2026-07-01, 23:40
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vad menar du?
Hur kan MZs eventuella kris - för att han förlorat hemvisten om sina barn - vara exakt samtidigt som det skulle se bättre ut om de bodde hos honom? Fick inte hela Sverige rapporter om det faktiska läget? 🙄
Alltså, FÖRSÖK åtminstone att skilja på äpplen och päron.

Det var din kompis här i tråden som sa att känslomässig kris var orsaken till Måns Petter Alberts bidragsbrottslighet.
Citera
2026-07-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Du verkar maniskt följa Ciaras liv. Vad betyder "Allt är helt hundra procent i karaktär"? Låter som väldigt märklig svenska. Du har kanske inte någon riktig utbildning så då kan det bli lite konstig svenska vilket vi alla har överseende med naturligvis.
Och du verkar mer än maniskt följa MZ eventuella bokningar i år, 2027, 2028 och etc för all framtid.

Svenska är mitt åttionionde språk. Vad är din ursäkt för att påpeka saker som du ändå säger dig ha överseende med?
Citera
2026-07-01, 23:52
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det där med försörjning är nog en lite prekär situation för MånsPetter....Nu kommer hans trogna anhängarskara att ropa ”de prisvinnande vinerna” i kör. Men sanningen om dessa är att MånsPetter aldrig har pressat en druva eller buteljerat en flaska. Hans bidrag har varit bokstäverna MZ på etiketter på viner som andra producerat. Men utan karriären så förlorar namnet sitt värde, vem vill då betala för att få ha bokstäverna MZ på flaskor och boxar, när ingen längre vet vem det är?

Han kan knappast försörja sig de kommande 40-50 åren som jägare eller genom att flyga Cessna. Så vad återstår?

Precis, i rask takt har MånsPetter förintat allt intresse av att anlita honom för något som helst litet gig, bortsett kompisen som sa ja till restaurangspelning nyligen.

I takt med det har han också snabbt förintat värdet på sin fåniga bokstavskombination till s.k. varumärke. Vad återstår? Tja, kanske kan han för en gång skull göra sina föräldrar stolta genom att påbörja en riktig universitetsutbildning. Om betygen är för svaga finns säkert någon högskola i Skövde som kan förbarma sig. Sexologi borde ju intressera lille kåte MånsPetter
Citera
2026-07-01, 23:55
Avstängd
Citat:
Om det är något som är psykiskt pressande är det att som småbarnsmamma vara gift med en knarkare som tappat kontrollen.
Säger du det? Jag tycker att CJ tappar kontrollen över sina känslor. Som att hon inte klarar av att sortera dem. Överdriver och dramatiserar. En liten knuff blev "ständig psykisk och fysisk misshandel" av familjen tex. i hennes offentliga förtal. Otrohet bekräftat 2 ggr blev "notoriskt otrogen" osv.
Och vilka konsekvenser fick inte det helt i onödan? Med CL som kom flängande, kvinnojour, och socialförvaltningen i Staffanstorp. Det finns en diagnos som passar på CJ. Men det behåller jag för mig själv, vad jag tror om det. Men de är inte så lätta att leva med. Ständiga överdrifter, anklagelser och gräl och missnöje. De är bra på att ställa till med röra och drama.

Det var en intervju med MZ där han berättade att han berättat för CL om tidigare otrohet i förhållanden bl.a Och då hade CJ svarat att hon varit precis likadan. Hon var så klart nykär i MZ då och då vill man ju vara så lika varandra.
Jag vet inte om intervjun från nån damtidning finns kvar på nätet än? Eller om det var en filmad intervju? Kanske någon minns det?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-02 kl. 00:01.
Citera
2026-07-02, 00:03
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Och du verkar mer än maniskt följa MZ eventuella bokningar i år, 2027, 2028 och etc för all framtid.

Svenska är mitt åttionionde språk. Vad är din ursäkt för att påpeka saker som du ändå säger dig ha överseende med?

MånsPetter har inga bokningar för det finns inget intresse. Han är cancellerad. Sedan skriver du svengelska igen. Du kanske endast har flygcert. som "utbildning"😅 Eller inte ens det.
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-07-02 kl. 00:06.
Citera
2026-07-02, 00:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det där med försörjning är nog en lite prekär situation för MånsPetter. Han har säkerligen en del undanstoppat i madrassen från artistkarriären. Frågan är om han har så mycket att det räcker för att upprätthålla livsstilen han är van med resten av livet? Karriären som entertainer har ju utan tvekan tvärnitat, vilket innebär att intäkterna har sinat.

Nu kommer hans trogna anhängarskara att ropa ”de prisvinnande vinerna” i kör. Men sanningen om dessa är att MånsPetter aldrig har pressat en druva eller buteljerat en flaska. Hans bidrag har varit bokstäverna MZ på etiketter på viner som andra producerat. Men utan karriären så förlorar namnet sitt värde, vem vill då betala för att få ha bokstäverna MZ på flaskor och boxar, när ingen längre vet vem det är?

Han kan knappast försörja sig de kommande 40-50 åren som jägare eller genom att flyga Cessna. Så vad återstår?
Så du köper inte märken om du inte vet vem det är?
Vem var Heinz, Kellog, Smirnoff, Zoega, Löfbergs, Arvid Nordquist, Barilla, Merzedes, Melitta och Lewis osv, listan kan göras lång.
Och du har inte lust att köpa något av dessa märken för att du inte vet vem personen var?
Köper du bara varor det står ICA på? Har ens ica ett vinmärke?

Måns hobby-pressar och buteljerar eget vin. Vet inte om han har någon försäljning ännu.
Eller vad tror du att han gör med vindruvsskörden?

Jag tror du både dricker svenskt kaffe och använder Melittapåsar varje dag.
Och dricker MZ prisvärda viner i smyg.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-02 kl. 00:20.
Citera
2026-07-02, 00:18
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Så du köper inte märken om du inte vet vem det är?
Vem var Heinz, Kellog, Smirnoff, Zoega, Barilla, Merzedes, Melitta och Lewis osv, listan kan göras lång.
Och du har inte lust att köpa något av dessa märken för att du inte vet vem personen var?
Köper du bara varor det står ICA på? Har ens ica ett vinmärke?

Måns hobby pressar och buteljerar eget vin. Vet inte om han har någon försäljning ännu.

Din kommentar får stå för sig själv. Den är så dum att den absolut inte kan tas på allvar. Du jämför en svensk, cancellerad, före detta schlagersångare med globala varumärken. Det är som att jämföra en gatumusikant i Borlänge med Taylor Swift. Återgå till verkligheten tack🤣
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-07-02 kl. 00:26.
Citera
2026-07-02, 00:26
Medlem
Citat:
Säger du det? Jag tycker att CJ tappar kontrollen över sina känslor. Som att hon inte klarar av att sortera dem. Överdriver och dramatiserar. En liten knuff blev "ständig psykisk och fysisk misshandel" av familjen tex. i hennes offentliga förtal. Otrohet bekräftat 2 ggr blev "notoriskt otrogen" osv.
Och vilka konsekvenser fick inte det helt i onödan? Med CL som kom flängande, kvinnojour, och socialförvaltningen i Staffanstorp. Det finns en diagnos som passar på CJ. Men det behåller jag för mig själv, vad jag tror om det. Men de är inte så lätta att leva med. Ständiga överdrifter, anklagelser och gräl och missnöje. De är bra på att ställa till med röra och drama.

Det var en intervju med MZ där han berättade att han berättat för CL om tidigare otrohet i förhållanden bl.a Och då hade CJ svarat att hon varit precis likadan. Hon var så klart nykär i MZ då och då vill man ju vara så lika varandra.
Jag vet inte om intervjun från nån damtidning finns kvar på nätet än? Eller om det var en filmad intervju? Kanske någon minns det?

Bra skrivet! Jag tänkte också precis på den intervjun nyligen, men kommer inte heller ihåg exakt var jag såg den.

Det där med att de försöker måla upp MZ som ”notoriskt otrogen” blir ju bara direkt löjligt. Det framstår nästan som att hon i det här fallet försöker tillgodoräkna sig alla otroheter som eventuellt har varit i MZ tidigare förhållanden innan de ens träffades.

Sedan kan man ju verkligen ställa sig frågan varför Ciara och inte minst de som försvarar henne här i tråden och i hennes egen tråd blir så oerhört upprörda över att folk faktiskt ifrågasätter även henne och hennes Instagram?

Uthängning på nätet och publika mediekampanjer är ju uppenbarligen den metod hon själv har valt och älskar att använda mot andra.

Då får man faktiskt ha förståelse för att man själv kan bli utsatt för precis samma sak
Citera
2026-07-02, 00:27
Avstängd
Citat:
Din kommentar får stå för sig själv. Den är så dum att den absolut inte kan tas på allvar. Du jämför en svensk, cancellerad, före detta schlagersångare med globala varumärken. Återgå till verkligheten tack🤣
Jag tror inte att svenska kaffesorter är globala.
När jag bodde i Sthlm var det bara en st delikatessaffär som sålde Maria Zoegas kaffe.
Med tanke på MZ driftighet blir kanske MZ vin globala. Det vet du inget om.
Citera
2026-07-02, 00:31
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Jag tror inte att svenska kaffesorter är globala.
När jag bodde i Sthlm var det bara en st delikatessaffär som sålde Maria Zoegas kaffe.
Med tanke på MZ driftighet blir kanske MZ vin globala. Det vet du inget om.

Med detta inlägg bekräftar du bara din dumhet. MånsPetter är en före detta schlagersångare som ingen vill anlita. Han driver ett café för att ha nåt att göra. Resten är fria fantasier. Ta in det istället för att hallucinera att han är något annat.
Citera
2026-07-02, 00:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Bra skrivet! Jag tänkte också precis på den intervjun nyligen, men kommer inte heller ihåg exakt var jag såg den.

Det där med att de försöker måla upp MZ som ”notoriskt otrogen” blir ju bara direkt löjligt. Det framstår nästan som att hon i det här fallet försöker tillgodoräkna sig alla otroheter som eventuellt har varit i MZ tidigare förhållanden innan de ens träffades.

Sedan kan man ju verkligen ställa sig frågan varför Ciara och inte minst de som försvarar henne här i tråden och i hennes egen tråd blir så oerhört upprörda över att folk faktiskt ifrågasätter även henne och hennes Instagram?

Uthängning på nätet och publika mediekampanjer är ju uppenbarligen den metod hon själv har valt och älskar att använda mot andra.

Då får man faktiskt ha förståelse för att man själv kan bli utsatt för precis samma sak
Tack för du bekräftade intervjun i alla fall.
Precis. Men de är inte konsekventa. Om en annan kvinna råkar ut för otrohet (jag tex) Då beror det på mig att jag är hemsk och att mannen tröstar sig med andra. Det får man ju har förståelse för.
Sagt av. N. Armstark.
Citera
2026-07-02, 00:42
Medlem
Citat:
Tack för du bekräftade intervjun i alla fall.
Precis. Men de är inte konsekventa. Om en annan kvinna råkar ut för otrohet (jag tex) Då beror det på mig att jag är hemsk och att mannen tröstar sig med andra. Det får man ju har förståelse för.
Sagt av. N. Armstark.

Såg det tyvärr. Ja och det var ju också väldigt intressant då även en annan skribent hade åsikten att problemet inte låg hos den som var otrogen. I så fall borde väl det även gälla MZ i det här fallet så enligt den skribenten berodde otroheten troligtvis på Ciara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in