Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Bara för att jag kommenterar din fjantiga presumtiva domedags-profetsia som inte har någon förankring i verkligheten betyder inte per automatik att jag välkomnar den.
Humorn i att du anklagar mig för "fjantiga presumtiva domedagsprofetior som inte har någon förankring i verkligheten" när du alldeles nyss hävdade att ett FAKTISKT rättsfall från Israel där en liknande konstruktion hade använts är "ovidkommande".
Och att du inte välkomnar utvecklingen, det här är vad du skrev apropå hårfärgsexemplet: "Ja då blir det ju det. Bäst att inte ljuga om hårfärgen med andra ord." Vilket ju inte exakt är att argumentera emot för att du inte anser exemplet ha förankring i verkligheten.
Överhuvudtaget har du inte någonstans presterat någon form av motargument mot varför de exemplen jag givit inte skulle kunna bli aktuella utifrån samma bedömningsgrund som tingsrätten nyttjat i detta fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Jag tar den bara på lika lite allvar som varningarna om klimathotet som skulle förintat oss för 5 år sen.
Aha, du är en sådan där som hävdar att klimatet inte blivit varmare och som tror sig förstå klimat bättre än klimatforskare. Förvånar mig inte direkt. Du har återkommande otur när du tänker.