Citat:
Du har ju fått 26 domar din fjant, om jag begär ut domarna, tror du att du tolkar dem bättre än BRÅ?
Vad tror du BRÅ menar med sin rubrik som bokstavligen är Enbart muntlig bevisning accepteras oftare som tillräckligt för en fällande dom? hjälp mig förklara vad i det stycket du menar att jag inte fångar in i mitt ursprungliga inlägg.
Vad menar du när du skriver "ord mot ord"? Är inte det samma sak som muntlig bevisning enligt dig? Var tydlig och konkret, för något är jävligt konstigt i hur du resonerar.
Vad tror du BRÅ menar med sin rubrik som bokstavligen är Enbart muntlig bevisning accepteras oftare som tillräckligt för en fällande dom? hjälp mig förklara vad i det stycket du menar att jag inte fångar in i mitt ursprungliga inlägg.
Vad menar du när du skriver "ord mot ord"? Är inte det samma sak som muntlig bevisning enligt dig? Var tydlig och konkret, för något är jävligt konstigt i hur du resonerar.
Ahh där kom invektiven. Strålande.
Har du läst ditt första inlägg? Jag citerar dig igen "Det finns massa domar när ena parten menar att samtycke funnits medan den andra i efterhand menat att samtycke inte fanns.". Du påstår här att den ena parten ångrat sig, och att det enligt dig leder till fällande dom.
Du förstår alltså inte själv vad du skriver? Ord mot ord skulle det vara om övrig stödbevisning helt och hållet saknas.
Parternas utsagor granskas och innehåller den enrs utsaga motsägelsefulla uppgifter, tillrättalägganden över tid samt bevislga lögner sjunker trovärdigheten.
Enbart muntlig bevisning innebär vittnesuppgifter, exempelvis från vårdpersonal, polis, vänner och bekanta.
Av bevisningen som kommit rätten till handa samntaget utesluter någon annan rimlig förklaring till händelsen så är brottet bevisat bortom rimligt tvivel.