Citat:
Ursprungligen postat av
jullejulle
Om det är svårt att bilda sig en uppfattning av någon som man inte vet så mkt om så är det ju ännu konstigare att du snackat så mkt om hans mamma och hennes goda egenskaper. 🧐 det är ju tydligt från dom offentliga handlingarna att Andreas mamma vart mer involverad i detta drama än ngn av oss förstått innan. De säger ju trots allt både Nicci och Andreas i olika berättelser. Sen är de väl dumt att peka finger men med tanke på hur man pekar ut Niccis familj som bovar här så är de ju rimligt att ta in att de nog inte är så svartvitt som folk (du m.fl.) vill måla upp det utan båda verkar komma från rätt speciella familjer. Om Andreas mamma blir kränkt av att ”de inte ställdes tillräckligt mycket frågor” och de sen behöver bli ett drama så skulle hon inte vara den första svärmodern som tappar de i anslutning till att dom får barnbarn. Hon skulle inte va den första svärmodern som inte klarar av att inte få vara den viktigaste kvinnan i sin sons liv…. Kan ju va så enkelt som att hon är en typisk pojk mamma som satt sina känslor i fokus före att Nicci och Andreas skulle få chansen att fokusera på det nya. Andreas skulle inte heller vara den första killen i världen som hamnar i en jobbig lojalitetskonflikt för att hans mamma tävlar med hans tjej.
Jag skrev slarvigt (sorry) men förstod vad du menade, jag håller med om att de är olämpligt att dela bilder på barn i närheten till inbjudningar till sexchattar (Och det hade jag tyckt även om barnet va påklätt). Har inte sett just dessa bilder men hoppas inte att folk delar vidare dom för det gör bara saken värre för barnets skull
Jag tolkar deras bråk om A’s mamma på ett helt annat sätt. Jag tänker att om man träffar någon för första gången kanske man bjuder in till konversation, berättar om sig själv/sin familj. Jag tolkade de även som att A’s mamma inte var nöjda med dom som par, kanske för att de var för olika eller att hon märkte en uppenbar skillnad på A’s beteende i närheten av N. Vidare tror jag att A försökt förmedla detta till N vilket inte tagits bra av henne. Men det är MINA tolkningar. Eftersom det bara står ”var inte nöjd med oss” samt att det blev bråk så är det svårt att veta exakt, därför blir det en tolkning av olika personer som läser det.
I övrigt är jag medveten om sedan innan att N endast lagt mycket fokus på sin egen familj i tidigare förhållanden, partnerns familj har knappt varit involverade eller liknande. Förutom nu med V’s föräldrar.
Är även mycket i dessa OH som får en att höja på ögonbrynet.
Gällande länk till sexchattarna och sedan den avklädda bilden på C1 direkt efter, så såg jag detta oxå. Tror även jag var först här i tråden att skriva det när det lades ut. Tycker överlag inte man lägger ut sådana bilder på barn men absolut inte direkt efter en länk till det hon håller på med med dmlinks. Jag anser att hon borde välja att antingen då posta bilder på sina barn och inte marknadsföra sin wb OF sida eller sluta posta på sina barn. Avklädda som påklädda.
I övrigt verkar C1 tycka om A, dags för N att bevisa att hon verkligen menar att hon vill det som är bäst för C1 eller om det bara är ett spel för galleriet.