2026-06-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Högst troligt så spelar fenomen som manlig minskad fertilitet större roll för minskat barnafödande i västvärlden.
Men det tenderar det inte gnällas om på Flashback.

Vilket är ett problem världen över. Dessa hormonstörande ämnen finns ju i princip överallt. Och i västvärlden har vi dessutom inte så värst hälsosam livsstil, rent generellt sätt. Vilket också påverkar fertiliteten negativt, hos både män och kvinnor.

Barnafödandet går ner överallt, förutom i vissa länder i Afrika.
Citera
2026-06-27, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Försök fatta att alla människor inte uttrycker sig sexuellt på samma sätt som du gör. Ditt trångsynta mähä.

Ingen bryr sig om vad du finner avtändande. Och tror du verkligen du skulle komma komma undan i rätten med att hävda att samtycke fanns pga att hon stönade?

Du utgår från att dessa saker = samtycke. Men VET gör du ju inte. Utgår från att samtycke finns gör ju alla som döms för s k "oaktsam våldtäkt".

Fel. Det är vad som utgör våldtäkt/samtycke som är godtyckligt med lagen.

Det är det verkligen inte. Du kan aldrig döda någon med samtycke. Horribel jämförelse.

Men han kan aldrig döda någon med samtycke. Din jämförelse hade endast varit giltig om sex var straffbart under alla omständigheter.

Nej, och det finns ingen anledning att ha det heller.

Bevisfrågan är ett stort problem i alla sexualbrottmål. Men samtyckeslagen är problematisk och rättsosäker i sig. Du kan helt enkelt inte ha den lagen och samtidigt ha rättssäkerhet.

Jag förklarar hur man märker samtycke: genom att ens parter är aktiv i akten och kysser en etc.

Om partnern inte är ett dugg aktiv, utan snarare totalt passiv. Så behöver man kontrollera samtycke genom att fråga, konstant.

Det är liksom de två sätt man kan kontrollera att samtycke finns på.

Och har man verkligen inhämtat samtycke och fått det bekräftat. Så vet man ju själv iaf. att det inte var en våldtäkt. Och då har man ju rejält med kött på benen vid en eventuell våldtäktsanklagelse. Man vet själv att det inte var våldtäkt.

------

Men ligger man med en död och tyst sill utan att inhämta samtycke. och sedan blir anmäld för våldtäkt. Hur ska man då kunna försvara sig? Det går ju liksom inte. Ljuga och hitta på att partnern samtyckte? Fundera du på detta. och inse att det faktiskt kan vara så att man inte hade samtycke och att det faktiskt var en regelrätt våldtäkt. Av en person som inte förmådde att freda sig.
Citera
2026-06-27, 13:33
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du kan be din personliga assistent byta blöja på dig - du för inte en seriös debatt.
Om jag ville ha en "seriös debatt" hade jag inte haft den här med den här jävla clownparaden.
Citera
2026-06-27, 13:38
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det räcker inte säger jag ju. Du kan inte lagen.
Haha Jo. Vad tänkte du annars på? Om någon säger att hon bara vill knulla om du använder kondom, ljug inte om att du har kondom. Om någon säger att hon bara vill ha vaginalsex, testa inte att penetrera röven ändå. Om någon är aspackad, knulla inte. Om hon verkar stel och besvärad, fråga om hon fortfarande vill eller om ni ska göra något annat ett tag. Om hon inte pratar svenska och du betalar en snubbe 500 spänn för att knulla henne - knulla inte. Om hon är asvåt, entusiastisk, själv tar av sig kläderna, säger att hon vill fortsätta, säger att det är väldigt skönt och att du inte ska ändra något, då är det bara att fortsätta.

Du får nog speca lite mer vad i lagen som inte täcks av det där, eller helt vanligt normalt beteende.
Citera
2026-06-27, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du har rätt. Men barnafödandet sjunker mestadels för att folk väljer att skaffa färre barn, inte att folk helt slutar skaffa barn. Det är samma mönster i alla relativt välmående länder.

Om människor väljer att skaffa barn eller inte beror på olika aspekter av hur samhället ser ut.

För att människor ska fortplanta sig så ska inte staten göra familjebildning ännu knepigare t.ex. med konstiga lagar angående sexuell aktivitet och brist på bostäder.
Citera
2026-06-27, 13:41
Medlem
Citat:
Du har rätt. Men barnafödandet sjunker mestadels för att folk väljer att skaffa färre barn, inte att folk helt slutar skaffa barn. Det är samma mönster i alla relativt välmående länder.

Lite OT kanske, men.. Ett parallellt mönster inom många av dessa länder är en demografisk klyfta mellan när föräldradebuten sker. I Sverige är det mycket vanligare att tidigt skaffa barn i familjer där föräldrarna börjar jobba tidigt och saknar högre utbildning. Detta är ännu vanligare i tex. delar av central och östeuropa. Kort sagt medför jämlikhets- och välfärdsreformer som demokratiserar och tillgängliggör högre utbildning för en större del av befolkningen att familjebildning och barnafödande nedprioriteras. Vilket jag kan tycka att de flesta som identifierar sig utifrån patriotiska betygelser borde se som någonting positivt för rikets särart?
Citera
2026-06-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och jag föreslår att du adresserar dina klagomål till Gud, att han inte gjort mannen helt oskyldig till att barn blir till, och inte gjort kvinnan till en hjärndöd livmoder på ben utan mänskliga behov av ex. rättvisa.
Jag kan meddela dig att det även i framtiden inte kommer någon sådan "rättvisa" som du efterfrågar för mannen kommer även i fortsättningen sakna livmoder och inte kunna bli på smällen men traditionellt i historien så har mannen byggt huset som familjen bor i och stått för familjens försörjning. Kvinnor hade inte sex med slumpmässiga losers som inte kunde ta vara på sig själv eller sin framtida familj.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-06-27 kl. 13:46.
Citera
2026-06-27, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jag kan meddela dig att det även i framtiden inte kommer någon sådan "rättvisa" som du efterfrågar för mannen kommer även i fortsättningen sakna livmoder och inte kunna bli på smällen men traditionellt i historien så har mannen byggt huset som familjen bor i och stått för familjens försörjning. Kvinnor hade inte sex med slumpmässiga losers som inte kunde ta vara på sig själv eller sin framtida familj.

Jag pratar inte om livmoder eller ej, jag pratar rättvist ansvar, kostnader och arbete med gemensamma barn och hem.

Och berätta varför ska kvinnor med tillgång till preventivmedel, aborträtt och egna inkomster INTE ha sex med vem/ vilka hon nu är sugen på?
Och varför är det kvinnor som ska ta ansvaret för att män beter sig som jättebebisar?
Senast redigerad av Merapi 2026-06-27 kl. 14:16.
Citera
2026-06-27, 14:03
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Hur många unga kvinnor svarar att de håller där efter att de fött ett barn?

Merapi är en 100 ggr bättre förebild för unga än er gamla bittra gubbar här i tråden som sitter och spyr ur er misogyn skit dagarna i ända.

Hur fan tror ni att ert kvinnoförakt påverkar unga kvinnors syn på män?

Länka gärna till ett inlägg där jag uttryckt kvinnoförakt.
Citera
2026-06-27, 14:04
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Precis. Man skaffar det antal barn man vill skaffa.

Uppenbarligen inte.
Citera
2026-06-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Uppenbarligen inte.
Jag gjorde det. Själv?
Citera
2026-06-27, 14:18
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Haha Jo. Vad tänkte du annars på? Om någon säger att hon bara vill knulla om du använder kondom, ljug inte om att du har kondom. Om någon säger att hon bara vill ha vaginalsex, testa inte att penetrera röven ändå. Om någon är aspackad, knulla inte. Om hon verkar stel och besvärad, fråga om hon fortfarande vill eller om ni ska göra något annat ett tag. Om hon inte pratar svenska och du betalar en snubbe 500 spänn för att knulla henne - knulla inte. Om hon är asvåt, entusiastisk, själv tar av sig kläderna, säger att hon vill fortsätta, säger att det är väldigt skönt och att du inte ska ändra något, då är det bara att fortsätta.

Du får nog speca lite mer vad i lagen som inte täcks av det där, eller helt vanligt normalt beteende.

Du förlitar dig väldigt mycket på "säger" i din beskrivning av hur du knullar. Det blir en himlans massa frågor och svar.

Tänk på att den här löpande intervjuproceduren som du förlitar dig på ska upprepas även under samlag nr 300 som du har med din fru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in