2026-06-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hur vanligt är det att amfetaminister använder opiater parallellt med amfetamin?
Blandmissbruk är vanligt, inte ens en tjackis vill vara påtänd hela tiden. Men parallellt vet jag inte om det är så vanligt, mer lite tram eller sub eller liknande då och då.

Citat:
Använder tjackisar opiater för att komma ner (under AT från tjack)?
Ingen erfaren tjackis, det finns så mycket effektivare och lagligare medel att landa på.

Citat:
Används opiater och tjack i mixar, speedballs etc?
Är det vanligt att luttrade tjackisar (som missbrukar tjack hela livet) hoppar mellan opiatmissbruk och tjackmissbruk?
Det har jag svårt att se. Inte ens på min tid då den klassiska speedballen (kokain och heroin samtidigt in i venen) fortfarande var en grej var det populärt att blanda uppåt och neråt i russyfte. En halv benso för att ta udden av dom värsta bieffekterna visst, men ingen som var ordentligt inkörd åt endera hållet ville åt något annat än den rena kicken.

Detta är helt och hållet baserat på personlig erfarenhet av någon som inte varit med på många år, så ta det inte för absolut sanning.
Citera
2026-06-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverkshasch
Blandmissbruk är vanligt, inte ens en tjackis vill vara påtänd hela tiden. Men parallellt vet jag inte om det är så vanligt, mer lite tram eller sub eller liknande då och då.

Ingen erfaren tjackis, det finns så mycket effektivare och lagligare medel att landa på.

Det har jag svårt att se. Inte ens på min tid då den klassiska speedballen (kokain och heroin samtidigt in i venen) fortfarande var en grej var det populärt att blanda uppåt och neråt i russyfte. En halv benso för att ta udden av dom värsta bieffekterna visst, men ingen som var ordentligt inkörd åt endera hållet ville åt något annat än den rena kicken.

Detta är helt och hållet baserat på personlig erfarenhet av någon som inte varit med på många år, så ta det inte för absolut sanning.

Tack för svar! Jag trodde att gränserna mellan opiatmissbrukare och speedfreaks var mer otydliga.
Citera
2026-06-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tack för svar! Jag trodde att gränserna mellan opiatmissbrukare och speedfreaks var mer otydliga.

Missbrukar inte själv men kommer i kontakt med det en hel del genom jobbet och merparten verkar sätta i sig allt vad de kommer över. Amfetamin + cannabis + valfri bensodiazepin är en vanlig kombo på urinprov.
Citera
2026-06-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmackk
Missbrukar inte själv men kommer i kontakt med det en hel del genom jobbet och merparten verkar sätta i sig allt vad de kommer över. Amfetamin + cannabis + valfri bensodiazepin är en vanlig kombo på urinprov.

Absolut, man petar i sig vadsom. Det är som att knäcka en bärs eller ta en kopp kaffe, en guldkant och kanske ibland något för att ta udden av ett sug. Men du hittar aldrig en riktig tjackis som också är beroende av något annat enligt min uppfattning. Det duger inte när man väl fastnat för tjacket. Förmodligen gäller detsamma för opiattorskar men där har jag inte lika stor erfarenhet.
Citera
2026-06-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverkshasch
Absolut, man petar i sig vadsom. Det är som att knäcka en bärs eller ta en kopp kaffe, en guldkant och kanske ibland något för att ta udden av ett sug. Men du hittar aldrig en riktig tjackis som också är beroende av något annat enligt min uppfattning. Det duger inte när man väl fastnat för tjacket. Förmodligen gäller detsamma för opiattorskar men där har jag inte lika stor erfarenhet.

Jag är vrålfast i tjacket, dock inte dagligen, sporadiskt under varje månad (läs varje helg)

Jag ser det lite på så sätt, sätta guldkant på vardagen efter en arbetsvecka, precis som vanliga svenssons knäcker upp bärsen drar jag fram fatet. Sen blir det cannabis för att ta bort stisset, funkar kanoners 🤩

Dock lär detta ej hålla i längden, än så länge har denna metod fungerat bra i 3 års tid.
Citera
2026-06-28, 02:26
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
Jag är vrålfast i tjacket, dock inte dagligen, sporadiskt under varje månad (läs varje helg)

Jag ser det lite på så sätt, sätta guldkant på vardagen efter en arbetsvecka, precis som vanliga svenssons knäcker upp bärsen drar jag fram fatet. Sen blir det cannabis för att ta bort stisset, funkar kanoners 🤩

Dock lär detta ej hålla i längden, än så länge har denna metod fungerat bra i 3 års tid.
Tror inte det är nån fara. Jag tror du skulle kunna köra några gånger mitt i veckan med om du har mycket att ta tag i hemma eller för att öka prestandan på jobb/plugg.
Citera
2026-06-28, 13:42
Medlem
Samaelssons avatar
Asså…..tjacket idag….
De e garanterat meta i typ allt tjack. Ja har kört i 20 år o tar man inte för sent när man har en ny batch så somnar man. Har man kört på samma batch i ett par månader så kan man dra näbbar tills man lägger sig o ändå somna. Jo ja har för det mesta haft väldigt bra grejer.

Men nu, tar man en näbb efter 12 på dan så sover man inte en sekund den natten!! De gamla hederliga tjacket ska ju gå ut på typ 4 timmar men de gör de inte längre. Asså de funkar ju fan inte man MÅSTE sova för i helvete!! Så nu har ja lagt av, de enda negativa e att ja inte kan kn*lla som en duracellkanin i 2 timmar 😔
Citera
2026-07-01, 00:00
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
Asså de funkar ju fan inte man MÅSTE sova för i helvete!!

Måste man?
Det är ju för fasen tjack vi snackar om här!
Äta o sova kan man göra någon annan gång
Citera
2026-07-01, 17:42
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow

Det är oerhört lömskt. Vet folk som har hållit på som du i år, men plötsligt börjar nalla i påsen oftare och oftare. Man rationaliserar och hittar på ursäkter, sen sitter man där och drar dagligen och tycker inte det är något konstigt alls. Farligt som fan det där.
Citera
2026-07-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det är oerhört lömskt. Vet folk som har hållit på som du i år, men plötsligt börjar nalla i påsen oftare och oftare. Man rationaliserar och hittar på ursäkter, sen sitter man där och drar dagligen och tycker inte det är något konstigt alls. Farligt som fan det där.
Sen över tid blir återhämtningen långsammare och långsammare. Tror det är därför många börjar ta lite på måndagen för att orka med osv. Ja det är en lömsk drog på många olika sätt och det spelar ingen roll hur mycket folk varnar det går inte in på dem som har "kollen."
Citera
2026-07-02, 09:44
Medlem
mangolocos avatar
Är på lite återfall här. Första gången jag tjackar på flera månader.

Svettas dock helt sinnessjukt mycket, aldrig varit med om detta och då har jag knarkat vardagligt på tidigare dagar. Har också en stor klump i halsen, något jag bör oroa mig över?

Mvh
Citera
2026-07-02, 14:43
Medlem
mangolocos avatar
Tror problemet var att jag tog för mycket. Dunkat in säkert 3 gram i snoken på 24 timmar.

Har ont i vaderna, känner mig sväld i halsen, huden snustorr, mår piss. Ångrar att jag någonsin tog ett återfall.

Men aja, har ingen mat hemma, ingen benso, ingen vitamin c så får väl brösta denna AT utan hjälpmedel.

jävla piss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in