Citat:
Ursprungligen postat av
NAYBONESI
Du har rätt i att det vore bäst att vara 2 förstås. Desvärre har jag inga vänner som hade fått för sig något liknande...
Nä, jag fattar och det är inte så konstigt. Tänker att du säkert redan läst lite äventyrsbloggar och liknande. Det som är extremt viktigt är att göra sina förberedelser nogsamt och i detta så ingår ju också att göra en riskanalys. Vilken typ av utrustning bör du ha med dig och hur ska du få den med dig är en fråga att ställa sig. Egentligen så behöver du ju ha med dig en hel del prylar men du saknar möjligheten att bära dessa. Cyklar du så kan du ju bara få med dig en mycket begränsad vikt.
Vatten kommer ju vara något du behöver släpa på och jag är inte säker på att du kan få med dig relevant mycket av den varan ens engång. Det är som sagt låååånga sträckor utan bebyggelse och det är inte lätt tillgängligt med vatten på dessa ställen. Sen behöver du ju lite reservdelar och verktyg samt kläder och mat. Det blir fort tungt.
Jag vill inte döda din idé, men som jag ser det så behöver du ha ett team runt dig.