2026-06-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unbillman
Det har han ju…?
(källan: Sanning & Konsekvens, 28 april)

Ja det har jag också läst.

Men jag var osäker på om det stämde.

Hoppas att de har det toppen!
Citera
2026-06-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Då skulle du ha skrivit det.
Verkar som att sådana ledande frågor från advokaten är ganska meningslösa mao?

Det torde ha framgått för övriga, normalintelligenta, vad jag menade redan första gången. Men vi har ju redan tidigare konstaterat att Månselimåns fanskara förefaller ha en ovanligt hög andel förståndshandikappade.

Frågorna är inte lika meningslösa som svaren. Sug på den och se om du kan räkna ut vad jag menar med det.
Citera
2026-06-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unbillman
Det har han ju…?
(källan: Sanning & Konsekvens, 28 april)

Om det avslöjades där, för två månader sedan, kan det ju ha hunnit hända mycket sedan dess.
Citera
2026-07-01, 00:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7

För övrigt: Det finns inget som heter "Londons storstad".
Och det säger en del om dina åsikter när du anser att materiella värden smäller högst.
Att vara kriminell och otrogen knarkare och lögnare m.m. betyder tydligen ingenting - huvudsaken är materiella tillgångar.
Jag kan upplysa dig om att vi är många som är av annan åsikt.
Som anser att vishet, ärlighet, kärlek m.m. är viktigare värden än materiella.
Men det är klart att det kräver din syn på världen för att stå bakom ett beteende som MånsPetters.
Nej det har du rätt i. Jag tänkte på Storlondon.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Storlondon

Men jag vill minnas att deras hus ligger i Surrey, precis på gränsen till Storlondon.

Och MZ är inte kriminell. Han har aldrig blivit dömd för ngt brott. Eller känner du till något brott han blivit dömd för?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-01 kl. 00:46.
Citera
2026-07-01, 02:26
Medlem
Blev faktiskt ganska förvånad i dag då jag såg att MZ har varit med och skrivit en låt till megastjärnan David Bisbal, som är en av mina absoluta favoriter.

Låten heter ”Sufrirás” och gjordes tillsammans med Pixie Lott. Även om det var ett tag tillbaka i tiden (2009) så visar det verkligen på hur otroligt många talanger MZ besitter och vilken internationell låtskrivarbredd han faktiskt har i bagaget.
Citera
2026-07-01, 03:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Blev faktiskt ganska förvånad i dag då jag såg att MZ har varit med och skrivit en låt till megastjärnan David Bisbal, som är en av mina absoluta favoriter.

Låten heter ”Sufrirás” och gjordes tillsammans med Pixie Lott. Även om det var ett tag tillbaka i tiden (2009) så visar det verkligen på hur otroligt många talanger MZ besitter och vilken internationell låtskrivarbredd han faktiskt har i bagaget.
Det är inte riktigt min musiksmak. Men jag hör ju att det är en låt som skulle kunna bli framgångsrik i ESC iallafall.
Framförd av MZ själv såklart. Hoppas MZ inte slutar med låtskrivandet. Utan får tillbaka sin inspiration.
Citera
2026-07-01, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är inte riktigt min musiksmak. Men jag hör ju att det är en låt som skulle kunna bli framgångsrik i ESC iallafall.
Framförd av MZ själv såklart. Hoppas MZ inte slutar med låtskrivandet. Utan får tillbaka sin inspiration.

Denna är en favorit inte just MZ låt men bara att han skrivit en låt till den här artisten är stort.

https://www.youtube.com/watch?v=JzXeIqccpEE
Citera
2026-07-01, 03:35
Avstängd
Citat:
Denna är en favorit inte just MZ låt men bara att han skrivit en låt till den här artisten är stort.

https://www.youtube.com/watch?v=JzXeIqccpEE
Nu är jag inte jättemusikalisk men min första tanke var, att den här sångaren (som jag inte hört talas om tidigare) lät som MZ om han sjöng på italienska. Visst är det samma stil eller är jag tondöv?
Citera
2026-07-01, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu är jag inte jättemusikalisk men min första tanke var, att den här sångaren (som jag inte hört talas om tidigare) lät som MZ om han sjöng på italienska. Visst är det samma stil eller är jag tondöv?

Ja detta är spanska.
Citera
2026-07-01, 03:57
Medlem
Ute som i de där omtalade folkparkerna med 20års gräns?

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
MZ vittnar om att drogerna var en del av UTE-kvällarna.
Alltså behöver du inte bry dig om hon varit där eller inte, vad som är normalt eller inte eller vilka ledande frågor CLs advokat försökte sig på. Ops! CJs advokat menar jag, förstås.
Citera
2026-07-01, 03:58
Avstängd
Citat:
Ja detta är spanska.
Du ser. Jag kan inte ens höra skillnaden på spanska och italienska.
Jag tyckte framförallt att första sången var MZ lik.
Citera
2026-07-01, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det tror jag också, MånsPetter kommer att försörja sig med inhopp på Finlandsbåtar och en och annan firmafest. Lite märkligt att han helt saknar utbildning med tanke på hans bakgrund och uppväxt.
Det där med försörjning är nog en lite prekär situation för MånsPetter. Han har säkerligen en del undanstoppat i madrassen från artistkarriären. Frågan är om han har så mycket att det räcker för att upprätthålla livsstilen han är van med resten av livet? Karriären som entertainer har ju utan tvekan tvärnitat, vilket innebär att intäkterna har sinat.

Nu kommer hans trogna anhängarskara att ropa ”de prisvinnande vinerna” i kör. Men sanningen om dessa är att MånsPetter aldrig har pressat en druva eller buteljerat en flaska. Hans bidrag har varit bokstäverna MZ på etiketter på viner som andra producerat. Men utan karriären så förlorar namnet sitt värde, vem vill då betala för att få ha bokstäverna MZ på flaskor och boxar, när ingen längre vet vem det är?

Han kan knappast försörja sig de kommande 40-50 åren som jägare eller genom att flyga Cessna. Så vad återstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in