2026-07-01, 15:43
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Men annonserna måste dom väl betala i förskott?

Jag rodda i ett dödsbo för nått år sedan och mäklaren som anlitades satte inte ut annons förrän den fakturan var betald av dödsboet.
Ja, annonser för Hemnet måste man numera betala själv och i förskott. Men det måste man göra oavsett om man byter mäklare, vilket var ursprungsfrågan.
Citera
2026-07-01, 15:53
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Firande av 25-årsdagen med mi amor. Hon skriver, i sin sedvanliga novelllånga stil, i detalj vad de gjorde under dagen tillsammans med 20 bilder. Hon skriver bl.a. att de varit inne på Cartier och att hon valt ut en ring (hon fick välja vad hon ville för mi amor) och valde en enkel Love-ring med diamant för lite dryga 30 papp. Foton på precis allt, samt en film på sig själv (med hoppande filter) i kyrkan där hon gråter. Men inget foto på ringen?

https://www.cartier.com/sv-se/jewellery/rings/love/love-ring-liten-modell-en-diamant-CRB4056100
Är det tredje gången de firar bröllopsdag i år? Tycker hon rantat om detta flera gånger redan?
För inte så väldigt länge sedan... typ en eller två veckor... hyllade hon sin bästaste bästa vän som tillverkar smycken. Hon skrev då att hon ääääälskade hennes smycken och skulle köpa son favoritring av henne så fort hon typ hade råd. Vilket hon alltså hade... men inte köpte. Snygg diss.
Men bra att hon får en diamantring som tröst för att hon inte får ett radhus i Steninge.
800,000 blev troligen skatten för lägenheten på Gärdet.
Nu vet jag inte om 30,000 är värt besväret för att åka till Ankeborg och göra inbrott... men bra att alla presumtiva inbrottstjuvar nu vet det i alla fall. Roberta har kanske en och annan klocka också, som han gömt i garderoben så inte Anna ska få veta?
Citera
2026-07-01, 16:33
Medlem
gråtbilder från kyrkan

https://postimg.cc/gallery/MzQQFJH
Citera
2026-07-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Är det tredje gången de firar bröllopsdag i år? Tycker hon rantat om detta flera gånger redan?
För inte så väldigt länge sedan... typ en eller två veckor... hyllade hon sin bästaste bästa vän som tillverkar smycken. Hon skrev då att hon ääääälskade hennes smycken och skulle köpa son favoritring av henne så fort hon typ hade råd. Vilket hon alltså hade... men inte köpte. Snygg diss.
Men bra att hon får en diamantring som tröst för att hon inte får ett radhus i Steninge.
800,000 blev troligen skatten för lägenheten på Gärdet.
Nu vet jag inte om 30,000 är värt besväret för att åka till Ankeborg och göra inbrott... men bra att alla presumtiva inbrottstjuvar nu vet det i alla fall. Roberta har kanske en och annan klocka också, som han gömt i garderoben så inte Anna ska få veta?
Precis vad jag tänkte.

Men de inlägg på ämnet hon gjort tidigare detta år kanske har varit typ
- 25 år sen vi sågs första gången
- 25 år sen vi åt glass första gången
- 25 år sen första pussen

Man läser lite slarvigt när man ser att hon har skrivit mer än ett A4 med storlek 8
Citera
2026-07-01, 16:53
Medlem
Zulithelmas avatar
Jag förstår inte spekulationerna om att de ”snart ska ha det jobbigt ekonomiskt”. Finns inte ens en möjlighet
Robban ärvde ca 8 mille från pappa (bl a en lgh i Spanien och en lgh på Gärdet) och ca 2 milj i cash.

Pappa Vicente hade inga lån så allt Robban sålt - av pappas egendom - är bruttopengar (förutom 22% avdrag i Sverige).

Lägenheten i Frösunda (som Vicente ägde till
97% Robban till 3%) var helt obelånad. Så den försäljningen gav några miljoner extra, även efter köpet av ombyggda sommarstugan i Märsta.

Tror att lgh på Artillerigatan var värderad till ca 3 milj i bouppteckningen så om det nu har sålt den för 5 milj plus så…. Well you do the math.

Så Robban, som jag tror en snäll man (även om alla indianer inte är i kanoten) är säkert lycklig med sin fru även om han får betala dyrt för det umgänget.
MEN - inte ens självupptagna Tant Anna kan lyckas med att dränera den goda ekonomi de har nu… hoppas jag
Så Robban - Lycka till 🤞🏼
Citera
2026-07-01, 17:36
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Jag förstår inte spekulationerna om att de ”snart ska ha det jobbigt ekonomiskt”. Finns inte ens en möjlighet
Robban ärvde ca 8 mille från pappa (bl a en lgh i Spanien och en lgh på Gärdet) och ca 2 milj i cash.

Pappa Vicente hade inga lån så allt Robban sålt - av pappas egendom - är bruttopengar (förutom 22% avdrag i Sverige).

Lägenheten i Frösunda (som Vicente ägde till
97% Robban till 3%) var helt obelånad. Så den försäljningen gav några miljoner extra, även efter köpet av ombyggda sommarstugan i Märsta.

Tror att lgh på Artillerigatan var värderad till ca 3 milj i bouppteckningen så om det nu har sålt den för 5 milj plus så…. Well you do the math.

Så Robban, som jag tror en snäll man (även om alla indianer inte är i kanoten) är säkert lycklig med sin fru även om han får betala dyrt för det umgänget.
MEN - inte ens självupptagna Tant Anna kan lyckas med att dränera den goda ekonomi de har nu… hoppas jag
Så Robban - Lycka till 🤞🏼

Din beskrivning av deras ekonomiska läge tror jag är mycket nära sanningen, så även bilden på din avatar.
Men dom dras ändå med två bojsänken, ett ekonomiskt och ett mänskligt.

Dom kommer kanske få ut 4,5 miljoner för huset, vilket ju stänker på mäklaren om nu hen är kvar till avslut, men det blir ju också en följetong för AB&Co, iallafall här på FB.

Det mänskliga sänket är ju sonen, som dom inte blir av med. Tänk när han visar runt i nya huset och kommenterar på TikTok, det blir vad som kan benämnas HÖJDARÖKEN.
Citera
2026-07-01, 17:49
Medlem
Man hyr ut möblerat.
Vet någon varför?
Citera
2026-07-01, 17:59
Medlem
Zulithelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
Din beskrivning av deras ekonomiska läge tror jag är mycket nära sanningen, så även bilden på din avatar.
Men dom dras ändå med två bojsänken, ett ekonomiskt och ett mänskligt.

Dom kommer kanske få ut 4,5 miljoner för huset, vilket ju stänker på mäklaren om nu hen är kvar till avslut, men det blir ju också en följetong för AB&Co, iallafall här på FB.

Ja det får kanske 5 mille för ett i stort sett obelånat hus plus de ca 5 mille de fått för lgh på Gärdet så… tant Anna är riiiiik
Citera
2026-07-01, 18:25
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Ja det får kanske 5 mille för ett i stort sett obelånat hus plus de ca 5 mille de fått för lgh på Gärdet så… tant Anna är riiiiik

"ett i stort sett obelånat hus"

Hur kom du fram till detta?
Citera
2026-07-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"ett i stort sett obelånat hus"

Hur kom du fram till detta?

Och en "obelånade lägenhet?"
Citera
2026-07-01, 18:36
Medlem
TPLs avatar
Pantbrev på närmare 1,5M trots alla pengar? 🤔
Citera
2026-07-01, 18:44
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guadeloupe-Jenny
Man hyr ut möblerat.
Vet någon varför?
För att Anna vill ha allting nytt? Lyx, lyx, lyx.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in