2026-07-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om hon inte samtycker till samlag utan kondom så hade hon låtit bli att ha det med honom utan kondom. Hur svårt är det att förstå? Varför talar du om respekt? Respekt är något man visar varandra, inte att ställa orimliga krav istället för att ta eget ansvar.

Det framgår inte om mannen led av en störning som gjorde att han bara låtsades förstå kravet för samtycke. Men om han förstod och ändå stoppade in kuken utan kondom mot hennes vilja får vi väl göra antagandet att han gjorde ett sista försök i att låsa henne. Det är rätt vanligt att en kontrollerande man tar det beslutet åt kvinnan mot hennes vilja.
Skulle hon göra abort om graviditet uppstår har en bra anledning att skambelägga och hota om att berätta för andra närstående om hur äcklig hon är. Pluspoäng om hennes närstående ser abort som mord. Då blir det riktigt jobbigt för henne.

Vad tror du själv är anledning?
En störning där han inte förstod kravet på kondom?
Kvinnofridskränkning?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du får väl ta reda på själv vad det kan vara för brott att ljuga och säga att man inte har anmälningspliktiga könssjukdomar, fast man har det. Förr gick det väl som grov misshandel att ligga med någon utan skydd vid HIV-infektion. Numera har den här lagen ändrats lite, du kan kolla upp själv hur den har ändrats, vad gäller HIV. Lagen har ändrats gällande HIV pga. bra bromsmediciner som gör att den som tar bromsmedicinerna helt enkelt inte smittar. Men klamydia, gonorre´, syfilis etc. är fortsatt anmälningspliktiga könssjukdomar.

Du kanske anser att den dömde mannen skulle ha dömts för grov misshandel istället för våldtäkt? Och dömts till mellan 1 år till upp till 10 års fängelse.

Du svarar som väntat inte på frågan - du slingrar dig likt den värste politikern.

Nej, jag anser att kvinnan i mitt fiktiva fall skall dömas för våldtäkt (eller båda för grov misshandel, eller dylikt) eftersom det är likvärdig kränkning i de båda fallen - du tycker inte det och det påvisar verkligen din dubbelmoral och jag är glad att jag visat alla i tråden på detta!

DU ÄR ÄGD!!!
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Människorna som ändrar domen? Om en högre juridisk instans kommer fram till att detta inte är en våldtäkt håller du ändå fast vid att det är en våldtäkt?

Ja, för mig är det ändå våldtäkt om en man gör något sexuellt som han ej har samtycke till.

Och nej, det är en man jag aldrig mer skulle vilja se om han inte respekterat kondomkravet.
Citera
2026-07-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Trams samtycke fanns hon återkalla det retroaktivt vilket givetvis är irrelevant när man gått med på att ha sex högre instanser kommer riva upp denna domen ditt fucktard
Det framgår inte om mannen led av en störning som gjorde att han bara låtsades förstå kravet för samtycke. Men om han förstod och ändå stoppade in kuken utan kondom mot hennes vilja får vi väl göra antagandet att han gjorde ett sista försök i att låsa henne. Det är rätt vanligt att en kontrollerande man tar det beslutet åt kvinnan mot hennes vilja.
Skulle hon göra abort om graviditet uppstår har en bra anledning att skambelägga och hota om att berätta för andra närstående om hur äcklig hon är. Pluspoäng om hennes närstående ser abort som mord. Då blir det riktigt jobbigt för henne.

Vad tror du själv är anledning?
En störning där han inte förstod kravet på kondom?
Kvinnofridskränkning?
Citera
2026-07-01, 14:57
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du svarar som väntat inte på frågan - du slingrar dig likt den värste politikern.

Nej, jag anser att kvinnan i mitt fiktiva fall skall dömas för våldtäkt (eller båda för grov misshandel, eller dylikt) eftersom det är likvärdig kränkning i de båda fallen - du tycker inte det och det påvisar verkligen din dubbelmoral och jag är glad att jag visat alla i tråden på detta!

DU ÄR ÄGD!!!

Så det är det det handlar om - om att äga eller bli ägd?

Trodde det var en diskussion.
Citera
2026-07-01, 14:57
Medlem
Citat:
Men du anser alltså att kvinnan kan se till att det inte blir sex med kondom?
Om hon är starkare än honom kan hon kanske binda fast honom på nått sätt.
Var mannen en väldigt liten och klen individ? Var han mindre än henne?
Citera
2026-07-01, 14:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Till alla som argumenterar för att det aktuella fallet är en våldtäkt för att kvinnan utsattes för en risk att få könssjukdom eller bli gravid. Håller ni med om att om ska döma någon till fängelse i 3 år och ett skadestånd på 230.000 kr bör man åtminstone utreda om en sådan risk förelåg?

D.v.s. man borde utreda om mannen har en könssjukdom och om hans fiskar fungerar eller inte.

Borde man inte ta hänsyn till om hon faktiskt blev smittad eller inte? Blev hon gravid?
Citera
2026-07-01, 14:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ja, för mig är det ändå våldtäkt om en man gör något sexuellt som han ej har samtycke till.

Och nej, det är en man jag aldrig mer skulle vilja se om han inte respekterat kondomkravet.

Tycker du av det vi kunnat läsa att det verkar som att det här paret har haft oskyddat sex tidigare?
Citera
2026-07-01, 15:01
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Tycker du av det vi kunnat läsa att det verkar som att det här paret har haft oskyddat sex tidigare?

Det vet vi inte och det spelar absolut ingen roll.
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Om hon är starkare än honom kan hon kanske binda fast honom på nått sätt.
Var mannen en väldigt liten och klen individ? Var han mindre än henne?

Vad har det med saken att göra? Inget våld eller hot om våld förekom i det aktuella fallet. Skulle kvinnan enkelt ha kunnat kontrollera om det satt en kondom eller inte på snorren innan penetration?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Så det är det det handlar om - om att äga eller bli ägd?

Trodde det var en diskussion.

Precis som när du kallade mig ägd i ett tidigare inlägg, igår då...? Dubbelmoralen visar sig återigen sitt stygga ansikte bland er extremfeminister...

Och, diskuterat är vad vi gjort i flera dagar - har du verkligen missat detta?
Citera
2026-07-01, 15:03
Medlem
Citat:
Vad har det med saken att göra? Inget våld eller hot om våld förekom i det aktuella fallet. Skulle kvinnan enkelt ha kunnat kontrollera om det satt en kondom eller inte på snorren innan penetration?
Tror det blir svårt beroende på position kanske?
Om hon är överst och sätter sig på honom så ser hon säkert om det inte är becksvart.
Vad för ställning körde dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in