2026-07-03, 08:54
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Hennes kompis Jocke kanske kan köpa huset och plöja ner en 30-40 miljoner i det så att det blir än mer omöjligt att sälja?

Det är underhållande att se att alla raketforskare håller sig nära varandra. Det skänker stor glädje!

Du kan vara något på spåret, det kanske blir Jockiboi som kliver in och räddar köpet av Steninge, med ett litet handlån.
Citera
2026-07-03, 09:01
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du kan vara något på spåret, det kanske blir Jockiboi som kliver in och räddar köpet av Steninge, med ett litet handlån.
När det inte blir något ”Mördarna” så kanske ”Tookhuset” kan bli en grej?
Citera
2026-07-03, 09:16
Medlem
Det bästa vore kanske om de sålde Segunda Casa i Spanien så att de i lugn och ro kan flytta in i Steninge utan att ha hotet om personlig konkurs över sig.

Anna förstår inte ekonomi. Att de fått ett arv gör inte att de plötsligt kan köpa upp sig på massa bostäder då Roberto har väktarlön och Anna varit arbetslös sen ”Samba sambero”. Kanske dags att ändå tacka ja till alla företagsgig som Anna tackat nej till för att värna själen och få en andningspaus…
Citera
2026-07-03, 10:12
Medlem
....å idag är stories FULL av svartvita citat och klipp från nobodies som ger narcissistiska livsråd.

Någon har varit dum mot snälla Anna. Igen

Säger det igen - ju fler "tänkvärda ord" en person lägger upp på sin insta, desto dummare. Det är min teori
Citera
2026-07-03, 10:39
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Det har jag också funderat över.
Skulle aldrig sätta min fot i ett hus där Anna huserat men tänk att ha henne som " hyresvärd"
😱
Jag ser framför mig hur en familj flyttat till Stockholm och i akut behov av beonde hyrt huset för ett halvår. Jag ser hur frun i huset är på väg ner i tvättstugan med famnen full av tvätt, då hon upptäcker Anna som inspekterar tvättmaskinen med förstoringsglas och med myndig röst påpekar att det faktsikt är hennes hus och då använder man bara hennes tvättmedel.
Jag ser hur paret som hyr har en ledig lördag och ligger i solstolar på dansbanan när de hör en skärande röst som skriker "färskt fräscht vatten". Och så kommer Anna ut med klirrande vattenglas med isbitar som hon vill bjuda på. Tre timmar senare, efter en "spontan härlig gemenskap full av skratt, tårar och en del sång" har Anna berättat allt om hur hon studeat metod acting när hon gick in i rollen som cowboydocka i Toy Story. Jag ser hur paret packar sin bil och lämnar.
Citera
2026-07-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Jag ser framför mig hur en familj flyttat till Stockholm och i akut behov av beonde hyrt huset för ett halvår. Jag ser hur frun i huset är på väg ner i tvättstugan med famnen full av tvätt, då hon upptäcker Anna som inspekterar tvättmaskinen med förstoringsglas och med myndig röst påpekar att det faktsikt är hennes hus och då använder man bara hennes tvättmedel.
Jag ser hur paret som hyr har en ledig lördag och ligger i solstolar på dansbanan när de hör en skärande röst som skriker "färskt fräscht vatten". Och så kommer Anna ut med klirrande vattenglas med isbitar som hon vill bjuda på. Tre timmar senare, efter en "spontan härlig gemenskap full av skratt, tårar och en del sång" har Anna berättat allt om hur hon studeat metod acting när hon gick in i rollen som cowboydocka i Toy Story. Jag ser hur paret packar sin bil och lämnar.
Nånting sånt ja 😄
Senast redigerad av Betongfeeling 2026-07-03 kl. 10:56. Anledning: Stavfel
Citera
2026-07-03, 11:08
Medlem
Eftersom ingen kan komma på en enda vettig anledning till husförsäljningen+ nytt dyrare hus så kommer min teori här: Hon lägger ut huset till försäljning för att tidningar mm ska fortsätta att skriva om henne samt försöka tjäna lite pengar.. Svårare än så är det inte och JA hon är dummare än en termos🤯😱. Carola och PW och alla kända sångerskor har miljoner på banken men inte hon. Hon är fortsatt fattig som en kyrkråtta. P Ws karl är chef men Robertina fortsatt vakt i galleria.
Med i Masked Singer+ röst i Toy Story gör att hon vill rida på vågen fullt ut och trodde att det var guldläge att tjäna någon mille till bankkontot. Tyvärr närmare fattigdom än någonsin. Snart även bortglömd....igen!
Det är lite hick, prutt, chachacha 😂‼️
Senast redigerad av Adventuros 2026-07-03 kl. 11:10.
Citera
2026-07-03, 11:33
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Vad kommer kostnaden 22.000/månaden ifrån för att få hyra om det inte säljs?
Anna som hyresvärd, om det blir av kommer det bli artiklar i tidningen Hem&Hyra om skräck värden från helvetet.
Den var närmare 22 000 från början. Nu sänkt. Står fortfarande att det finns hiss...
Tillkommer kostnad för el och uppvärmning. Aktuell kostnad för el är drygt 50,000 per år.

"Månadskostnad : 20 000:-
Inkluderar hyra och serviceavgifter
Boendeform : Villa
"

"394 har tittat på annonsen" Samtliga medlemmar på Flashback?

https://www.samtrygg.se/object/nqne7q7wgbp1ugcoukxw/stockholm/marsta/suckunge-560/5-rok?utm_source=blocket&utm_medium=referral
Senast redigerad av TPL 2026-07-03 kl. 11:58.
Citera
2026-07-03, 11:55
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Eftersom ingen kan komma på en enda vettig anledning till husförsäljningen+ nytt dyrare hus så kommer min teori här: Hon lägger ut huset till försäljning för att tidningar mm ska fortsätta att skriva om henne samt försöka tjäna lite pengar.. Svårare än så är det inte och JA hon är dummare än en termos🤯😱. Carola och PW och alla kända sångerskor har miljoner på banken men inte hon. Hon är fortsatt fattig som en kyrkråtta. P Ws karl är chef men Robertina fortsatt vakt i galleria.
Med i Masked Singer+ röst i Toy Story gör att hon vill rida på vågen fullt ut och trodde att det var guldläge att tjäna någon mille till bankkontot. Tyvärr närmare fattigdom än någonsin. Snart även bortglömd....igen!
Det är lite hick, prutt, chachacha 😂‼️
Kul idé. Men i verklighetens värld har Ann... förlåt Roberta, faktiskt gått och blivit miljonär. Men säg den glädje som varar, som Anna sa innan hon drog till Cartierbutiken som en avlöning. (Notera att det är Anna som belönar sig själv för att ha varit gift med Robeta i apmånga år, Roberta fick en bukett blommor.) Anna har i många år nämnt hur roligt det vore att förnya löftena med mi amore och ha en härlig fest i kärlekens tecken. Hon har ju till och med hintat om att hon är öppen för flera samtidigt. Dessvärre fanns det inte fler som var sugna på att dela på Anna, så det blev inget av det.

Nu har tåget lämnat perrongen och de sitter kvar med Svarte Pet... Antonio på handen. Honom blir de inte av med i första taget. Det är ju också väldigt tydligt med vad Anna tycker om det. Hon kärleksbombar sina döttrar och flyger till Spanien för att typ fira en namnsdag. Jo, hon njuter även av att liksom helt spontant liksom bara kunna dra till Spanien när hon känner för det. Och då naturligtvis hela planet fyllt av spontan kärlek, skratt och tårar. Och alla bjuder på sig själva tills drottningen har landat. Antonio? Han nämns inte alls. Antonio sitter på sitt pojkrum och runkar och kör lajvsändningar där han ofrivilligt berättar sanningen om sin mor och hennes planer. Utan att inse att han är körd. Han tror på riktigt att han sitter i centrum i Ankeborg och är den som driver familjen framåt.

Nej, Anna och Robertas äktenskap har stagnerat. Roberta tyckte det var kul att få se Spanien någon gång om året. Men han måste inte åka dit. Anna har gått all in och bränner pengar snabbare än någonsin. Huset blöder och sjunker i värde. Roberta pallar inte att ta hand om det. Sonen får han ingen hjälp av. Döttrarna har dragit. Anna klarar inte ens att öppna handväskan utan hjälp. Något måste göras. Dags att flytta. Roberta hade sett fram emot en stor rymlig lägenhet i stan. Men Anna hade andra planer.

Nu när det går så oerhört bra för Anna i sin karriär 2.0 kommer paret att separera. Det är ju inte mer än rätt att Roberta nu får dra sitt strå till stacken med Antonio. Anna har gjort sitt under alla dessa år. Hon blir spanjorska på heltid. Roberta och Antonio flyttar till Steninge. MEN, eftersom ingenting får anses som negativt i Annas värld skiljer de sig inte utan bor på varsitt ställe. Anna i Spanien med "girlizzarna" och det lär väl inte dröja länge innan tjejerna sparka ur morsan också...
Citera
2026-07-03, 12:25
Medlem
jag kan inte se Annas stories på insta längre, ser inlägg det senaste om bröllopsdagen, är inte blockad o följer inte , konstigt
Citera
2026-07-03, 12:39
Medlem
TPLs avatar
"Inte ätit denna klassiker på lääääääänge, inte ens ätit en glass på länge, jag köper men äter aldrig - så nu tar jag mig en torsdagsglass 😋 "

Resten av alla stories är engelska citat.
Ser ut som att hon lindat foten. Blev det för mycket i högklackat med Roberta? Anna äter en 88 och tittar på fotboll...

Senast redigerad av TPL 2026-07-03 kl. 12:41.
Citera
2026-07-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friscodricka
jag kan inte se Annas stories på insta längre, ser inlägg det senaste om bröllopsdagen, är inte blockad o följer inte , konstigt
Bli inte förvånad om ingenting av det där ned bröllopsdagen har hänt. Booken ljuger oftare än talar sanning så hela historien + ringen( som antagligen är espanjakopia) är troligen helt och hållet en lögn. Anna Book är Sveriges största mytoman och heeela kändissverige vet om det. Lita inte på en stavelse hon skriver. Tror tom Snoppviftaren är mer sanningsbenägen. Han avslöjade ju Booken hemliga alkohollager hemma med tetrorna travade, trots att hon aldrig dricker....🥴😵🤯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in