Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Enbart ord mot ord räcker inte till en fällsnde dom. Vilket du vet lika väl som jag, annars hade du lyckats skaka fram en enda dom.
Det finns heller ingenstans i BRÅs rapport en enda dom som bygger på enbart ord mot ord. I samtliga domar finns stödbevisning som stödjer BOs utsaga. Om dessutom GM beslås med ett antal lögner kommer troligen den samanvägda bedömningen visa att det inte finns något annat rimligt alternativ förklaring. Det vill säga bortom rimligt tvivel.
Noterar även att du helt avstår att kommentera ditt påstånde att "Det finns massa domar när ena parten menar att samtycke funnits medan den andra i efterhand menat att samtycke inte fanns."
Du har ju fått 26 domar din fjant, om jag begär ut domarna, tror du att du tolkar dem bättre än BRÅ?
Vad tror du BRÅ menar med sin rubrik som bokstavligen är
Enbart muntlig bevisning accepteras oftare som tillräckligt för en fällande dom? hjälp mig förklara vad i det stycket du menar att jag inte fångar in i mitt ursprungliga inlägg.
Vad menar du när du skriver "ord mot ord"? Är inte det samma sak som muntlig bevisning enligt dig? Var tydlig och konkret, för något är jävligt konstigt i hur du resonerar.