2026-07-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Är du senil? Jag har svarat på alla dessa frågor, du vägrar bara att acceptera mina svar, här kommer de igen:

Ja, jag begriper begreppet bortom rimligt tvivel.

Ja, våldtäkt enligt samtyckeslagen bör vara riskfritt eftersom ingen bevisning annat än ett erkännande räcker för att bevisa skuld bortom rimligt tvivel.

Lagen bör vara som den var innan samtyckeslagen infördes.

Ja, det är alltid brottsoffrets fel att de utsätts för brott.

Kan du nu svara på min fråga om du tycker en kvinna som går på fest hos afghanska flyktingföreningen och går därifrån ensam mitt i natten iklädd underkläder bär något eget ansvar om hon råkar illa ut?

Hur kan det vara ett brottsoffrets fel?

Det är inte ett optimalt sätt att gå hem på. Dock ligget ansvaret på eventuellt brott på gärningsmannens ansvar.

Om någon bryter sig in i ditt hus, ligger då ansvaret på dig för att du hade den dåliga smaken att bosätta dig där?

Du skriver "Ja, våldtäkt enligt samtyckeslagen bör vara riskfritt eftersom ingen bevisning annat än ett erkännande räcker för att bevisa skuld bortom rimligt tvivel." Så med andra ord kan vi aldrig någonsin döma någon för brott utan erkännande? Nej, jag rånade honom inte, han gav mig pengararna, friande dom ord mot ord. Nej jag knivhögg honom inte han han gick in i kniven när jag täljde en grillpinne, ord mot ord. Enligt din logik då vill säga.

Du visar med all önskvärd tydlighet att du inte begriper innebörden av bortom rimligt tvivel.

Frågan är om det nu händer att du blir nedslagen bakifrån om du skulle säga att brottet helt och hållet var ditt fel och att du bör bli dömd för anstiftan.
Citera
2026-07-03, 22:49
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Hur kan det vara ett brottsoffrets fel?

Det är inte ett optimalt sätt att gå hem på. Dock ligget ansvaret på eventuellt brott på gärningsmannens ansvar.

Om någon bryter sig in i ditt hus, ligger då ansvaret på dig för att du hade den dåliga smaken att bosätta dig där?

Du skriver "Ja, våldtäkt enligt samtyckeslagen bör vara riskfritt eftersom ingen bevisning annat än ett erkännande räcker för att bevisa skuld bortom rimligt tvivel." Så med andra ord kan vi aldrig någonsin döma någon för brott utan erkännande? Nej, jag rånade honom inte, han gav mig pengararna, friande dom ord mot ord. Nej jag knivhögg honom inte han han gick in i kniven när jag täljde en grillpinne, ord mot ord. Enligt din logik då vill säga.

Du visar med all önskvärd tydlighet att du inte begriper innebörden av bortom rimligt tvivel.

Frågan är om det nu händer att du blir nedslagen bakifrån om du skulle säga att brottet helt och hållet var ditt fel och att du bör bli dömd för anstiftan.

Du vet redan hur det kan vara brottsoffrets fel. Av samma anledning som det inte är optimalt att gå hem själv i bikini mitt i natten.

Så varför är det inte optimalt att gå hem själv kl tre på natten i bikini?

Ord mot ord bör sällan räcka för att döma någon. Exemplena med kniven och rånet är inte jämförbara med samtyckeslagen. Ingen ger pengar till främlingar eller tar en kniv i magen frivilligt. Ord mot ord räcker aldrig till att fälla. Ditt knivsår är bevisning. Kommer man fram till att det kunde skett genom olycka så bör man fria.

Självklart kan jag inte dömas för rån bara för att du säger att jag rånat dig.

Du har otroligt svårt att förstå det här stycket, jag tar det igen: Gärningsmannen är ansvarig för gärningen, och brottsoffret bär ansvaret för att ha blivit utsatt. Bara gärningsmannen är juridiskt ansvarig.

Ser du inte att du tar samma exempel i olika former om och om igen?

Ja, jag är ansvarig för att ha blivit utsatt för inbrott och jag jag bär ansvaret för att ha blivit slagen i huvudet. Inbrottstjuven bär ansvaret för att ha begått inbrott och våldsmannen bär ansvaret för att ha slagit mig.

Det betyder inte att jag borde dömas för anstiftan. Det bör likställas med att sälja en kofot som någon använder till ett inbrott, det räcker inte för att göra försäljaren skyldig till anstiftan.
Citera
2026-07-03, 23:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
I sånt fall så är det väl runt 40% av män som lider av nån form av allvarlig psykiskt störning som gör dem "illojala och opålitliga".

Läste precis nyhet på DN om att man just nu har över 270 namn som man kan koppla till ett globalt internetforum där män sitter och lägger upp tips på hur man ska droga och våldta kvinnor.

https://www.dn.se/varlden/57-gripna-i-stort-valdtaktsnatverk/
https://edition.cnn.com/2026/07/03/europe/online-drug-rape-investigations-intl-hnk

Källa på att 40 % av män har en allvarlig psykisk störning!
Citera
2026-07-03, 23:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ordkrigaren är nog mest butter för att han inte klarar av att träffa kvinnor.
Ordkrigaren är gift och har tre barn...
Citera
2026-07-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Källa på att 40 % av män har en allvarlig psykisk störning!
Källa på att 10% av kvinnor skulle ha det.
dummer.
Citera
2026-07-04, 00:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Källa på att 10% av kvinnor skulle ha det.
dummer.

Vill du bara höra om borderline, eller om alla psykiska sjukdomar som kräver farmakologisk behandling?
Citat:
Between 1.6% to 5.9% of people in the U.S. have borderline personality disorder. 75% of people diagnosed with BPD are women.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-04 kl. 01:13.
Citera
2026-07-04, 08:28
Medlem
Citat:
Lilla vännen, är du igång igen och vevar myten om och om igen. Nu har du rapat upp samma läte i mer än ett halvår. Dock har du lika länge visa ett enda belägg för dina vanföreställningar.

https://svjt.se/svjt/2018/327

Här har du ytterligare en gång bevis på det jag säger din efterblivna feministfitta
Citera
2026-07-04, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
90-95% äv alla som anmäler en våldtäkt misslyckas.

Ja de glömmer antagligen att berätta storyn för en kompis, den som verkligen vill sätta dit någon falskt kan enkelt göra det
Citera
2026-07-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja de glömmer antagligen att berätta storyn för en kompis, den som verkligen vill sätta dit någon falskt kan enkelt göra det
Konstigt ändå att 90-95% glömmer något så basic, tycker du inte det?
Citera
2026-07-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Konstigt ändå att 90-95% glömmer något så basic, tycker du inte det?

Uppenbarligen gör de de eftersom det räcker i 90 procent av fallen när de snackat med en kompis,
Citera
2026-07-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vill du bara höra om borderline, eller om alla psykiska sjukdomar som kräver farmakologisk behandling?

Citat:
Antisocial personlighetsstörning drabbar ca 3.6% av befolkningen i USA, det är 3 ggr vanligare hos män

Narcissistisk personlighetsstörning, studier visar att mellan 50–75 % av alla som diagnosticeras med NPD är män

Borderline personlighetsstörning (BPD): Drabbar cirka 1,6 % av den amerikanska befolkningen. Den har traditionellt ansetts vara vanligare hos kvinnor (cirka 75 %), men nyare forskning visar att män drabbas i nästan lika stor utsträckning (även om de ofta feldiagnosticeras med depression eller PTSD).

Detta gör män mycket mer opålitliga och illojala jämfört med kvinnor
Citera
2026-07-04, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater

Här har du ytterligare en gång bevis på det jag säger din efterblivna feministfitta

Har du läst artikeln? Stödbevisning krävs för fällande domar. Brottet skall vara bevisat bortom rimligt tvivel.

Fast jag ser att du lärt dig lite nya invektiv, starkt jobbat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in