Citat:
Ursprungligen postat av
norther1
Så om en kondom går sönder mitt i akten utan någons vetskap och mannen följaktligen kommer i henne är då också ett övergrepp enligt dig? Jag ska väl betona att det uppenbarligen är bedrägligt att ljuga om att man använder preventivmedel - oavsett vad det nu än må vara - och att mannen i detta fall uppenbarligen gjort något jävligt skevt, men jag tycker inte att ditt resonemang är rimligt.
Nej, det finns väl inget uppsåt i det.
Citat:
Detsamma gäller väl egentligen att komma på något olämpligt ställe eller på ett osmakligt sätt. Ibland kommer det mycket försats som man inte riktigt kan kontrollera över och jag undrar också hur du resonerar kring en man eller kvinna som får sitt anus slickat, men som råkar släppa lös en liten fis (och kanske mer) under akten. Fel kan vi alla enas om att det är, men att det skulle vara brottsligt är väl tveksamt.
//norther1
Ja har den andra gjort klart att det är något denne inte vill så kan det mycket väl vara frågan om ett brott - det är ju något som får bedömas utifrån situationen/vad som hänt.
Det andra är ju bara ett löjligt exempel.
Men för att besvara din fråga så kan en fis aldrig utgöra en våldtäkt. Det finns inget som helst lagstöd för att göra en sådan tolkning.