2026-07-03, 20:19
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Stödjer ni Jomshofs och SD:s linje om tvångsblandning?

Alltså att behålla invandrarna i Sverige, men tvinga dem att sluta vara muslimer, och i stället blanda in dem i en globohomo-ideologi med sionism, feminism och HBTQ.

För det är vad kontrajihadismen syftar till i invandringsfrågan. Jomshof företräder en massinvandringsideologi på den yttersta vänsterkanten.

Nej.
Citera
2026-07-03, 20:21
Medlem
Att det fortfarande finns folk som tror på gamla hittepå-böcker. Det är väl det där med 40 oskulder som gör att det lockar att tro på skiten.
Citera
2026-07-03, 20:22
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.svd.se/a/WvkVPg/jomshof-jag-star-for-att-jag-hatar-islam

Vad tycker ni? Är det inte lite hårt att säga att man hatar islam eller har han rätt i sina påståenden om islam?

Vad tycker du om islam? Tycker ni att Richard Jomshof har rätt?

.....................

En del av citatet bortredigerat enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/Moderator

Samtliga av de abrahamitiska religionernas skrifter innehåller jävligt mycket tvivelaktigheter som helt enkelt inte passar in i ett modernt samhälle (eller vad som borde vara ett modernt samhälle kanske jag ska tillägga). Skarp kritik är därför helt befogat. Man ska ju oxå minnas att det knappast råder enighet inom islam som sådan - detta är ständigt uppe på agendan i div diskussionsprogram från mellanöstern - huruvida vissa versioner av islam ska tillåtas existera eller inte å om dessa "möjligen" står i vägen för utveckling i just mellanöstern. Jag personligen tror dock inte att islam håller på att ta över just Sverige (av många anledningar) - det förefaller vara betydligt värre i vissa andra EU-länder som även dessa oselektivt tar emot vilka grupper å individer som helst egentligen (skillnaden är att Sverige är ett ganska litet land befolkningsmässigt - det går liksom inte att göra någon slags "intern revolution" inom ett såhär litet land - större länder ligger dock ev i farozonen för något sådant i en ev framtid).

Ang dessa stora religioner så var det märkligt nog inte förrän Trump och co började med bönestunder offentligt som den större (religiösa) problematiken där borta uppmärksammades på lite mer allvar. För den har pågått länge men lite granna bakom lykta dörrar sas. Första gången jag hörde talas om den sk "the family" (den grupp av kristna radikaler som omger vita huset och presidenten speciellt) var nån gång runt 2010.

Gamla religioners inflytande över folk och speciellt politik bör synas i sömmarna - alltid.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-07-03 kl. 20:35.
Citera
2026-07-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad exakt av det han säger om Islam stämmer inte?
Att det inte finns någon moderat tolkning av islam. Det är givetvis bara trams då det finns massor av moderata muslimer.

Jomshof försöker ständigt att framställa alla muslimer som islamister, vilket är lika oärligt som det är korkat och intolerant.
Citera
2026-07-03, 20:24
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Jomshof har rätt. Efter jag läste koranen avskydde jag religionen något ofantligt. Är oftast folk som inte läst den som ens säger emot.

Har du öäst bibeln också? Jävla sagor alltihopa. Vem fan läser sån skit på 2000 talet
Citera
2026-07-03, 20:24
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du läst gamla testamentet och känt annorlunda?

Man kan väl hata flera företeelser och därtill religioner samtidigt? Det ena förtar inte det andra?
Citera
2026-07-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Att det fortfarande finns folk som tror på gamla hittepå-böcker. Det är väl det där med 40 oskulder som gör att det lockar att tro på skiten.
Det ändå mycket disciplin som krävs be 5 gånger per dag ,fasta ,besöka moske ,tvätta sig varje gång innan man ber ,ingen alkohol mm 😊
Citera
2026-07-03, 20:27
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Att det inte finns någon moderat tolkning av islam. Det är givetvis bara trams då det finns massor av moderata muslimer.

Jomshof försöker ständigt att framställa alla muslimer som islamister, vilket är lika oärligt som det är korkat och intolerant.

Kan du påvisa uttalanden där han gjort detta, eller är det som vanligt med er apologeter och vänsterfjollor att ni bara fabulerar? Man kan hata Islam utan att hata muslimer i gemen...
Citera
2026-07-03, 20:33
Medlem
AreYouBacks avatar
Jag hatar islam och jag hatar muslimer. Jag jobbar med flera men vet att de är på en lägre grad av radikalisering. De kommer inte ha något val när imamerna beordrar attacker på oss. Islam skall ut ur Europa, jag skiter hur jävlig religionen är i deras hemländer, jag åker inte dit och jag skiter i kusingifte, kvinnoförnedringen, jag tycerk synd om barnen men jag har ingen anledning att lägga mig i skiten bara de inte befinner sig i Europa.

https://youtube.com/shorts/226YdZ2cfg0?si=xhdyygddqHl62KY5
Senast redigerad av AreYouBack 2026-07-03 kl. 20:55.
Citera
2026-07-03, 20:34
Medlem
Saudi har en agenda. Och det innefattar att islam ska tillämpas strikt, den som inte förstår det behöver en förmyndare. Hedersmord m.m hör inte hemma i västvärlden.
Citera
2026-07-03, 20:43
Medlem
Kristendomen la ju gamla testamentet bakom sig för 2000 år sedan. Och även judarna har lämnat många gammaltestamentliga seder som djuroffer bakom sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du läst gamla testamentet och känt annorlunda?
Citera
2026-07-03, 20:45
Avstängd
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.svd.se/a/WvkVPg/jomshof-jag-star-for-att-jag-hatar-islam

Vad tycker ni? Är det inte lite hårt att säga att man hatar islam eller har han rätt i sina påståenden om islam?

Vad tycker du om islam? Tycker ni att Richard Jomshof har rätt?

.....................

En del av citatet bortredigerat enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/Moderator

Alla som är uppväxta med kristendomen borde rimligt hata Islam. Många kungar som krigat för att slippa Islam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in