Citat:
Åter igen. Läs denna del av domen.
"Det framgår av båda berättelserna att Sekretess 1 den aktuella
kvällen sagt till K att han måste använda kondom om de skulle ha
vaginalt samlag. Enligt Ks egna uppgifter sa hon det en gång,
möjligen två gånger. Det framgår vidare att K uppfattade hennes
krav om kondom, och att han frågade henne varför hon ville det. Slutligen
framgår det att K trots detta penetrerade hennes vagina med sin
penis, utan kondom, och att Sekretess 1 blev mycket upprörd. Det är därför
bevisat att K har genomfört ett vaginalt samlag med Sekretess 1
som inte deltog frivilligt, på det sätt som åklagaren har gjort gällande. Eftersom
det framgår att K vid tillfället hade insikt om att Sekretess 1 inte
accepterade något vaginalt samlag utan kondom är det bevisat att K
agerade med uppsåt. Frågan om vad de kan ha haft för
överenskommelse tidigare saknar betydelse för bedömningen. K
ska därför dömas för våldtäkt i enlighet med åtalet."
-----
Du får väl läsa vad juridiken säger vad gäller anmälningspliktiga könssjukdomar. Så får du se själv att det rör sig om grov misshandel att medvetet utsätta någon för risk att bli smittad av en sådan, utan att den utsatta vet om det. Det är ingen "dubbelmoral" av mig att informera dig om vad juridiken säger.
Finns ett känt fall. Du kan läs om det här:
"Mannen har åtalats för att ha haft oskyddat sexuellt umgänge med femton flickor. Två av flickorna har blivit smittade med HIV och åtalet har här gällt grov misshandel."
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/hiv-man-domdes-till-miljonskadestand-och-maxstraff/
Så nu får du ta och ge dig. Och försöka förstå att det är olika brott att ha fullt samtycke till sex, men hålla tyst om sin anmälningspliktiga könssjukdom (grov misshandel). Och att utan samtycke penetrera någon utan kondom (våldtäkt). Försök få in detta nu! Sluta spela dum!
"Det framgår av båda berättelserna att Sekretess 1 den aktuella
kvällen sagt till K att han måste använda kondom om de skulle ha
vaginalt samlag. Enligt Ks egna uppgifter sa hon det en gång,
möjligen två gånger. Det framgår vidare att K uppfattade hennes
krav om kondom, och att han frågade henne varför hon ville det. Slutligen
framgår det att K trots detta penetrerade hennes vagina med sin
penis, utan kondom, och att Sekretess 1 blev mycket upprörd. Det är därför
bevisat att K har genomfört ett vaginalt samlag med Sekretess 1
som inte deltog frivilligt, på det sätt som åklagaren har gjort gällande. Eftersom
det framgår att K vid tillfället hade insikt om att Sekretess 1 inte
accepterade något vaginalt samlag utan kondom är det bevisat att K
agerade med uppsåt. Frågan om vad de kan ha haft för
överenskommelse tidigare saknar betydelse för bedömningen. K
ska därför dömas för våldtäkt i enlighet med åtalet."
-----
Du får väl läsa vad juridiken säger vad gäller anmälningspliktiga könssjukdomar. Så får du se själv att det rör sig om grov misshandel att medvetet utsätta någon för risk att bli smittad av en sådan, utan att den utsatta vet om det. Det är ingen "dubbelmoral" av mig att informera dig om vad juridiken säger.
Finns ett känt fall. Du kan läs om det här:
"Mannen har åtalats för att ha haft oskyddat sexuellt umgänge med femton flickor. Två av flickorna har blivit smittade med HIV och åtalet har här gällt grov misshandel."
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/hiv-man-domdes-till-miljonskadestand-och-maxstraff/
Så nu får du ta och ge dig. Och försöka förstå att det är olika brott att ha fullt samtycke till sex, men hålla tyst om sin anmälningspliktiga könssjukdom (grov misshandel). Och att utan samtycke penetrera någon utan kondom (våldtäkt). Försök få in detta nu! Sluta spela dum!
Det handlar om att om fallet i TS är våldtäkt så är även mitt fiktiva fall det! Nu anser inte jag att TS är våldtäkt och ej heller mitt fiktiva fall - de är båda på sin höjd, grov misshandel... Men, det ena fallet kan inte vara det (våldtäkt/grov misshandel) utan att det andra är det, de är likvärdiga - vad än lagarna säger. Domen kommer göras om - hur ställer du dig då?
Behöver ingen mer diskussion med dig då jag uppnått mitt mål med att påvisa din dubbelmoral och hyckleri...
Tack, för mig! Åhh, lugnet sveper in över nejden...