Citat:
Är du senil? Jag har svarat på alla dessa frågor, du vägrar bara att acceptera mina svar, här kommer de igen:
Ja, jag begriper begreppet bortom rimligt tvivel.
Ja, våldtäkt enligt samtyckeslagen bör vara riskfritt eftersom ingen bevisning annat än ett erkännande räcker för att bevisa skuld bortom rimligt tvivel.
Lagen bör vara som den var innan samtyckeslagen infördes.
Ja, det är alltid brottsoffrets fel att de utsätts för brott.
Kan du nu svara på min fråga om du tycker en kvinna som går på fest hos afghanska flyktingföreningen och går därifrån ensam mitt i natten iklädd underkläder bär något eget ansvar om hon råkar illa ut?
Ja, jag begriper begreppet bortom rimligt tvivel.
Ja, våldtäkt enligt samtyckeslagen bör vara riskfritt eftersom ingen bevisning annat än ett erkännande räcker för att bevisa skuld bortom rimligt tvivel.
Lagen bör vara som den var innan samtyckeslagen infördes.
Ja, det är alltid brottsoffrets fel att de utsätts för brott.
Kan du nu svara på min fråga om du tycker en kvinna som går på fest hos afghanska flyktingföreningen och går därifrån ensam mitt i natten iklädd underkläder bär något eget ansvar om hon råkar illa ut?
Hur kan det vara ett brottsoffrets fel?
Det är inte ett optimalt sätt att gå hem på. Dock ligget ansvaret på eventuellt brott på gärningsmannens ansvar.
Om någon bryter sig in i ditt hus, ligger då ansvaret på dig för att du hade den dåliga smaken att bosätta dig där?
Du skriver "Ja, våldtäkt enligt samtyckeslagen bör vara riskfritt eftersom ingen bevisning annat än ett erkännande räcker för att bevisa skuld bortom rimligt tvivel." Så med andra ord kan vi aldrig någonsin döma någon för brott utan erkännande? Nej, jag rånade honom inte, han gav mig pengararna, friande dom ord mot ord. Nej jag knivhögg honom inte han han gick in i kniven när jag täljde en grillpinne, ord mot ord. Enligt din logik då vill säga.
Du visar med all önskvärd tydlighet att du inte begriper innebörden av bortom rimligt tvivel.
Frågan är om det nu händer att du blir nedslagen bakifrån om du skulle säga att brottet helt och hållet var ditt fel och att du bör bli dömd för anstiftan.