2026-06-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Då skulle en del av pengarna från Gärdet kunna finnas kvar till Steninge.
Lite beroende på hur mycket Anna har hunnit spendera.
Enligt sonen! Han ska flytta utomlands och jobba med fastigheter och guld som familjen gör Jo jo!! Stolledanos är på grön kvist! Sonen ska aldrig betala någon skatt i Sverige för en ” närstående hade fått en restskatt på över 800 000 kr Avyttrade bostäder kanske? Eller de ärvda fonderna som realiserats?? Sonen är som en 14åring som sitter på TikTok och pratar om sin familjs ekonomi Jag trodde Tooket fostrat sina barn att inte skryta
Citera
2026-06-30, 22:02
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Enligt sonen! Han ska flytta utomlands och jobba med fastigheter och guld som familjen gör Jo jo!! Stolledanos är på grön kvist! Sonen ska aldrig betala någon skatt i Sverige för en ” närstående hade fått en restskatt på över 800 000 kr Avyttrade bostäder kanske? Eller de ärvda fonderna som realiserats?? Sonen är som en 14åring som sitter på TikTok och pratar om sin familjs ekonomi Jag trodde Tooket fostrat sina barn att inte skryta

Och här brakar tåget rätt in i väggen, är det Anna som styrt hela katastrofen som är på väg och hända??
Hon har garanterat redan beställt inredningen till nya huset för pengar som inte finns.
Citera
2026-06-30, 22:04
Medlem
Citat:
Närstående? Dödsboet efter försäljningen av Gärdetlägenheten? Typ skatt på vinsten eller? Dåligt insatt i skatternas underbara värld
Citera
2026-06-30, 22:20
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Så snoppviftaren skall mäkla eventuellt köpa och sälja guld?

Vad det gäller guld handel så har väl ett syskon god insikt hur man skaffar guld utan att investera själv.
Aha han skall aldrig betala skatt i Sverige igen, för lite inkomst har väl snoppviftaren haft som lärling.
Vilken närstående har fått restskatt på 800 000?

Tooket har inte fostrat avkommorna över huvud taget, hon måste vara den sämsta mamman någon kan bli född av.
Nu är det som en tågolycka i ultrarapid som pågår.
Citera
2026-06-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Närstående? Dödsboet efter försäljningen av Gärdetlägenheten? Typ skatt på vinsten eller? Dåligt insatt i skatternas underbara värld
Man betalar 22% skatt på vinsten när man säljer.
Citera
2026-06-30, 23:45
Medlem
nationalizten88s avatar
Om dom byter mäklare efter visningen som inte händer 2/7 hur mycket kommer det kosta?
Citera
2026-06-30, 23:59
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Om dom byter mäklare efter visningen som inte händer 2/7 hur mycket kommer det kosta?
Inget. Man betalar bara mäklaren om denne lyckas sälja objektet.
Citera
2026-07-01, 10:31
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Inget. Man betalar bara mäklaren om denne lyckas sälja objektet.

Men annonserna måste dom väl betala i förskott?

Jag rodda i ett dödsbo för nått år sedan och mäklaren som anlitades satte inte ut annons förrän den fakturan var betald av dödsboet.
Citera
2026-07-01, 11:33
Medlem
TPLs avatar
Del av text i storyn

"Vetat det sedan 1a dan, den här mannen vill jag leva med tills en av oss dör!" 🤭

Innerst inne hoppas Anna på att bli den överlevande som får vältra sig i pengar. Hennes formulering får mig att tänka på tanten som sa "-När nån av oss dör ska jag öppna pensionat!"

Citera
2026-07-01, 11:44
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Men annonserna måste dom väl betala i förskott?

Jag rodda i ett dödsbo för nått år sedan och mäklaren som anlitades satte inte ut annons förrän den fakturan var betald av dödsboet.

Det är en förhandlingsfråga, det beror också på om objektet är svårsålt.
Citera
2026-07-01, 13:49
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khun-T
https://fastighetsmaklarna.se/till-salu/artillerigatan-76-mdc1m3wwmdawmdawmdq3ohw1oa../

Den blev såld.
Artillerigatan 76

2025-04-17
5 675 000 kr
53 m² 2 rum

Fastighetsmäklarna

Så det finns pengar att spendera!
Tack, det hade jag missat. Och så ska Roberta betla 22% skatt på vinsten. Väl? Och de pengarna räckte alltså inte till ett radhus ute på landet? Anna har nog bränt en mille redan nu på resor, smink och kattguld. Säljer de fritidshuset Ankeborg får de kanske tillbaka vad de gav. Skatt på det och betala av lånen,,, det räcker inte riktigt till Steninge. Men kanske till ett radhus i Märsta?
Citera
2026-07-01, 15:33
Medlem
Firande av 25-årsdagen med mi amor. Hon skriver, i sin sedvanliga novelllånga stil, i detalj vad de gjorde under dagen tillsammans med 20 bilder. Hon skriver bl.a. att de varit inne på Cartier och att hon valt ut en ring (hon fick välja vad hon ville för mi amor) och valde en enkel Love-ring med diamant för lite dryga 30 papp. Foton på precis allt, samt en film på sig själv (med hoppande filter) i kyrkan där hon gråter. Men inget foto på ringen?

https://www.cartier.com/sv-se/jewellery/rings/love/love-ring-liten-modell-en-diamant-CRB4056100
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in