen?
Vi har precis beskådat judarna genomföra ett folkmord med GT som grund.
Citera
2026-07-03, 21:24
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och det fanns inga bevis, alltså - bra där, din megafon...

Säpo har en diger lista med moskeér som har en radikalislamsk inriktning , de besöks av 1000-tals. Det finns muslimer som har berättad att många av Sveriges moskeer är radikalare ( Eller , ska vi för tydlighetens skull säga har Imamer som är uppviglare och västhatare) än på de flesta andra nationer i mellanöstern.
Citera
2026-07-03, 21:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Säpo har en diger lista med moskeér som har en radikalislamsk inriktning , de besöks av 1000-tals. Det finns muslimer som har berättad att många av Sveriges moskeer är radikalare ( Eller , ska vi för tydlighetens skull säga har Imamer som är uppviglare och västhatare) än på de flesta andra nationer i mellanöstern.

Ja, och? - jag har inte gått emot något slikt. Kolla gärna upp vilket inlägg jag besvarade och vad som stod där...
Citera
2026-07-03, 21:27
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Att det inte finns någon moderat tolkning av islam. Det är givetvis bara trams då det finns massor av moderata muslimer.

Jomshof försöker ständigt att framställa alla muslimer som islamister, vilket är lika oärligt som det är korkat och intolerant.

De är "moderata" för här gäller det att infiltrera så mycket som det går. I Nigeria finns inga "moderata" muslimer. I Gaza eller i Libanon finns inga moderata muslimer.
Citera
2026-07-03, 21:28
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, och? - jag har inte gått emot något slikt. Kolla gärna upp vilket inlägg jag besvarade och vad som stod där...

Så, är du en aningslös idiot eller inte ?
Citera
2026-07-03, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Så, är du en aningslös idiot eller inte ?

Vad fasiken svamlar du om - är du full?
Citera
2026-07-03, 21:30
Medlem
Jag pratade med en imam för lite sen, han såg sig som modern.

Hans infallsvinkel på ett slöjförbud:
Med ett slöjförbud tar ni bort yttrandefriheten,
yttrandefriheten som ni har kämpat för.

Hans belåtenhet gick inte att ta miste på;
vi svenskar ger dem kulorna de dödar kvinnofriden med.
Citera
2026-07-03, 21:35
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:

Majoriteten av muslimerna är också islamister. Titta bara på data från Pew Research och definitionen:

"En islamist är någon som vill använda islam som en politisk ideologi för att styra ett samhälle eller en stat."

Muslimer har ju genom politiken förändrat hela MENA, stora delar av Asien och nu våra samhällen i hela Europa.

Att det ska vara uppdelat har du enbart fått från våra okunniga vänsterpolitiker och vänster-MSM. Muslimer själva tycker att ni är knäppa som delar upp det. Politik och islam går hand i hand, politiken är inbyggd i islam.

Det finns bara en islam, islamismen ingår däri.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-03 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in