2026-06-30, 21:58
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det är inte en motsägelse att han är en besvikelse och att de höjer honom till skyarna. Snarast är det väl naturligt att de gör det utåt, eftersom det viktigaste för dem verkar vara vad folk tycker om honom, inte hur han verkligen är.

Pappan lär ha uttryckt att MånsPetter gått på myten om sig själv
Citera
2026-06-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Du är inte Jägmästare för att du tar jägarexamen, du är inte pilot när du tar ett flygcert som vem som helst kan göra. Vi kan bara konstatera att Måns är lågutbildad och har bara ett café att falla tillbaka på. Han är säkert en besvikelse på flera sätt även för sina föräldrar även om de inte säger det rakt ut

Nej när man tar jägarexamen och får sin licens så kallas man i lagens, myndigheternas och folkmunnens mening för just jägare precis som man kallas pilot när man har sitt flygcertifikat.

Och nu har MZ troligtvis båda måste ju säga att han är oerhört driftig som hunnit med allt detta. Utöver alla andra åtaganden han har haft. Det MZ uppnått hittills kommer många inte uppnå under en hel livstid.
Citera
2026-06-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag citerar Tingsrättens dom om och om igen, men jag kan inte tvinga er att förstå vad de skriver. Ni förmår helt enkelt inte att förstå eftersom innehållet strider mot hur ni skulle vilja att det var.

Vi kan konstatera att MånsPetter höll kvar barnen olovligt i ett främmande land (kidnappning).

Vi kan konstatera att barnen befunnit sig fem (5) månader i landet när Ciara framförde sin vilja att flytta hem med barnen. Detta efter att MånsPetter återfallit i narkotikamissbruk.

Så hela ditt resonemang om hur rotade de var, skolplikten, folkbokföringen och allt annat du försöker överdriva om - handlar om fem månader i Sverige. Man får för övrigt flytta både inom- och utom landet, trots skolplikten. Det finns massor av elever som byter skolor under pågående läsår.

Den 10 mars 2025 meddelade Ciara att hon ville flytta men, MånsPetters reaktion i det läget var att gömma barnens pass och på det sättet hindra dem att resa hem. Av någon outgrundlig anledning väljer han dessutom att i april ansöka om barnbidrag för familjen. Han gjorde det knappast på grund av penningbrist så det är väl upp till var och en att spekulera om anledningen. Men han var definitivt inte handlingsförlamad i det läget. Förlamningen inträffade först när han borde ha meddelat att han inte längre hade rätt att få bidraget. Detta ledde till tre åtal om bidragsbrott.

Jag tror att hans syfte med att söka barnbidraget var för att blockera en tänkbar ansökan från Ciara. Han ville försvåra hennes ekonomiska möjligheter att stanna i Sverige och ta strid om barnen.

Allt detta finns svart på vitt för alla som har förmågan att förstå vad tingsrätten skriver, uppenbarligen tillhör inte du denna skara. Du är vad man brukar säga…faktaresistent.

Fortsätt du försvara den knarkande kidnapparen, men du gör dig till åtlöje.

Det är svårt att se vem det är som hävdar:
Ciara framförde sin vilja att flytta hem med barnen
och
MånsPetters reaktion i det läget var att gömma barnens pass och på det sättet hindra dem att resa hem
Men det är hur som helst missvisande, eftersom sönernas "hem" då var i Sverige. Vineriet utanför Kyrkheddinge utanför Staffanstorp utanför Lund, tror jag bestämt.
Citera
2026-06-30, 22:03
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Nej när man tar jägarexamen och får sin licens så kallas man i lagens, myndigheternas och folkmunnens mening för just jägare precis som man kallas pilot när man har sitt flygcertifikat.

Och nu har MZ troligtvis båda måste ju säga att han är oerhört driftig som hunnit med allt detta. Utöver alla andra åtaganden han har haft. Det MZ uppnått hittills kommer många inte uppnå under en hel livstid.

Du är verkligen tragikomisk, jägarexamen o flygcert är verkligen inget att ens nämna i utbildningssammanhang. Det vet säkert professorssonen i alla fall. Du glömde lyfta fram att han har körkort. Eller har de dragit in det pga kokainet?
Citera
2026-06-30, 22:16
Avstängd
Citat:
Bra analys. Detta:
Hon uppfattar inte att Måns varit drogpåverkad i hemmet. Hon har inte sett det.
får en ju att undra hur ofta hon har varit där. En normal mor till en omkring fyrtioårig man tillbringar väl inte merparten av sin tid i hans hem för att kontrollera om han är drogberoende.
MZ vittnar om att drogerna var en del av UTE-kvällarna.
Alltså behöver du inte bry dig om hon varit där eller inte, vad som är normalt eller inte eller vilka ledande frågor CLs advokat försökte sig på. Ops! CJs advokat menar jag, förstås.
Citera
2026-06-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Och du är ett redigt Riksfån.
MZ har så mycket mer än du någonsin kommer i närheten av.
Har du nyligen sålt ditt sommarhus i Båstad för 20 miljoner tex?
Har du sålt din bostadsrätt i Stockholm för 7 miljoner (?)
Äger du en villa med pol i Londons storstad?
Och en stor vingård på landet.
Vad har du själv att komma med?

Vad har du för bevis för detta?
Du som avkräver andra bevis lika ofta som sekundvisaren tickar.
Vilka BEVIS har du för vad Rikskrim gjort och inte gjort, har och inte har?
Eller är det för att citera ditt eget tjat "bara antaganden och hittepå" eller "skvaller och förtal"?
Kan det möjligen vara så att du kastar sten i glashus?
"MZ har så mycket mer än du någonsin kommer i närheten av."
Bevisa det!

För övrigt: Det finns inget som heter "Londons storstad".
Och det säger en del om dina åsikter när du anser att materiella värden smäller högst.
Att vara kriminell och otrogen knarkare och lögnare m.m. betyder tydligen ingenting - huvudsaken är materiella tillgångar.
Jag kan upplysa dig om att vi är många som är av annan åsikt.
Som anser att vishet, ärlighet, kärlek m.m. är viktigare värden än materiella.
Men det är klart att det kräver din syn på världen för att stå bakom ett beteende som MånsPetters.
Citera
2026-06-30, 22:25
Medlem
Citat:
Du är verkligen tragikomisk, jägarexamen o flygcert är verkligen inget att ens nämna i utbildningssammanhang. Det vet säkert professorssonen i alla fall. Du glömde lyfta fram att han har körkort. Eller har de dragit in det pga kokainet?

Vem har pratat om utbildning?

Du satt och gjorde dig lustig över att en annan skribent skrev pilot, där du bevisligen hade helt fel.

Däremot så behöver man självklart "utbilda" sig inom båda områdena för att få dessa certifikat. Du förstår utmärkt väl vad jag menar, men vrider bara till det för att till varje pris få håna och förminska MZ.

Min poäng var att han har hunnit med otroligt mycket, då detta förmodligen är rena hobbyverksamheter utöver ALLT annat han har åstadkommit i sin karriär.

Jag har aldrig någonsin hört MZ skryta om något överhuvudtaget, inte ens detta, oavsett vad ni försöker påstå. Sedan kan man väl tycka att det är bra gjort jag upplever då inte att gemene man har både flygcertifikat och jägarexamen.
Citera
2026-06-30, 22:26
Avstängd
Citat:
De är väl ännu mer besvikna nu när han varit så dysfunktionell o förstört möjligheten att ha nära till sina barnbarn.
Tror du att de ser det på det viset?
Kanske de är så klarsynta att de inser att en skilsmässa nog varit oundviklig vad MZ än gjort eller inte gjort. Som livet ibland blir, trots de bästa förutsättningarna. De flesta skilsmässor beror helt enkelt på att känslorna svalnar. Att äktenskapet är olyckligt och ej tillfredställande längre.
Lång och varaktig söndring som det hette förr.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-30 kl. 22:29.
Citera
2026-06-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Det är förvånande att Måns inte har skaffat sig en ny slyna. Eller ja, det kanske han har utan att vi vet om detta. Knullat i drivor har han säkerligen gjort sedan rättegången, den gode sexmissbrukaren. Kanske en näsa ladd också?

Det har han ju…?
(källan: Sanning & Konsekvens, 28 april)
Citera
2026-06-30, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Vad har du för bevis för detta?
Du som avkräver andra bevis lika ofta som sekundvisaren tickar.
Vilka BEVIS har du för vad Rikskrim gjort och inte gjort, har och inte har?
Eller är det för att citera ditt eget tjat "bara antaganden och hittepå" eller "skvaller och förtal"?
Kan det möjligen vara så att du kastar sten i glashus?
"MZ har så mycket mer än du någonsin kommer i närheten av."
Bevisa det!

För övrigt: Det finns inget som heter "Londons storstad".
Och det säger en del om dina åsikter när du anser att materiella värden smäller högst.
Att vara kriminell och otrogen knarkare och lögnare m.m. betyder tydligen ingenting - huvudsaken är materiella tillgångar.
Jag kan upplysa dig om att vi är många som är av annan åsikt.
Som anser att vishet, ärlighet, kärlek m.m. är viktigare värden än materiella.
Men det är klart att det kräver din syn på världen för att stå bakom ett beteende som MånsPetters.
Nej jag tycker inte att materiella värden är viktigt.
Men för att vara en sådan misslyckad usling som ligger o sover hela dagen (enligt er) så måste MZ iallafall ha haft vissa talanger.
Eller har all rikedom bara fallit över honom medans han låg och drog sig hela dagen efter att ha festat hela natten. Tror du det?
Eller beror det kanske på flit, talang, kreativitet och hårt arbete?
Sedan har han säkert fått stöd av föräldrarna att starta upp del projekt. Men det är MZ eget arbete och engagemang som jag menar.

EDIT: Jag vet inget om Rikskrim mer än vad han säger och vad han sysselsätter sig med. -Att önska en massa onda saker åt kända människor som på grund av bl.a sjukdom o olyckor har det svårt med karriären. (Obs. Inte Runar Sörgard.) Det låter i mina öron som skadeglädje som bottnar i avund.
Jag kan inte komma på en bättre anledning än det. När man älskar att peta i folks sår med sina smutsiga fingrar och göra inflammationen större och värre.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-30 kl. 23:04.
Citera
2026-06-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
MZ vittnar om att drogerna var en del av UTE-kvällarna.
Alltså behöver du inte bry dig om hon varit där eller inte, vad som är normalt eller inte eller vilka ledande frågor CLs advokat försökte sig på. Ops! CJs advokat menar jag, förstås.

Det jag menar är att hennes vittnesmål om att hon inte har sett det förekomma i hemmet är närmast värdelöst. Antingen kan han ha knarkat hemma men inte när hon har varit där (vilket torde vara merparten av tiden) eller också kan han ha knarkat på annat håll.
Citera
2026-06-30, 22:52
Avstängd
Citat:
Det jag menar är att hennes vittnesmål om att hon inte har sett det förekomma i hemmet är närmast värdelöst. Antingen kan han ha knarkat hemma men inte när hon har varit där (vilket torde vara merparten av tiden) eller också kan han ha knarkat på annat håll.
Då skulle du ha skrivit det.
Verkar som att sådana ledande frågor från advokaten är ganska meningslösa mao?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in