2026-06-30, 11:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det krävs inget "vad", vill den ena inte fortsätta eller att något inte görs så gäller det -- det behövs ingen som helst motivering till det.

Min kropp - stopp är stopp.

Du har fått svar på den infantila frågan redan.

Nej jag har inte fått svar eftersom du gett inkonsekventa svar.

Är ett brutet samtycke likställt med våldtäkt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Vad är då problemet?
Hon gick med på sex under förutsättningarna att kondom skulle användas. Han respekterade inte det och sprutade i fittan på henne.

De hade haft sex upprepade gånger UTAN skydd,
det enda spår av detta "krav" finns dokumenterat efteråt.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Varför är det inte relevant om en kvinna har ljugit om att hon äter p-piller då det utsätter mannen för psykiskt lidande och eventuella framtida åtagande som förälder mot sin vilja?
Därför att det inte innebär någon påverkan eller intrång i hans kropp.

Citat:
Just dessa fakta hålls ju som argument av många för att det är en våldtäkt i det aktuella fallet.
( jag vet att det i det ena fallet drabbar en kvinna och i det andra en man men jag trodde ni eftersträvade jämlikhet).
Det heter "jämställdhet". Använd åtminstone rätt termer.
Citera
2026-06-30, 11:24
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Återigen. Var och en äger rätten till sin kropp, om han inte vill lämna sitt sekret i henne så är det hans rätt att skydda sig. Tvärtom att lämna saker i henne mot hennes vilja är ett intrång i hennes kropp.
Hur kan det var så svårt att förstå skillnaden

Så om en kondom går sönder mitt i akten utan någons vetskap och mannen följaktligen kommer i henne är då också ett övergrepp enligt dig? Jag ska väl betona att det uppenbarligen är bedrägligt att ljuga om att man använder preventivmedel - oavsett vad det nu än må vara - och att mannen i detta fall uppenbarligen gjort något jävligt skevt, men jag tycker inte att ditt resonemang är rimligt.

Detsamma gäller väl egentligen att komma på något olämpligt ställe eller på ett osmakligt sätt. Ibland kommer det mycket försats som man inte riktigt kan kontrollera över och jag undrar också hur du resonerar kring en man eller kvinna som får sitt anus slickat, men som råkar släppa lös en liten fis (och kanske mer) under akten. Fel kan vi alla enas om att det är, men att det skulle vara brottsligt är väl tveksamt.

//norther1
Citera
2026-06-30, 11:25
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, i din sexualfientliga värld där män skall kastreras och mannens utlösning vid samlag är något han inte har rätt till och som kan straffbeläggas efter behag. Nej, mannens utlösning är en integrerad del av vad sex går ut på och en av våra grundläggande kroppsliga funktioner och ingen enskild sexuell handling. Att förbjuda och villkora den är samma sak som att förbjuda kvinnan att få orgasm.

Vill en kvinna ha samlag med någon som inte får utlösning får hon välja en kvinna. Det hjälper inte generellt att försöka kastrera män som i dina önskedrömmar. I ett heterosexuellt samlag får man acceptera att partnern är en man som fungerar som en man.

Varför skulle jag vilja kastrera mina sexpartners?

De är både passionerade och hänsynsfulla. Inte heller har de problem med att dra ut den och spruta på magen, ryggen, ansiktet eller vart fan som helst.

Lovar dig att ingen av dem känner sig kastrerade.
Citera
2026-06-30, 11:26
Medlem
Citat:
Vill du idiotförklara honom?
De hade haft sex flera gånger redan oskyddat. Alla nöjda och glada med det, eftersom de upprepade sina aktiviteter.

Han var en idiot som inte bet ifrån när hon (förmodligen) hittade på att hon hade tjatat.
Finns ingen anledning att släppa den typen av överdrifter. Det var dumt av honom.
Citera
2026-06-30, 11:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Därför att det inte innebär någon påverkan eller intrång i hans kropp

Det heter "jämställdhet". Använd åtminstone rätt termer.

Tänk att jag ändå har rätt i att ni radikala feminister anser att det är att penis gör "intrång" i kvinnans kropp som gör att det alltid ses som en förvärrande omständighet. Tänk att hur biologin har skapat oss per automatik ska ge mannen ett kraftigt underläge i dessa frågor. Sjukt.
Citera
2026-06-30, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Bara för att jag kommenterar din fjantiga presumtiva domedags-profetsia som inte har någon förankring i verkligheten betyder inte per automatik att jag välkomnar den.

Humorn i att du anklagar mig för "fjantiga presumtiva domedagsprofetior som inte har någon förankring i verkligheten" när du alldeles nyss hävdade att ett FAKTISKT rättsfall från Israel där en liknande konstruktion hade använts är "ovidkommande".

Och att du inte välkomnar utvecklingen, det här är vad du skrev apropå hårfärgsexemplet: "Ja då blir det ju det. Bäst att inte ljuga om hårfärgen med andra ord." Vilket ju inte exakt är att argumentera emot för att du inte anser exemplet ha förankring i verkligheten.

Överhuvudtaget har du inte någonstans presterat någon form av motargument mot varför de exemplen jag givit inte skulle kunna bli aktuella utifrån samma bedömningsgrund som tingsrätten nyttjat i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag tar den bara på lika lite allvar som varningarna om klimathotet som skulle förintat oss för 5 år sen.

Aha, du är en sådan där som hävdar att klimatet inte blivit varmare och som tror sig förstå klimat bättre än klimatforskare. Förvånar mig inte direkt. Du har återkommande otur när du tänker.
Citera
2026-06-30, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Varför skulle jag vilja kastrera mina sexpartners?

De är både passionerade och hänsynsfulla. Inte heller har de problem med att dra ut den och spruta på magen, ryggen, ansiktet eller vart fan som helst.

Lovar dig att ingen av dem känner sig kastrerade.
Men om de enda gång sprutar i dig så kommer du anmäla dem för våldtäkt.
Vet de om det?
Citera
2026-06-30, 11:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nej jag har inte fått svar eftersom du gett inkonsekventa svar.

Är ett brutet samtycke likställt med våldtäkt?
Beroende på vilken handling/aktivitet det är frågan om så ja.
Citera
2026-06-30, 11:33
Medlem
Citat:
Generellt är det bådas ansvar, men om du har en person som är smittad och vet om det, så är det en sak denne vet som kan framkalla fara eller innebära misshandel, men ej hans sexpartner. Han har alltså uppsåt minst genom likgiltighet till sitt handlande att framkalla fara eller misshandla. I detta fallet känner båda till den generella risken för graviditet och könssjukdomar och det finns ingen annan känd risk för liv och hälsa.

Att ljuga om p-piller eller sabotera en kondom är mer uppsåt i riskfrågan än att bara ha oskyddat sex när man är smittad. Det förra är en aktiv handling, det senare är "bara" underlåtenhet att informera sexpartnern eller att självmant föreslå skydd.

Citat:
Det uppstår avgränsningsproblem även om man kriminaliserar att någon utsätter andra för otillåtet föräldrarskap. Det kan som bekant uppstå graviditet av misstag.

Det är knappast rätt väg för samhället att gå med tanke på de låga födelsetalen att krångla till och skuldbelägga barnalstrande eller föräldraskap och peka ut människor som blir gravida med varandra som problematiska och brottsliga.

Ja, därför ska man bara kriminalisera uppsåtligt handlande, som t.ex. att kvinnan ljuger om att hon går på p-piller eller mannen saboterar kondomen. Oavsiktligt handlande, t.ex. att kvinnan glömt att ta p-piller eller att mannen råkar komma i kvinnan trots att de kommit överens om att han ska dra sig ur, skulle då inte vara brottsligt.

Födslotalen får nog lösas på annat sätt än att ursäkta människor som gör andra människor gravida/till föräldrar mot deras vilja.
Citera
2026-06-30, 11:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Beroende på vilken handling/aktivitet det är frågan om så ja.
Om det är fråga om ett villkorat samlag? Är det då våldtäkt om man brutit mot villkoret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in