2026-07-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hur ofta det än upprepas är det fortfarande en lögn. Samlaget var frivilligt och samtyckande trots att mannen inte hade kondom. Hon gick med på det i stunden, ja. Varför skall någon behöva rätta dessa papegojelögner hela tiden. Varför inte föra en ärlig diskussion? Trivs du med att ljuga och låtsas?
Det är du som är en papegoja. Ditt kvinnohat får dig att bli förblindad. Du kan tycka vad du vill, men eftersom du saknar all form av juridiska kunskaper blir dina inlägg pinsamma. Samlaget ifråga var frivilligt men han utförde sexuella handlingar som saknade medgivande. Så gör oss andra en tjänst, logga ut från flashback, så tröttsamt att behöva rätta dig hela tiden när du bygger dina inlägg på kvinnohat och inte fakta
Citera
2026-07-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Inte alls jämförbart, hon åkte dit för att ha penetrations-sex.
Det är som att jag skulle åkt till tjejen för att bli petad i rumpan, men det hade jag ju inte gjort i ditt exempel. Hon i detta fall hade däremot föreställt sig sex.

Som HD tar upp tjejen kan välvilligt vilja tolka det som att jag blev övertalad, verkade vilja ha rump-petning MEN jag ska sedan ha möjligheten ta ställning. Så säger jag nej, räknar jag med den delar avslutas. Inget konstigt med det. Samtycket är inget skrivet i sten, utan kan ändras.

Hon därmed valde att INTE säga nej, det var som hade föresatt sig -
de hade sex till en början utan kondom. Precis som tidigare.
Men hon hade chansen att säga nej.

Det är visst det jämförbart.
Hon ville inte ha vaginalsex utan kondom.
Du vill inte ha fingrar i din anal.

Ingen av er har samtyckt till de akter era sexpartners utsätter er för. Era sexpartners har därmed våldtagit er.
Citera
2026-07-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Ingen av er har samtyckt till de akter era sexpartners utsätter er för. Era sexpartners har därmed våldtagit er.

Så varför sa hon inte nej när hon blev penetrerad?
Hon hade möjlighet. HD är tydlig på denna punkt - hade hon möjlighet att säga ifrån? JA.

Ett påstående är inte en konstant - man kan bli övertalad till att ha sex UTAN kondom, vilket hon bevisligen blev.
HD (igen) ändrar man åsikt så är det helt ok, hon fortsatte bevisligen att ha sex trots att han inte hade kondom.

Om hon hade föresatt sex MED kondom, hon sög av honom och visste vart det hela skulle sluta.
Varför tog hon inte fram kondomen där och då?

Jag är vuxen människa som kan säga nej.
Skulle inte tänka tanken, eller känna mig våldtagen.
Citera
2026-07-02, 13:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Att samtycka till samlag med kondom innebär inte att det är frivilligt för mannen att använda kondom eller inte.

Hoppas att du inte har döttrar att trycka ner med din tolkning av samtyckeslagen.

Kvinnan samtyckte till samlag utan kondom. Det är fakta. Sedan kan man papegoja så mycket man vill i något slags bisarr nit att vinna debatten på tjat.

Du tillhör ett gäng här som inte har ett uns respekt för era meningsmotståndare, för sanningen eller för er själva. Ändå är det hela tiden en massa moraliska argument om respekt och kvinnohat. Inser du inte hur fullkomligt sjukt det är att anklaga människor du inte känner för saker du inte har en aning om? Blanda in mina barn i ditt hat och dina fantasier? Jovisst gör du det, men du kan inte låta bli därför att du är sjuk. Du vet hur friska människor beter sig mot andra människor, men du kan helt enkelt inte klara det.

Det är väl egentligen mest tragiskt, om det inte vore så att vi har lagtolkning och lagstiftning som är i linje med vad uppenbart sjuka människor anser om världen och hur man behandlar andra.
Citera
2026-07-02, 13:05
Medlem
Citat:
Hur ofta det än upprepas är det fortfarande en lögn. Samlaget var frivilligt och samtyckande trots att mannen inte hade kondom. Hon gick med på det i stunden, ja. Varför skall någon behöva rätta dessa papegojelögner hela tiden. Varför inte föra en ärlig diskussion? Trivs du med att ljuga och låtsas?

Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jo genom att delta i sexet frivilligt och inte göra någon ansats att vilja avbryta det det är per definition att ge samtycke dessutom var det lika mycket hennes ansvar att se till att kondomen sitter på

Är ni samma våldtäksman eller är ni bara efterblivna som inte förstår att kravet på sex var kondom.
Citera
2026-07-02, 13:16
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Du bara inte kan låta bli mäns analer eller hur? Du tror inte det märks och talar sitt tydliga språk så väl det gör? Det är snorrar och fingrar som penetrerar dem hela tiden i en skräckblandad och vällustig sörja av förtjusning och avsmak.

Ingen normal man blir våldtagen öht av om en kvinna skulle vilja göra detta. Det är bara att säga nej om något inte tilltalar dig. Normalt sex är ett samspel där man utforskar vad som känns rätt och där båda parter har respekt och ansvar för den andra och samtidigt tar ansvar själv för sin sexualitet. Om man skall ha preventivmedel kommer man gemensamt överens om det och är båda ansvariga.

Om man inte vill ha samlag utan kondom så har man inte samlag utan kondom. I sex ingår risken att kvinnan kan bli gravid och att mannen kan komma i henne. Det är inget man lastar andra för och det är inget brott om det händer.

Normala män och kvinnor ser inte på sexakten med penetration och utlösning för mannen som något konstigt, perverst och hotfullt.
Citera
2026-07-02, 13:20
Medlem
Citat:
Du bara inte kan låta bli mäns analer eller hur? Du tror inte det märks och talar sitt tydliga språk så väl det gör? Det är snorrar och fingrar som penetrerar dem hela tiden i en skräckblandad och vällustig sörja av förtjusning och avsmak.

Ingen normal man blir våldtagen öht av om en kvinna skulle vilja göra detta. Det är bara att säga nej om något inte tilltalar dig. Normalt sex är ett samspel där man utforskar vad som känns rätt och där båda parter har respekt och ansvar för den andra och samtidigt tar ansvar själv för sin sexualitet. Om man skall ha preventivmedel kommer man gemensamt överens om det och är båda ansvariga.

Om man inte vill ha samlag utan kondom så har man inte samlag utan kondom. I sex ingår risken att kvinnan kan bli gravid och att mannen kan komma i henne. Det är inget man lastar andra för och det är inget brott om det händer.

Normala män och kvinnor ser inte på sexakten med penetration och utlösning för mannen som något konstigt, perverst och hotfullt.
Har du någonsin tagit 50% av ansvaret över att en kvinna äter p-piller? Vilka uttryck har ditt ansvarstagande tagit?
Citera
2026-07-02, 13:22
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Kvinnan samtyckte till samlag utan kondom. Det är fakta. Sedan kan man papegoja så mycket man vill i något slags bisarr nit att vinna debatten på tjat.

Du tillhör ett gäng här som inte har ett uns respekt för era meningsmotståndare, för sanningen eller för er själva. Ändå är det hela tiden en massa moraliska argument om respekt och kvinnohat. Inser du inte hur fullkomligt sjukt det är att anklaga människor du inte känner för saker du inte har en aning om? Blanda in mina barn i ditt hat och dina fantasier? Jovisst gör du det, men du kan inte låta bli därför att du är sjuk. Du vet hur friska människor beter sig mot andra människor, men du kan helt enkelt inte klara det.

Det är väl egentligen mest tragiskt, om det inte vore så att vi har lagtolkning och lagstiftning som är i linje med vad uppenbart sjuka människor anser om världen och hur man behandlar andra.

Nä du, det är du som är en papegoja. En kränkt sådan.

Själv har jag uppfostrat min dotter till samtycke och allt vad det innebär innan det ens fanns en samtyckeslag.

Mina vänner har uppfostrat sina söner på samma sätt eftersom det handlar om att respektera andras gränser - även intima sådana.

Samtycke är något helt naturligt och stympar inte någon.
Citera
2026-07-02, 13:27
Medlem
Citat:
Nä du, det är du som är en papegoja. En kränkt sådan.

Själv har jag uppfostrat min dotter till samtycke och allt vad det innebär innan det ens fanns en samtyckeslag.

Mina vänner har uppfostrat sina söner på samma sätt eftersom det handlar om att respektera andras gränser - även intima sådana.

Samtycke är något helt naturligt och stympar inte någon.

Men du lärde dem inte att säga nej,
och du lärde dem att vara tysta och undergivna.
Bara svara på tilltal, och inte ta något eget ansvar.

För det är saken här.
Du visar problemet, inte lösningen.
Citera
2026-07-02, 13:30
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men du lärde dem inte att säga nej,
och du lärde dem att vara tysta och undergivna.
Bara svara på tilltal, och inte ta något eget ansvar.

För det är saken här.
Du visar problemet, inte lösningen.

Naturligtvis har jag lärt henne att ett nej är ett nej.

Kvinnan här har sagt nej till samlag utan kondom. Han har uppfattat detta men kör in kuken ändå och sprutar nästan på en gång.

Ingenting du skriver kan ändra på det.
Citera
2026-07-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Du verkar förvirrad som tror att det finns någon normal människa som tycker att avlägsnande av kondom under ett samlag är våldtäkt.
Våldtäkt brukade vara ett allvarligt brott som män hade väldigt stark aversion mot. Nu devalverar ni nazifeminister ordet.

Så en man ska alltså kunna dra av kondomen under ett samlag trots att parterna kommit överens om att använda kondom? På vilket plan är detta rätt och rimligt?
Citera
2026-07-02, 13:39
Medlem
Citat:
Naturligtvis har jag lärt henne att ett nej är ett nej.

Kvinnan här har sagt nej till samlag utan kondom. Han har uppfattat detta men kör in kuken ändå och sprutar nästan på en gång.

Ingenting du skriver kan ändra på det.

Men denna tjej sa ju inte nej.

Så då anser du att denna tjej gjorde fel, för du har lärt dina barn att säga nej när det händer något de inte gått med på.

Sprutar på en gång - det får man nog ta med en nypa salt.
Hon ....
# hade inte koll på att ingen satt på kondom,
# hade ingen koll på att han penetrerade henne
# och reagerade först EFTER att han sagt att han kom.

Men tiden det tog tid att komma, DET hade hon koll på....
Senast redigerad av Garre74 2026-07-02 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in