2026-07-03, 20:47
Medlem
Det låter befängt i mina öron att "hata Islam". Det är en ideologi, en idé, en föreställning i människors medvetande. Det är som att hata färgen grön eller oändligheten.

Det är väl muslimer man i så fall hatar, baserat på deras handlingar? Det är ju inte som att Koranen hoppar upp och biter dig.
Citera
2026-07-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Vet du hur stor uppslutning det är vid Sveriges moskéer idag? Islam kommer aldrig förändras. Islam är inte konstruerad på det sättet.
Har du varit i gulfstaterna. Stor skillnad mot typ Pakistan Iran Syrien. Men dock muslimska länder.
Citera
2026-07-03, 20:48
Medlem
Det har aldrig Jomshof sagt heller. Att det skulle vara något problem med sekulära muslimer. Det är ju något du har kokat ihop i din egen skalle.
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Att det inte finns någon moderat tolkning av islam. Det är givetvis bara trams då det finns massor av moderata muslimer.

Jomshof försöker ständigt att framställa alla muslimer som islamister, vilket är lika oärligt som det är korkat och intolerant.
Citera
2026-07-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.svd.se/a/WvkVPg/jomshof-jag-star-for-att-jag-hatar-islam

Vad tycker ni? Är det inte lite hårt att säga att man hatar islam eller har han rätt i sina påståenden om islam?

Vad tycker du om islam? Tycker ni att Richard Jomshof har rätt?

.....................

En del av citatet bortredigerat enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/Moderator

Han har helt rätt, testa o läs Koranen och med egna ögon se vad boken skriver om oss
Citera
2026-07-03, 20:51
Medlem
En första förutsättning är att man accepterar och följer alla våra lagar och regler och sedvänjor. Sen kan man ju få tro på någon låtsaskompis i himlen om man vill.

Finns ju en del coola grejjor med religioner också, alla högtider tx. Gamla kyrkor är häftigt.
Citera
2026-07-03, 20:52
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Har du varit i gulfstaterna. Stor skillnad mot typ Pakistan Iran Syrien. Men dock muslimska länder.

Skulle aldrig i mitt liv sätta foten i gulfstaterna. De tillämpar sharialagar och verkställer massvis med dödsdomar. Det är länder jag absolut inte tycker någon västerlänning ska besöka.
Citera
2026-07-03, 20:53
Medlem
Esprades avatar
De ser oss som kuffar, vi är inte ens människor i deras ögon. Vi är så oändligt naiva som tror att de kan integreras.
Citera
2026-07-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Muslimer är inte överrepresenterade inom de sakerna jämfört med icke-muslimer med samma etnicitet. Det är invandringen som är problemet, inte islam.

Alla som försöker att leda fokus till islam i stället för invandring är för massinvandring. Islamhat är ett försök att fördumma motståndet mot invandring och göra det kontraproduktivt. Framförallt går det ut på att lura folk att bli sionister, trots att Israel är allierat med de absolut värsta islamistdiktaturerna.

Svårt att ta reda på...

Tittar man på de mest överrepresenterade grupperna så är det afghaner, somalier, kurder och araber.

Andelen kristna därifrån är minimal. Finns lite assyrier, syrianer och eventuellt kopter från Mellanöstern/arabländerna. Finns även lite kurder aom är kristna.

Men majoriteten av araberna/kurderna är shia eller sunnimuslimer. Säkert över 90%.
Sedan har du somalier och afghanerna, men 0%kristna.

Det beror också på vilka brott man avser. Organiserad brottslighet, narkotikahantering osv har större andel kristna.

Brott som överfallsvåldtäkter, våldtäkter av äldre, gruppvåldtäkter ar betydligt lägre andel kristna. Där är nästan alla förövare muslimer på papper.
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-07-03 kl. 20:58.
Citera
2026-07-03, 20:57
Avstängd
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esprade
De ser oss som kuffar, vi är inte ens människor i deras ögon. Vi är så oändligt naiva som tror att de kan integreras.

Alla abrahamitiska religioner (judendom, kristendom och islam) är samma skit! Åtminstone så hycklar inte vi Svenska patrioter om det! Sionistpartiet (SD) kan blåsa vanligt folk, men inte oss!
Citera
2026-07-03, 20:57
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Det är enbart ett hälsotecken att hata islam. Islam är en dödskult.

Frågar man mig så vill jag gå ett steg längre och säga att islam är i princip sprungen ur en demonisk ondska.

Vill man lära sig mer och förstå vad Jomshof pratar om så bör man spendera en stund här: https://www.thereligionofpeace.com/
Citera
2026-07-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Skulle aldrig i mitt liv sätta foten i gulfstaterna. De tillämpar sharialagar och verkställer massvis med dödsdomar. Det är länder jag absolut inte tycker någon västerlänning ska besöka.
Ja islam är en konservativ borglig religion där religion är viktigare än lagar. Tur vi inte har politiker i Sverige som vill blanda in religion i skola och lagar.
Citera
2026-07-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kan du påvisa uttalanden där han gjort detta, eller är det som vanligt med er apologeter och vänsterfjollor att ni bara fabulerar? Man kan hata Islam utan att hata muslimer i gemen...
Han skriver ständigt ”islam(ism)” på sitt X-konto för att markera att det är samma sak. Och han talar alltid om islam även om han syftar på islamism.
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Det har aldrig Jomshof sagt heller. Att det skulle vara något problem med sekulära muslimer. Det är ju något du har kokat ihop i din egen skalle.
Nej, det är det inte. Men det glädjer mig att se att ni inte delar åsikten att alla muslimer är islamister. Det är nämligen en synnerligen korkad åsikt som bara innebär att man idiotförklarar sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in