2026-07-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Hur kan det komma sig att tingsrätten trodde på henne och inte honom i rätten? Du gör din bedömning utifrån lösa utdrag ur förundersökningen, du vet inte hur dom agerat och vad dom sagt i rätten
Det gör ju du med?
Citera
2026-07-03, 18:49
Medlem
semen.12s avatar
Jag var 16 år 1980 och jag har haft sex med mer än 50 kvinnor och har mött 48 av dom i riktiga livet före sex. Inte via Internet.

Att man kan åka i fängelse för att kondomen inte var på plats vid utlösningen eller aldrig fanns där är heelt sjukt.
Alltså jag har varit ihop tjejer som varit under 15 år och dessa tjejer har sovit hos mina föräldrar och jag har även sovit hos tjejernas föräldrar.

Efter jag har fyllt 18 har jag inte varit med någon under 15 år men dom har varit 15 på väg till 16 samma år.
Jag var inte ett dugg extrem många tjejer i min klass i åttan och senare i nian var ihop med killar som hade körkort och bil. Om dom hade sex vet jag så klart inte men det förutsätter man?
Jag vet att vid flera tillfällen har jag legat med kvinnor som har sovit eller varit jättefulla, men aldrig har någon anklagat mig för något dumt eller varit arg.
Det var liksom spelets regler förr, jag minns att en kvinna skrek från toan en morgon.
- Va faan har du kommit i min röv? Sen skrattade hon.

Utvecklingen vi ser i dag började med Jugoslaverna ( fem kroater) som gruppvåldtog en Svensk kvinna 1993 eller tidigt 94 dom bodde på en flykting förläggning.
Sedan dess har vi ju alla sett hur araber som riktigt gottar sig i vår avslappnade kultur.

För några år sedan började dom lyfta på kjolen och ta dom mellan benen bakifrån under konserter.

Jag vill avsluta med att säga att jag hade aldrig fått möjlighet till mitt tidigare sexliv om jag varit 30 år yngre. Jag hade faktiskt varit orolig varje gång både före och efter sex i dag eftersom en kvinna i dag kan anmäla i efterhand. långt i efterhand
Senast redigerad av semen.12 2026-07-03 kl. 18:52.
Citera
2026-07-03, 18:57
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja varför inte.
Då är du helt sjuk i huvudet. Förmodligen autist.
Citera
2026-07-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Jag var 16 år 1980 och jag har haft sex med mer än 50 kvinnor och har mött 48 av dom i riktiga livet före sex. Inte via Internet.

Att man kan åka i fängelse för att kondomen inte var på plats vid utlösningen eller aldrig fanns där är heelt sjukt.
Alltså jag har varit ihop tjejer som varit under 15 år och dessa tjejer har sovit hos mina föräldrar och jag har även sovit hos tjejernas föräldrar.

Efter jag har fyllt 18 har jag inte varit med någon under 15 år men dom har varit 15 på väg till 16 samma år.
Jag var inte ett dugg extrem många tjejer i min klass i åttan och senare i nian var ihop med killar som hade körkort och bil. Om dom hade sex vet jag så klart inte men det förutsätter man?
Jag vet att vid flera tillfällen har jag legat med kvinnor som har sovit eller varit jättefulla, men aldrig har någon anklagat mig för något dumt eller varit arg.
Det var liksom spelets regler förr, jag minns att en kvinna skrek från toan en morgon.

Utvecklingen vi ser i dag började med Jugoslaverna ( fem kroater) som gruppvåldtog en Svensk kvinna 1993 eller tidigt 94 dom bodde på en flykting förläggning.
Sedan dess har vi ju alla sett hur araber som riktigt gottar sig i vår avslappnade kultur.

För några år sedan började dom lyfta på kjolen och ta dom mellan benen bakifrån under konserter.

Jag vill avsluta med att säga att jag hade aldrig fått möjlighet till mitt tidigare sexliv om jag varit 30 år yngre. Jag hade faktiskt varit orolig varje gång både före och efter sex i dag eftersom en kvinna i dag kan anmäla i efterhand. långt i efterhand
Nu brukar i regel brott sällan anmälas i förväg, likaså våldtäkt. Men när det kommer till våldtäkt så är bevisbördan låg då inget uppsåt ska styrkas, att det rör sig om en efterhandskonstruktion gäller bara männen, oaktsamhet är också enbart männens som kan ställas till svars för.
Citera
2026-07-03, 19:38
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Nu brukar i regel brott sällan anmälas i förväg, likaså våldtäkt. Men när det kommer till våldtäkt så är bevisbördan låg då inget uppsåt ska styrkas, att det rör sig om en efterhandskonstruktion gäller bara männen, oaktsamhet är också enbart männens som kan ställas till svars för.

Självklart men jag skiljde mig 97 från en kvinna för jag träffade en yngre, hon hade säkert anmält mig för något sexuellt om det var på bordet då? Hon var helt vansinnig och gick till min nya kvinnas jobb och mordhotade henne. Hon sade till våra gemensamma barn att min nya "fru" var farlig.
Citera
2026-07-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu penetrerade han henne inte under hela akten utan i slutet av akten. Han fingerade henne först. Använder du en väldigt tunn kondom känner du knappt någon skillnad framförallt inte om du är kåt och riktigt våt. Fråga dina kvinnliga vänner

Så han log på henne, smekte klitoris - höll fast ena handleden, och var tung på hennes bröstkorg.
MEN... lyckades ändå gå iväg hämta en kondom, och sätta på den utan att hon märkte något?

Imponerande.
Citera
2026-07-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag har läst samtyckeslagen och om mannen frias i nästa instans får han inte fängelse.
Om han frias i nästa instans så har han inte brytit mot någon lag och tilldelas därför inte något straff alls, det hade du förstått om du hade koll på vad som händer i en rättsprocess
Citera
2026-07-03, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Så mannen ska dömas för sin utlösning trots att sexet var helt frivilligt det är din ståndpunkt jag vet inte vad jag ska säga om det mer än att det är sjukt och tyder på ett starkt manshat jag ska inte döma dig du kanske har skäl för dina åsikter

Överenskommelsen var att han inte skulle komma i henne. Sen tränger han in sin penis i henne när han håller på att komma. I normalfallet drar man ju ut den när man ska komma när man kör med avbrutet samlag.
Citera
2026-07-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Då är du helt sjuk i huvudet. Förmodligen autist.

Det är inte jag som stiftar lagarna. Man kan inte välja vilka lagar man ska följa och inte. Det funkar inte så. En vuxen man borde veta det.

Intressant att du tycker man är sjuk i huvudet om man inte tycker det är ok att man lurar och tvingar på män faderskap genom att ljuga om P-piller.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-07-03 kl. 20:52.
Citera
2026-07-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Om han frias i nästa instans så har han inte brytit mot någon lag och tilldelas därför inte något straff alls, det hade du förstått om du hade koll på vad som händer i en rättsprocess

Ja det är ju just vad jag skrev. Det är ju därför vi har tingsrätt, hovrätt och en högsta domstol. Det skulle inte förvåna mig om fallet ifråga kommer att tas till högsta domstolen. Lilla gubben då.
Citera
2026-07-03, 20:44
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det framgår ju inte heller att hon skulle ha förstått att han struntat i kondomen för han får utlösning i henne .. så det som gäller är det uttalade kravet på att använda kondom.

Diskussionen kring sådana här fall visar dock på betydelsen av en samtyckeslag där man faktiskt måste försäkra sig om den andras vilja och inte bara "tolka fritt" ..
Om våldtäkten utgörs av att han brutit mot hennes uttalade krav på skydd, men däremot uppenbarligen inte gjort tillräckligt för att försäkra sig att så också var fallet -- betyder det att du anser att kvinnor som ljuger om exempelvis p-piller i syfte att bli gravida också begår våldtäkt?

Frågar inte för att vara provokativ, utan för att jag själv har en erfarenhet där ett galet ex till mig deklarerade att vi tydligen haft sex oskyddat en viss period, trots löften om p-piller från hennes sida, och att hon "hade behållit barnet om hon blivit gravid". Det sistnämnda tog rätt hårt att höra eftersom man då också insåg maktlösheten, och jag ska inte ljuga om att jag där och då ibland i samtal med andra om upplevelsen jämförde det med att jag faktiskt på sätt och vis "kände mig våldtagen" just på grund av den totala maktlösheten.

Men skulle jag klassa det som våldtäkt rent juridiskt? Inte en chans.

Den här tingsrättsdomen är oroväckande och jag hoppas den rättas till i hovrätten, alternativt att vi kriminaliserar ljugande och allmänt hänsynslöst svineri och dömer för det istället för våldtäkt. Snacka om att urvattna ett begrepp totalt. Mina tankar finns med alla faktiskt våldtagna kvinnor ikväll. Det kan inte vara lätt när såna här kåta och oansvariga haverister får rätt parallellt med er.
Citera
2026-07-03, 21:00
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12

Jag ler
Om nu samtyckes lagen från 2018 var var så djävla bra varför har inga andra länder tagit efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in