2026-07-02, 00:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Med detta inlägg bekräftar du bara din dumhet. MånsPetter är en före detta schlagersångare som ingen vill anlita. Han driver ett café för att ha nåt att göra. Resten är fria fantasier. Ta in det istället för att hallucinera att han är något annat.
Nej jag tycker att du har väldigt fel. Känner du inte till att så som samhället förändrats, får en människa finna sig att byta karriär många gånger i livet. Kanske utbilda sig till ett nytt yrke. Kanske flytta 100 mil. Så var det inte förr.
Men så ser verkligheten ut nu för tiden.
De kändisar som du kallar för loosers och föredettingar och hånar, de flesta av dem har gått vidare till andra yrken.
Vad är det som säger att en skådespelare alltid kommer att jobba med just det?
Är man en looser om man anpassar sig till verkligheten och börjar jobba som tex lärare istället.

Jag är inte orolig för MZ för han har alltid haft många strängar på sin lyra.

De som är loosers är väl de som inte kan anpassa sig och sitter hemma sysslolösa med socialbidrag eller a-kassa och blir bittra och avundsjuka istället.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-02 kl. 00:49.
Citera
2026-07-02, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Säger du det? Jag tycker att CJ tappar kontrollen över sina känslor. Som att hon inte klarar av att sortera dem. Överdriver och dramatiserar. En liten knuff blev "ständig psykisk och fysisk misshandel" av familjen tex. i hennes offentliga förtal. Otrohet bekräftat 2 ggr blev "notoriskt otrogen" osv.
Och vilka konsekvenser fick inte det helt i onödan? Med CL som kom flängande, kvinnojour, och socialförvaltningen i Staffanstorp. Det finns en diagnos som passar på CJ. Men det behåller jag för mig själv, vad jag tror om det. Men de är inte så lätta att leva med. Ständiga överdrifter, anklagelser och gräl och missnöje. De är bra på att ställa till med röra och drama.

Det var en intervju med MZ där han berättade att han berättat för CL om tidigare otrohet i förhållanden bl.a Och då hade CJ svarat att hon varit precis likadan. Hon var så klart nykär i MZ då och då vill man ju vara så lika varandra.
Jag vet inte om intervjun från nån damtidning finns kvar på nätet än? Eller om det var en filmad intervju? Kanske någon minns det?

https://www.expressen.se/noje/mans-otrohetsaffarer-avslojade-for-ciara/
Citera
2026-07-02, 00:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Tack snälla du! Det var just den intervjun med MZ som jag tänkte på. Kunde bara inte komma på rätt googleord. Bra jobbat!
Citera
2026-07-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj

Tack!

Tänkte precis börja leta efter den.
Citera
2026-07-02, 01:02
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Nej jag tycker att du har väldigt fel. Känner du inte till att så som samhället förändrats, får en människa finna sig att byta karriär många gånger i livet. Kanske utbilda sig till ett nytt yrke. Kanske flytta 100 mil. Så var det inte förr.
Men så ser verkligheten ut nu för tiden.
De kändisar som du kallar för loosers och föredettingar och hånar, de flesta av dem har gått vidare till andra yrken.
Vad är det som säger att en skådespelare alltid kommer att jobba med just det?
Är man en looser om man anpassar sig till verkligheten och börjar jobba som tex lärare istället.

Du har lyckats missförstå mig igen. Det är ju det jag menar. MånsPetter borde utbilda sig, han har ju inget att falla på nu. Visst kan MånsPetter utbilda sig. På lärarprogrammet kommer alla in. Flytta 100 mil. Javisst. MånsPetter kan bli högstadielärare i Sollefteå, 100 mil från Staffanstorp. Det är en realistisk framtid for MånsPetter om 4 år när han är klar med utbildningen. Frågan är om han klarar av att se verkligheten som den är.
Citera
2026-07-02, 01:08
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak

Att: ovan skribenter.

Vad tror ni om en Kemisk Kastrering, skulle det kunna hjälpa Måns Petter Albert i sina framtida relationer, dvs att han isf inte "vänsterknullar" bort alla sina förhållanden?
Har man haft så snygga, trevliga och framgångsrika flickvänner lika Mums haft men likväl "vänsterknullat" bort dem alla så är det ngt riktigt fel i hjärnkontoret och ngt måste göras, den är ju även en snällare variant än den Kirurgiska vilken är ett för evigt bestående ingrepp.

Citat:
"Kemisk kastrering på människor innebär att man använder läkemedel för att sänka kroppens testosteronnivåer i syfte att kraftigt minska eller helt släcka ut könsdriften (libidon) och den sexuella förmågan. Till skillnad från kirurgisk kastrering är metoden inte permanent, utan effekten upphör om medicineringen avslutas."
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-07-02 kl. 01:10.
Citera
2026-07-02, 01:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Det var din kompis här i tråden som sa att känslomässig kris var orsaken till Måns Petter Alberts bidragsbrottslighet.
Det är väl inte svårt att förstå med tanke på hur turbulent skilsmässan blev. Med ständiga rubriker i media och det sviniga förtalet i sociala medier. Den psykiska pressen som han levt med under lång tid.
Har du ingen alls förståelse för hur det påverkar vilken människa som helst.
Du får kalla det vad du vill. Men vem som helst förstår att det var en kris som var psykiskt påfrestande.
Framförallt för hans barns skull.
Citera
2026-07-02, 01:14
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Det är väl inte svårt att förstå med tanke på hur turbulent skilsmässan blev. Med ständiga rubriker i media och det sviniga förtalet i sociala medier. Den psykiska pressen som han levt med under lång tid.
Har du ingen alls förståelse för hur det påverkar vilken människa som helst.
Du får kalla det vad du vill. Men vem som helst förstår att det var en kris som var psykiskt påfrestande.
Framförallt för hans barns skull.

Måns Petter Albert hade ingen Känslomässig Kris när han anmälde sina pojkar till Försäkringskassan och bad om barnbidrag, är det så du menar?
Citera
2026-07-02, 01:19
Avstängd
Citat:
Att: ovan skribenter.

Vad tror ni om en Kemisk Kastrering, skulle det kunna hjälpa Måns Petter Albert i sina framtida relationer, dvs att han isf inte "vänsterknullar" bort alla sina förhållanden?
Har man haft så snygga, trevliga och framgångsrika flickvänner lika Mums haft men likväl "vänsterknullat" bort dem alla så är det ngt riktigt fel i hjärnkontoret och ngt måste göras, den är ju även en snällare variant än den Kirurgiska vilken är ett för evigt bestående ingrepp.
Jag tror det räcker långt med att han blir kvitt från sitt kokain beroende.
Och håller sig borta från Stureplan.
Citera
2026-07-02, 01:22
Avstängd
Citat:
Måns Petter Albert hade ingen Känslomässig Kris när han anmälde sina pojkar till Försäkringskassan och bad om barnbidrag, är det så du menar?
Han hade rätt till tre månaders retroaktivt barnbidrag pga att de försummat så länge att ansöka om barnbidrag och förlorat mkt pengar.
Du får fråga MZ själv om hur och varför han glömde bort det från början när pojkarna flyttade till Sverige.
Kanske beror det på att han är glömsk.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-02 kl. 01:24.
Citera
2026-07-02, 01:26
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:

Så MånsPetter, tidigare kallad mumsmums av kärringar i Botkyrka, är fortfarande beroende av kokain, dvs han är en knarkare och försörjer den grova brottsligheten i Sverige? Om så är fallet har MånsPetter ljugit i intervjuer och det lär, om möjligt, ytterligare försämra MånsPetters redan dåliga rykte
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-07-02 kl. 01:39.
Citera
2026-07-02, 01:34
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:

Okej, så då verifierar/antar du att Måns Petter Albert använde Kokain redan 2008-2011 (förhållande med Mari S). Jag tror att det är rätt många som är inne på samma spår som dej ang när bruk av Kokain startat för Mums, dvs betydligt längre än vad som erkänts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in