Citat:
Ursprungligen postat av
Nathe
Tjo tjo tjo, har införskaffat mig mig lite dos nu imorse..
Men jag inbillar mig att det fan inte innehåller nåt dos.. tycker det känns som att det är typ Krossade Alvedon/koffeintabletter som man sprutat på lite aceton på…
Någon som har något tips på hur jag kan se om det är som jag tänker?
Tänker att jag kommer nog att acetontvätta skiten i eftermiddag, för koffein ska ju lösa upp sig och dra förbi kaffefiltret?
Så borde ju tappa i en del vikt om jag acetontvättar det..
Eller om jag kan ta det doset så som det är och lägga ner det i ett glas med vatten och se hur det löser upp sig, om jag låter det stå kanske 5-10timmar om det kanske lägger sig skit på botten av glaset eller om det blir något som lägger sig på ytan eller nåt..
Kommer kasta i mig iaf ett gram innan jag ringer upp kranen och hotar den personen till livet 😅😄😁
Mvh
Alla är emot mig och allt är alla andras fel och jag själv är helt perfekt
En acetontvätt är såklart aldrig fel! Men just koffein är ganska svårlöst i aceton, ännu värre är det om det är krossade tabletter (som kan innehålla en rad olika bindmedel och andra ämnen).
Rent koffeinpulver löser sig okej i aceton, men krossade tabletter innehåller ofta ämnen som mikrokristallin cellulosa, magnesiumstearat eller stärkelse - alla dessa är mer eller mindre helt olösbara i aceton.
Så om du tvättar det kommer en del av koffeinet att kunna lösas, medans huvuddelen av tablettens fyllnadsmedel blir kvar som ett fast pulver i kaffefiltret.
Så misstänker du att det är t.ex. krossade tabletter i så skippa en onödig acetontvätt och hör av dig till kranen och kräv pengarna tillbaka, eller nytt tjack som faktiskt är tjack.