Citat:
Ursprungligen postat av
vinter-natt7
Du spelar då verkligen efter egna regler och dubbelmoral. Det är första gången i mitt liv jag hör att det är oetiskt och omoraliskt att benämna någon vid dennes dopnamn. Och att det inte ens är tillåtet...Wow...
Du förminskar Ciaras traumatiska upplevelser av Måns beteende under äktenskapet och i samband med separationen. Istället försöker du på alla sätt göra henne till en dålig mamma som super. Något hon BEVISLIGEN inte är. Om du har frågor kring Tingsrättens bedömningar och domslut får du vända dig till dem.
Det är DINA inlägg som FÖRTALAR Ciara.
Håller du aldrig på utsatta kvinnor och barn, utan alltid på männen/förövarna? Håller du alltid på narkomanerna? Tycker sådana är mer trovärdiga än andra? Det gör inte Tingsrätten och surprise surprise, det är av en anledning.
Du verkar ha NOLL koll på vad bruk av diverse substanser gör med en människa och hur detta snabbt utvecklas till ett missbruk som förändrar personligheten och får personen att bete sig som ett svin mot sin omgivning. Hetsigt humör/våldsam/kort stubin, totalt opålitlig, oärlig, oansvarig, icke skötsam på alla vis (låter farliga verktyg ligga framme bland sina små barn t.ex, som Måns gjorde).
Detta är tyvärr vad som hänt din käre Månsapåg. Det är beklagligt, inte minst för barnen.
Måns förstår inte hur han själv framstår (också en effekt av drogmussbruk) när han fortsätter springa till pressen för att försöka försköna bilden av sig själv och behålla strålkastarljuset. Om du kallar Måns egna ord för "sliddersladder" får du vända dig till honom.
Och ett tips: lär dig om mer om droger, för du har ärligt talat ingen koll alls. (Eftersom vi snackar om drogmissbrukaren Måns Z här, eller Måns-Petter som han ju också kallas).
Och - glöm inte att läsa på om vad partners till drogmissbrukare upplevt, please! Gör du det, kommer du aldrig mer kunna snacka skit om Ciara. Men just detta är kanske viktigast för dig? Inte att se verkligheten som den är?
Vem pratar du med?
Jag har aldrig påstått att Ciara är en dålig mamma och super.
Var har du fått det ifrån?
Och jag både förstår missbruk (haft min beskärda del av det i min närhet, så självupplevt samt även i mitt jobb) samt skyr droger och alkohol. Men jag anser också att missbrukare behöver hjälp och framförallt stöd.
De är inte behjälpta av bannor och hat mot sitt beroende.
Jag har full förståelse att Ciara vill skiljas och självklart vill flytta hem.
Och likaså att Måns vill bo hemma i Sverige efter skilsmässan.
Jag tycker att det är ett rimligt krav att MZ är drogfri när han ansvarar för sina barn.
Däremot håller jag inte med om att pappan alltid är barnens sekundärförälder.
Barnen behöver båda sina föräldrar lika mycket.
Nu är ju detta fallet komplicerat med två föräldrar i två länder.
Jag bara hoppas att föräldrarna kan komma fram till en lösning som båda kan leva med och som är det bästa för barnen.
Tex att Måns får ha barnen under loven i Sverige sammanhängande tid tex.
Någon slags kompromiss som fungerar för samtliga. Och vi är överens om att MZ måste vara drogfri.
Det är ingen i tråden som mig veterligen har försvarat något droganvändade.
Däremot har jag väldigt svårt för Ciaras offentliga förtal av MZ, Du får gärna förklara varför hon kände sig tvingad till detta två gånger.
Att förtala sina barns pappa inför hela svenska folket, i ett litet land där han är väldigt känd?
Självklart förstod hon att det skulle skada honom enormt.