2026-06-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Förmodligen har rätten barnets trygghet och anknytning till mamman i åtanke i första hand. Andreas har inte funnits med i bilden (inte fått vara med) förrän alldeles nyligen.

För barnet är han än så länge förmodligen nästan en främling och då Nicci envisars med att förvirra barnet med att V är hennes pappa har hon inte vetat om att det finns en annan pappa och att introducera det för snabbt skulle bara vara ännu mer förvirrande och inte vara bra för henne. Jag tror av Andreas utsaga att döma att han inte har berättat att han är hennes pappa och jag tror att det skulle bli en för stor omställning för ett så litet barn att helt plötsligt ha en annan pappa och inte förstå varför och börja bo på deltid hos en man hon inte känner och förmodligen inte har blivit helt trygg med än. Jag är säker på att beslutet justeras när barnet har fått lära känna Andreas mer. I slutändan är Nicci förmodligen skadlig för henne, men det är bättre att låta barnet ta sin tid med relationen med Andreas och låta henne fästa sig vid honom i sin takt och inte skada henne av att abrupt riva upp hennes trygghet. Det bästa för framtiden är förmodligen ensam vårdnad hos Andreas, men idag är det bästa att inte orksaka bestående men hos ett barn.

Läste någonstans men minns inte i vilket dokument att både Nicci presenterat Andreas som pappa och att umgängesstödjaren (kan ha fel här) gjort det så hon vet om att han är hennes ”riktiga” pappa. Sen hur mycket någon som är 2,5 kan ta in av det är oklart
Citera
2026-06-30, 19:41
Medlem
Citat:
Hur vet du det?

Det står i domen som kom häromdagen och andra dokument från rätten (några av dom lades upp här i vintras/våras)
Citera
2026-06-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Alltså jag säger inte att Nicci är en mogen och nice person men det finns inget som säger att Andreas är särskilt mogen heller eller att han ”har viljan att samarbeta”. De står i domen att båda föräldrarna presenterar dåliga bilder av varandra till varandras nackdel och man kan ju inte sitta i en podcast och säga till världen att man önskar man kunde fira jul ihop och sen samtidigt försöka skada den andra rättsligt. Han klagar dessutom i rätten på att Nicci pratar om vårdnadstvisten offentligt men han gör ju det själv….. 🫠 när spelades avsnittet in? Det är ju något som inte går ihop i det där så man ska verkligen ta det han säger med en nypa salt…. Han säger att han vill samarbeta ja, men det är ju inte direkt som att han ”walk the talk” 🙄 här får man ju ge Nicci att hon åtminstone inte spelar något dubbelspel där hon säger en sak i sin podcast och en annan sak i rättssalen. Dom båda använder berättelsen om vårdnadstvisten för att bygga sina egna varumärken och det är verkligen hemskt att föräldrar idag gör så…. Jag tror Andreas största chans till mer umgänge snart är att Nicci säkert kommer fucka upp med umgänget och att barnet kommer ”råka vara sjuk” varannan lördag vilket ingen kommer tro på. Alla visste i förväg att hon skulle börja tjafsa med och kritisera umgängesstödjaren. Så som hon betett sig med sina överklaganden hit och dit, advokatbyte, bråk med socialen om faderskapsutredningen så är det inte till hennes fördel om hon fortsätter som hon gjort för hon beter sig som en rättshaverist 👍🏻

Så det är därför han inte träffar henne just nu alltså för att N krånglar med umgängesstödjaren ?
Citera
2026-06-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen
Läste du ? Upptrappning precis som i As fall med övervakade besök sen mer o mer. Varannan helg typ ett år senare. Det barnet var 3 år . O jo det är väldigt normalt att en förälder får umgänge med sitt barn

Ja det är normalt att en förälder får umgänge med sitt barn men du pratar om att detta skulle vara en ovanlig umgängesdom och det är det inte
Citera
2026-06-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen
Så det är därför han inte träffar henne just nu alltså för att N krånglar med umgängesstödjaren ?

Herregud……. Nej jag har inte påstått något sånt. Hur vet du ens att Andreas inte träffar barnet?

Nicci kritiserade och klagade på umgängesstödjaren i rätten. Det är det enda jag skrivit. Hon säger till exempel att hon tror att umgängesstödjaren inte följer regler för umgänget. Sluta med det störda beteendet du gör där du tolkar saker sådär konspirerande

Börjar bli tröttsamt 🫠
Citera
2026-06-30, 19:50
Medlem
Citat:
Läste någonstans men minns inte i vilket dokument att både Nicci presenterat Andreas som pappa och att umgängesstödjaren (kan ha fel här) gjort det så hon vet om att han är hennes ”riktiga” pappa. Sen hur mycket någon som är 2,5 kan ta in av det är oklart
Kan du posta dokumentet?
Citera
2026-06-30, 19:51
Medlem
Citat:
Det står i domen som kom häromdagen och andra dokument från rätten (några av dom lades upp här i vintras/våras)
Länka domen.
Citera
2026-06-30, 19:53
Medlem
Kan någon lägga upp domen?
F.ö tycker jag att de inte alls är konstigt att nicci är fortsatt ensam vårdnadshavare, sjukt ostadigt och kaotiskt om två föräldrar som vägrar samarbeta ska ha en gemensam vårdnad. DET drabbar enbart c1.
Och varför skulle Andreas få ensam vårdnad om nåt? De hade absolut inte varit optimalt för en liten flicka som bara träffat pappa några enstaka timmar varannan helg.
Oavsett hur självupptagen nicci är, hon har inte illa även om man tycker oerhört synd om henne att hon troligen kommer sakna en del anknytning och känslor i framtiden.
Undrar varför Andreas ska ut och resa igen?
Festival förra helgen och nu Grekland? Var det inte intressant längre när han inte lyckades sabotera för nicci och han ”bara” fick umgänge ?
Citera
2026-06-30, 20:02
Medlem
Citat:
Kan du posta dokumentet?

Citat:
Länka domen.

Citat:
Ursprungligen postat av zeuyu
F.ö tycker jag att de inte alls är konstigt att nicci är fortsatt ensam vårdnadshavare, sjukt ostadigt och kaotiskt om två föräldrar som vägrar samarbeta ska ha en gemensam vårdnad. DET drabbar enbart c1.
Och varför skulle Andreas få ensam vårdnad om nåt? De hade absolut inte varit optimalt för en liten flicka som bara träffat pappa några enstaka timmar varannan helg.
Oavsett hur självupptagen nicci är, hon har inte illa även om man tycker oerhört synd om henne att hon troligen kommer sakna en del anknytning och känslor i framtiden.
Festival förra helgen och nu Grekland? Var det inte intressant längre när han inte lyckades sabotera för nicci och han ”bara” fick umgänge ?

Nä det känns ju lite läskigt med tanke på hur det hintas om ”hackers” som håller koll så jag låter bli. Plus att jag tycker de vore oetiskt mot barnet. Man kan be om domen i T10016-25 hos Solna tr imorgon så får man den 👍🏻 är gratis
Citera
2026-06-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeuyu

Håller förresten med dig om allt. Han har umgänge på jämna veckor (nu är det vecka 27).
Citera
2026-06-30, 20:16
Medlem
Citat:
Nä det känns ju lite läskigt med tanke på hur det hintas om ”hackers” som håller koll så jag låter bli. Plus att jag tycker de vore oetiskt mot barnet. Man kan be om domen i T10016-25 hos Solna tr imorgon så får man den 👍🏻 är gratis

Blir nästan provocerand att folk blir rädda för dessa hot dom kommer med, tragiskt att man visar dom att deras tillvägagångssätt fungerar.
Men ja får väl beställa själv, tänkte att man hade kunna legat och slöläst på nått nu ikväll bara
Citera
2026-06-30, 20:21
Medlem
Citat:
Håller förresten med dig om allt. Han har umgänge på jämna veckor (nu är det vecka 27).

Hur vet ni om det är jämna veckor eller om det inte ändrats igen av vissa🤐
Fult av er att säga så när ni inte vet varför, är ju så förbannat noga åt andra hållet🙄 Från vilket datum gäller domen? Jag har ingen aning om han träffade C1 i lördags. Enligt schema tidigare borde det varit midsommardagen, vet ej om det hände då heller. Låt säga han träffade C1 på dagen menar ni på fullaste allvar att han är förbjuden att gå på festival när han inte är med C1??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in