2025-08-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Det kan visa sig på olika sätt, psykoser varav vin inte är bra, skitsofreni, vanföreställningar och inbillning. Om en människa ägnar sig åt att skada en annan där det tydligt framkommer lögner är ju detta en förmildrande omständighet men vem är det då synd om?

Detta pratas det däremot aldrig om. Det finns föräldrar som kan baktala sina egna barn där de egentligen själva lider av psykoser.

Vad vet vi egentligen?

Det du skriver om här är inte psykisk ohälsa utan psykiatriska sjukdomar. Det är skillnad.
Citera
2025-08-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Du spelar då verkligen efter egna regler och dubbelmoral. Det är första gången i mitt liv jag hör att det är oetiskt och omoraliskt att benämna någon vid dennes dopnamn. Och att det inte ens är tillåtet...Wow...

Du förminskar Ciaras traumatiska upplevelser av Måns beteende under äktenskapet och i samband med separationen. Istället försöker du på alla sätt göra henne till en dålig mamma som super. Något hon BEVISLIGEN inte är. Om du har frågor kring Tingsrättens bedömningar och domslut får du vända dig till dem.
Det är DINA inlägg som FÖRTALAR Ciara.

Håller du aldrig på utsatta kvinnor och barn, utan alltid på männen/förövarna? Håller du alltid på narkomanerna? Tycker sådana är mer trovärdiga än andra? Det gör inte Tingsrätten och surprise surprise, det är av en anledning.

Du verkar ha NOLL koll på vad bruk av diverse substanser gör med en människa och hur detta snabbt utvecklas till ett missbruk som förändrar personligheten och får personen att bete sig som ett svin mot sin omgivning. Hetsigt humör/våldsam/kort stubin, totalt opålitlig, oärlig, oansvarig, icke skötsam på alla vis (låter farliga verktyg ligga framme bland sina små barn t.ex, som Måns gjorde).

Detta är tyvärr vad som hänt din käre Månsapåg. Det är beklagligt, inte minst för barnen.

Måns förstår inte hur han själv framstår (också en effekt av drogmussbruk) när han fortsätter springa till pressen för att försöka försköna bilden av sig själv och behålla strålkastarljuset. Om du kallar Måns egna ord för "sliddersladder" får du vända dig till honom.

Och ett tips: lär dig om mer om droger, för du har ärligt talat ingen koll alls. (Eftersom vi snackar om drogmissbrukaren Måns Z här, eller Måns-Petter som han ju också kallas).

Och - glöm inte att läsa på om vad partners till drogmissbrukare upplevt, please! Gör du det, kommer du aldrig mer kunna snacka skit om Ciara. Men just detta är kanske viktigast för dig? Inte att se verkligheten som den är?
Vem pratar du med?
Jag har aldrig påstått att Ciara är en dålig mamma och super.
Var har du fått det ifrån?

Och jag både förstår missbruk (haft min beskärda del av det i min närhet, så självupplevt samt även i mitt jobb) samt skyr droger och alkohol. Men jag anser också att missbrukare behöver hjälp och framförallt stöd.
De är inte behjälpta av bannor och hat mot sitt beroende.

Jag har full förståelse att Ciara vill skiljas och självklart vill flytta hem.
Och likaså att Måns vill bo hemma i Sverige efter skilsmässan.
Jag tycker att det är ett rimligt krav att MZ är drogfri när han ansvarar för sina barn.

Däremot håller jag inte med om att pappan alltid är barnens sekundärförälder.
Barnen behöver båda sina föräldrar lika mycket.

Nu är ju detta fallet komplicerat med två föräldrar i två länder.
Jag bara hoppas att föräldrarna kan komma fram till en lösning som båda kan leva med och som är det bästa för barnen.
Tex att Måns får ha barnen under loven i Sverige sammanhängande tid tex.
Någon slags kompromiss som fungerar för samtliga. Och vi är överens om att MZ måste vara drogfri.
Det är ingen i tråden som mig veterligen har försvarat något droganvändade.

Däremot har jag väldigt svårt för Ciaras offentliga förtal av MZ, Du får gärna förklara varför hon kände sig tvingad till detta två gånger.
Att förtala sina barns pappa inför hela svenska folket, i ett litet land där han är väldigt känd?
Självklart förstod hon att det skulle skada honom enormt.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-19 kl. 16:41.
Citera
2025-08-19, 16:37
Medlem
Citat:
Citerar;
När Måns och Ciara medverkade i Tillsammans med Strömstedts berättade Ciara att hon är hypokondriker. Men de senaste dagarna har hon delat med sig av ytterligare en hälsokamp som hon går igenom. Det handlar om psykisk ohälsa och när hon berättade om det på Instagram var det många som hörde av sig och kände igen sig.

Medicin mot sköldkörtelrubbningar skriver inte läkaren ut bara för att en patient ber om det. Det tas blodprov och sedan avgör läkaren om och i så fall hur mycket medicin och som ska sättas in
Citera
2025-08-19, 16:39
Medlem
Citat:
Det kan visa sig på olika sätt, psykoser varav vin inte är bra, skitsofreni, vanföreställningar och inbillning. Om en människa ägnar sig åt att skada en annan där det tydligt framkommer lögner är ju detta en förmildrande omständighet men vem är det då synd om?

Detta pratas det däremot aldrig om. Det finns föräldrar som kan baktala sina egna barn där de egentligen själva lider av psykoser.

Vad vet vi egentligen?
Det låter som att du beskriver MånsPetter och hans vinalkade tillstånd. Lite knark på det så är skadan skedd.
Senast redigerad av Vipan 2025-08-19 kl. 17:32.
Citera
2025-08-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vem pratar du med?
Jag har aldrig påstått att Ciara är en dålig mamma och super.
Var har du fått det ifrån?

Och jag både förstår missbruk (haft min beskärda del av det i min närhet, så självupplevt samt även i mitt jobb) samt skyr droger och alkohol. Men jag anser också att missbrukare behöver hjälp och framförallt stöd.
De är inte behjälpta av bannor och hat mot sitt beroende.

Jag har full förståelse att Ciara vill skiljas och självklart vill flytta hem.
Och likaså att Måns vill bo hemma i Sverige.
Jag tycker att det är ett rimligt krav att MZ är drogfri när han ansvarar för sina barn.

Däremot håller jag inte med om att pappan alltid är barnens sekundärförälder.
Barnen behöver båda sina föräldrar lika mycket.

Nu är ju detta fallet komplicerat med två föräldrar i två länder.
Jag bara hoppas att föräldrarna kan komma fram till en lösning som båda kan leva med och som är det bästa för barnen.
Tex att Måns får ha barnen under loven i Sverige sammanhängande tid tex.
Någon slags kompromiss som fungerar för samtliga. Och vi är överens om att MZ måste vara drogfri.
Det är ingen i tråden som mig veterligen har försvarat något droganvändade.

Däremot har jag väldigt svårt för Ciaras offentliga förtal av MZ, Du får gärna förklara varför hon kände sig tvingad till detta två gånger.
Att förtala sina barns pappa inför hela svenska folket, i ett litet land där han är väldigt känd?
Självklart förstod hon att det skulle skada honom enormt.
Ha ha..ska du försöka pudla nu? Inatt gick du igång och enligt dig var Ciara nåt som hörde hemma på soptippen. Orkade inte läsa hela ditt stycke men dina lögnaktiga förnekelser startade i inledningen...vad ska du komma med för nyheter idag/natt kan man undra?
Citera
2025-08-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Ha ha..ska du försöka pudla nu? Inatt gick du igång och enligt dig var Ciara nåt som hörde hemma på soptippen. Orkade inte läsa hela ditt stycke men dina lögnaktiga förnekelser startade i inledningen...vad ska du komma med för nyheter idag/natt kan man undra?
Ja det återstår att se. Det här är ju inte över än.
Du kanske skulle läst allt och inte dra iväg med förutfattade meningar.
Har aldrig påstått eller trott att CJ var en dålig förälder eller att hon super.
Andra har upplåtit sig med sådana funderingar men jag har aldrig deltagit i sådana diskussioner.

Det är som ni buntar ihop alla skribenter i en hög. Typ,-Skit samma, orkar inte läsa men jag drar till med en kränkning som svar.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-19 kl. 17:10.
Citera
2025-08-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja det återstår att se. Det här är ju inte över än.
Du kanske skulle läst allt och inte dra iväg med förutfattade meningar.
Har aldrig påstått eller trott att CJ var en dålig förälder eller att hon super.
Andra har upplåtit sig med sådana funderingar men jag har aldrig deltagit i sådana diskussioner.

Det är som ni buntar ihop alla skribenter i en hög. Skit samma, orkar inte läsa men jag drar till med en kränkning som svar.
Måste ge dig lite eloge då du är en jävel på att alltid ha svar på tal. Ett geni som aldrig ger sig .
Citera
2025-08-19, 17:05
Avstängd
Citat:
Det låter som att beskriver MånsPetter och hans vinalkade tillstånd. Lite knark på det så är skadan skedd.
Det är klokt att söka läkarhjälp om man mår dåligt. MånsPetters metod som han beskrev vid rättegången är definitivt inte ett bra sätt:

Citat:
För tio veckor sedan sökte han hjälp, pratade med sin sponsor, Ciara och sin mamma, och tog stora steg för att sluta. Två veckor efter han slutat föll han dock tillbaka när han blev bjuden på kokain på en fest och mådde dåligt i stunden.

Ska han ta kokain varje gång han mår dåligt så kommer livet att bli väldigt komplicerat.
Citera
2025-08-19, 17:11
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:

Vad vet vi egentligen?
Ovanstående diagnoser du räknar upp, då medicinerar man inte med antidepressiva. Märkligt att någon som har så många högskolepoäng i beteendevetenskap inte ens kan stava till schizofreni. Och inte vet mer om psykisk sjukdom
Citera
2025-08-19, 17:13
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Medicin mot sköldkörtelrubbningar skriver inte läkaren ut bara för att en patient ber om det. Det tas blodprov och sedan avgör läkaren om och i så fall hur mycket medicin och som ska sättas in
Nej, och inte heller antidepressiva skrivs ut hur som helst
Citera
2025-08-19, 17:14
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:

Vad vet vi egentligen?
Psykoser är förövrigt vanligare hos narkotikamissbrukare...
Citera
2025-08-19, 17:18
Medlem
Citat:
Men vad fan är det du inte begriper? Hon skaffade boende hos sina vänner och dessutom hade hon inte för avsikt att bosätta sig i Sverige. Vem skaffar en lägenhet när man väntar på att dom kidnappade barnen skall släppas fria? Hade MånsPetter varit en normal människa skulle/borde hon kunnat vistats i hans pappas vingård.

Läskigt att du höjer den obehagliga Lauren till skyarna. Ett skräckexempel på en sjuk stalker som nästlade sig in hos sin idol. Fy fan. Tur att Ciara slipper människan och nu förmodligen insett vad det var för galning.

Hon skaffade inget boende det var ju CL som löste hennes problem CL försökte också hitta en lägenhet åt henne.

Vad gjorde C själv egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in