2026-06-30, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, i det här fallet får man nog verkligen fundera på någons dumhet då.

Att du kallar Sverige för ett ”främmande land” blir ju helt felaktigt, eftersom barnens faktiska hemvist vid tillfället för skilsmässoansökan var i Sverige med allt vad det innebar i form av skolgång, dagis, folkbokföring och vardag.
Enligt domen från Tingsrätten har Sverige aldrig varit deras hemvist, och det olovliga kvarhållandet startade när Ciara sade att hon ville återvända till England.
Citera
2026-06-30, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Står det i domen att det var vid 5 tillfällen? Kan jag inte se.

Det som framkom under rättegången var 2 tillfällen.
Ett i UK 2024 samt ett i Sverige. Vad jag kan minnas iallafall.
Du får läsa mitt inlägg på nytt. Det står inget om 5 tillfällen, det står att ordet nämns 5 gånger. Det står ingenting om var det hände så det är ny information från dig.
Citera
2026-06-30, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du måste ha drömt att en av dina idiotiska idéer fick genomslag. "Familj" är fortfarande det rätta ordet och det ska in på vågrätt 1.

Alla håller inte med dig:

Citat:
Om vi ska hålla oss till korrekta termer så går begreppet närstående alldeles utmärkt att använda. Det är för övrigt en etablerad term som man använder inom exempelvis vården just för att undvika sådant här liknande ordklyveri.

Det går bra för mig. Det som inte går bra är att folk med sitt val av term indirekt säger att Måns barn bor i samma hushåll som sin faster, farmor och farfar.
Citera
2026-06-30, 11:18
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den bästa filmen i genren är redan gjord. Se den på Youtube:

https://youtu.be/A5rMOwe2x60

Mor Mums vittnesmål (start 08.38) är nästintill surrealistiskt, vilken klassiker, finns hon på riktigt 😅, den delen av rättegången är verkligen värd att lyssnas på!

Hon trycker bl a på att barn behöver struktur, hon nämner att det enda en av pojkarna uttryckligen säger sej vilja ha "- is a normal day", är verkligen ett besök på Nattklubb fram till midnatt där 2000 personer nyttjar fria drinkar "en normal dag"?

Hon sågar även (på ett fint sätt ska tilläggas) Ciara jäms med fotknölarna ang föräldraskap men däremot är en knarkare eftersom han "packar picnickorg och tar barnen stranden 🏖" ett föredöme.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-06-30 kl. 11:45.
Citera
2026-06-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Mor Mums vittnesmål (start 08.38) är nästintill surrealistiskt, vilken klassiker (finns hon på riktigt😅?), den delen av rättegången är verkligen värd att lyssnas på!

Hon trycker bl a på att barn behöver struktur, hon nämner att det enda en av pojkarna uttryckligen säger sej vilja ha "- is a normal day", är verkligen ett besök på Nattklubb fram till midnatt där 2000 personer nyttjar fria drinkar "en normal dag"?

Hon sågar även (på ett fint sätt ska tilläggas) Ciara jäms med fotknölarna ang föräldraskap men däremot är en knarkare eftersom han "packar picnickorg och tar barnen stranden 🏖" ett föredöme.
Referatet av hennes vittnesmål finns även att läsa i tingsrättens dom:

Citat:
Hon har inte känt till att Måns missbrukar droger. I familjen avskyr de droger. När hon pressade Måns förra våren erkände han inte, men det har han gjort nu. Hon uppfattar inte att Måns varit drogpåverkad i hemmet. Hon har inte sett det. Hon är inte orolig för Måns omsorgsförmåga på grund av droger. Han går på rehabilitering och behandling med en särskild kontaktperson. Det har pågått sedan mars i år, som hon uppfattar det. Det är klart att hon är orolig för återfall, men de är så många som finns i barnens närhet. Det kan inte gå under radarn.

Hon är full av motsägelser när hon försöker bortförklara drogmissbruket. ”Familjen” avskyr droger och hon har inte känt till hans missbruk, trots det har hon frågat hon om han missbrukar. Han ljög sin mor rätt i ansiktet och förnekade det.

Hon är orolig för återfall, men inte för hans omsorgsförmåga. De är ju så många i barnens närhet att ett återfall inte kan gå under radarn. Ändå han har missbrukat i flera år utan att deras radar har gett något utslag.

Sättet som hon försöker skönmåla hans missbruk på visar ett stort behov de har av att hålla en fin fasad utåt. Ljuger man så lättvindigt på en rättegång där man trots allt har svurit att säga sanningen så är man inte helt novis i den konsten, inte heller om man ljuger till sin egen mor om sitt missbruk.

Det finns mest troligt fler lik i garderoben. Pappan är kirurg, det kräver ett stadigt handlag så han går nog bort. Men en logoped som själv sluddrar lite kan nog också gå under radarn.
Citera
2026-06-30, 16:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du får läsa mitt inlägg på nytt. Det står inget om 5 tillfällen, det står att ordet nämns 5 gånger. Det står ingenting om var det hände så det är ny information från dig.
Jag vill minnas att det var hans i mammas vittnesmål under rättegången.
DVS vad MZ själv berättat för henne. Men jag kan minnas fel.

EDIT: Att ordet otrohet nämns 5 ggr är absolut inget bevis på att det är 5 tillfällen.

Det var väl CJ och MZ mamma som nämnde samma otrohet vid flera tillfällen.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-30 kl. 16:51.
Citera
2026-06-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Tack, men nej tack.
Jag är stor nu och har vuxit ifrån att lyssna på samma sagor om och om igen.

Hon är INTE offentlig och du är helt enkelt en skit. Dessutom en feg en, som ALDRIG svarar på frågor du får.

Du har fått alla svar du har efterfrågat - många många gånger om - inte minst från "Armstark" (som du anklagar för att vara en skit. Moget...Du är nog inte så "stor", nej).

Armstark gör en fantastisk, tålamodskrävande insats med att svara och visa allting svart på vitt.
Men det går inte in. Det är närmast otroligt. Kanske ingen idé av dig, Otto o co att efterfråga fler svar när ni inte förstår dem?

Intressant att du kallar Måns mammas uttalanden för sagor. Ja, om de inte är sagor visar de i alla fall inte på någon intelligens av betydelse.

Alla föräldrar har del av ansvaret för hur det går för barnen. En förälder till en otrogen, våldsam, missbrukare och kriminell som råkar vara lite känd, får stå sitt kast - hen hamnar i offentligheten själv. Inte minst som sonen betett sig såpass illa att han tvingats dra dit hen i en rättegång som finns på youtube.

MZ och hans familj får äta upp det de har spytt ut, för att tala lite bildligt.

Så kan det gå. När man inte tänker efter före.
Citera
2026-06-30, 17:14
Medlem
Citat:
Jag ser att du nu igen genast hoppar vidare till ett helt annat spår. Bara så att vi andra här i tråden ska lyckas hänga med i svängarna: betyder det här att dina tidigare teorier om åldersgränser och kidnappning är ett minne blott nu?

Blir det för många ämnen i ett, för dig att hålla reda på? Ja, jag kan hålla med om att delämnena ang MånsPetter tycks föröka sig som kaniner, men vi har väl hittills bara otrohet, blandmissbruk, våld, olovligt kvarhållande= kidnappning, bedrägeri, köp av prostituerad...Hm, jag har antagligen glömt nåt...Ja, ljuga i rätten, ta med småbarn på nattklubb...och kanske något mer?
Men men, det kanske ökar ytterligare, så häng med! Eller låt bli, om det blir för jobbigt.
Senast redigerad av vinter-natt7 2026-06-30 kl. 17:41.
Citera
2026-06-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du tror inte kondomer är uppfunnet än?
Kända personer aktar sig nog för oönskade graviditeter.
I rättegången framkom det otrohet två ggr.
En gång i UK och en gång i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Sant, men det är rätt svårt att göra en transa gravid, än om nu Mums är ytterst speciell i dina ögo så klarar han nog inte det.

Nej, han klarar nog inte av att BLI gravid själv heller.

Att, som Otto, börja snacka om kondomer och graviditeter, när det handlar om en missbrukare som satt på allt som rör sig...
Lite utbildning behövs, Otto!
(Men det är ju inget nytt)

Inte vore det konstigt om han dragit på sig både det ena och det andra. Vidriga saker att tvingas förhålla sig till, för CJ såväl som hans tidigare ex.
Citera
2026-06-30, 17:34
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Blir det för många ämnen i ett, för dig att hålla reda på? Ja, jag kan hålla med om att delämnena ang MånsPetter tycks föröka sig som kaniner, men vi har väl hittills bara otrohet, blandmissbruk, våld, olovligt kvarhållande= kidnappning, bedrägeri, köp av prostituerad...Hm, jag har antagligen glömt nåt...Ja, ljuga i rätten, ta med småbarn på nattklubb...och kanske något mer?
Men men, det kanske ökar ytterligar, så häng med! Eller låt bli, om det blir för jobbigt.

Tror det räcker med tanke på att ingen vill anlita honom längre. Kommer bli ihågkommen som en som sabbade allt som fanns på rekordtid. Han får väl skapa ett freaksband med sina potentiella, blivande samarbetspartners, Fredrik Virtanen, Soran Ismael, Pontus Enhörning, Örjan Ramberg och MånsPetter😅 . Är det någon enda vettig människa som vill köpa han billiga skitvin? Jag menar vem vill dricka och tänka på MånsPetter?
Citera
2026-06-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Tror det räcker med tanke på att ingen vill anlita honom längre. Kommer bli ihågkommen som en som sabbade allt som fanns på rekordtid. Han får väl skapa ett freaksband med sina potentiella, blivande samarbetspartners, Fredrik Virtanen, Soran Ismael, Pontus Enhörning, Örjan Ramberg och MånsPetter😅 . Är det någon enda vettig människa som vill köpa han billiga skitvin? Jag menar vem vill dricka och tänka på MånsPetter?

Vilket gäng!😆 Det vore nästan lite kul.
Nej, jag tippar att han kommer avveckla vinproducering i större skala med tiden. Eller större och större, det beror på hur man ser det, men att sluta sälja på bolaget och "bara" producera till familjen då...
Citera
2026-06-30, 17:44
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Vilket gäng!😆 Det vore nästan lite kul.
Nej, jag tippar att han kommer avveckla vinproducering i större skala med tiden. Eller större och större, det beror på hur man ser det, men att sluta sälja på bolaget och "bara" producera till familjen då...

Det tror jag också, MånsPetter kommer att försörja sig med inhopp på Finlandsbåtar och en och annan firmafest. Lite märkligt att han helt saknar utbildning med tanke på hans bakgrund och uppväxt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in