2026-06-30, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Troligen har katterna smällt till honom för längesen. Är väl därför man ser dom så sällan, katterna alltså. Vart har Ronja och Undis tagit vägen? Och mamman till Birk? Då håller sig väl ute för att slippa ungen och röran inomhus! Eller är dom ens kvar där? Nä hon ska nog inte har djur överhuvudtaget. Slutar ju bry sig om dom efter ett tag.
Sen cykla med hunden i flexikoppel som hon gjorde i annat avsnitt, helt idiotiskt och farligt! Speciellt med ungen vinglande omkring på cykel med.
Missade detta med Stina snabbspolade stekning av kesoplättar. Ser så oaptitligt ut bränd geggig röra.
Rekommendationerna är att inte börja cykla med hund innan 18 månaders ålder.
Stina är fortfarande bara en valp.
Man ska börja träna hunden väldigt långsamt och absolut inte cykla när det är för varmt ute.
Senast redigerad av AniaraMara 2026-06-30 kl. 06:19.
Citera
2026-06-30, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Rekommendationerna är att inte börja cykla med hund innan 18 månaders ålder.
Stina är fortfarande bara en valp.
Man ska börja träna hunden väldigt långsamt och absolut inte cykla när det är för varmt ute.

Ja hon är ju för ung med.
Citera
2026-06-30, 07:36
Medlem
askungens avatar
Citat:
Troligen har katterna smällt till honom för längesen. Är väl därför man ser dom så sällan, katterna alltså. Vart har Ronja och Undis tagit vägen? Och mamman till Birk? Då håller sig väl ute för att slippa ungen och röran inomhus! Eller är dom ens kvar där? Nä hon ska nog inte har djur överhuvudtaget. Slutar ju bry sig om dom efter ett tag.
Sen cykla med hunden i flexikoppel som hon gjorde i annat avsnitt, helt idiotiskt och farligt! Speciellt med ungen vinglande omkring på cykel med.
Missade detta med Stina snabbspolade stekning av kesoplättar. Ser så oaptitligt ut bränd geggig röra.

Jaa alltså varför fortsätter hon göra kesoplättarna? Vore bättre att steka ett par ägg och ta keso på sidan av.
Om hon kanske gjorde plättarna mindre och inte stekte på högsta så hade de inte blivit svarta slemhögar... vet hon inte att bränd mat ökar cancerrisken! Hon son vet allt och är så hälsosam

Hon är ingen hundperson. Har aldrig sett hunden bli mentalt stimulerad. Kommer säkert sluta i omplacering...
Citera
2026-06-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Jaa alltså varför fortsätter hon göra kesoplättarna? Vore bättre att steka ett par ägg och ta keso på sidan av.
Om hon kanske gjorde plättarna mindre och inte stekte på högsta så hade de inte blivit svarta slemhögar... vet hon inte att bränd mat ökar cancerrisken! Hon son vet allt och är så hälsosam

Hon är ingen hundperson. Har aldrig sett hunden bli mentalt stimulerad. Kommer säkert sluta i omplacering...

Hon gör några fel verkar det som. De där kesoplättarna måste svälla med fiberhusken. Sen måste man ha rätt mycket fett i pannan. Steka varmt först, sen sänka värmen och absolut inte vända dem innan de stelnat vilket tar längre tid än vanliga plättar. För dessa går sönder totalt annars. Men hon har inte tålamod så hon forsätter ha för hög värme och försöker vända för tidigt för de blir brända. Men därför blir det en gegga, typ äggröra.
Fattar inte att hon inte läser receptet. Ganska säker det brukar påpekas i typ alla de där recepten just för att annars blir det dåligt.

Ja, hon som vet allt, har noll koll på svensk politik, steker kolplättar, låter ungen trakassera hunden, ger hunden ultraprocessat skit osv.
Hyckleri.
Citera
2026-06-30, 08:46
Medlem
Citat:
Det tror jag också. Katter är bra på att slå till.

Katterna är väl ute… Lugnare ute än inne.
Brukar undra var de där två katterna hon hade i Stockholm, vart de tog vägen? Alltså innan dessa katter.

Och när M måste bygga smålego på golvet i vardagsrummet och inte ville plocka undan. Då kunde hon ju säga till honom att han kan bygga Lego uppe på sovrummet, för de har ändå nät så Stina inte kommer upp i trappan. Då kan han ju ha sitt Lego på golvet.

Flexikoppel är liksom farligaste och dummaste kopplet som finns. Noll kontroll. Så mycket olyckor de orsakat. Att cykla med flexikoppel är en ny nivå av dumhet.
Citera
2026-06-30, 08:54
Medlem
Barn som så tidigt är elak mot djur kan inte sluta bra. Och Ellie som inte ens säger till honom.

"En vuxen måste lära barnet att även djur känner rädsla och smärta, och att man därför måste behandla djur väl och med respekt. Om ett barn medvetet försöker skada ett djur måste man alltid stanna upp och försöka utreda orsaken"

Fick jag fram när jag googlade. Har hört massa poddar om vuxna som är elaka mot andra som vuxna har ALLTID varit elaka mot djur som barn.
Citera
2026-06-30, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Det tror jag också. Katter är bra på att slå till.

Katterna är väl ute… Lugnare ute än inne.
Brukar undra var de där två katterna hon hade i Stockholm, vart de tog vägen? Alltså innan dessa katter.

Och när M måste bygga smålego på golvet i vardagsrummet och inte ville plocka undan. Då kunde hon ju säga till honom att han kan bygga Lego uppe på sovrummet, för de har ändå nät så Stina inte kommer upp i trappan. Då kan han ju ha sitt Lego på golvet.

Flexikoppel är liksom farligaste och dummaste kopplet som finns. Noll kontroll. Så mycket olyckor de orsakat. Att cykla med flexikoppel är en ny nivå av dumhet.
Använd ett riktigt cykelfäste eller köp en cykelkorg för hund. Flexikoppel är ju vansinnigt. Noll koll om något händer.
Stina verkar fortfarande inte registrerad på Ellie?
Citera
2026-06-30, 09:42
Medlem
Det var ett bra inlägg. Hon får verkligen säga till grabben att vara snäll mot hunden. Något som får topplocket att gå är när folk, stora som små inte är ok mot djur. Och hon behöver absolut sluta sockerkicka ungen. Ut istället och gå, lek, spring what ever med honom så kanske han blir trött och låter hundstackarn vara ifred.
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Fan vad arg jag blir när ungen kryper på golvet och kör huvudet mot hunden och gör ljud så Stina måste backa undan för att försöka vara ifred man han följer efter och hoppar och dansar och gör morrljud och man hör Stina morra men ungen lyssnar inte. Ingen respekt från hans sida.
Och inte en enda gång vänder hon sig om för att kolla vad han gör och säga åt honom att skärpa sig.

Först när han sparkar tydligt mot hunden säger hon åt honom att vara snäll, annars får han skulle sig själv om han blir biten. Hallå?? Hunden då? Ska det gå så långt?
Hade de haft en stor hund hade ungen redan blivit biten i ansiktet.

Så säger Ellie att han har så mycket energi nu och att efter frukost tar de en cykelpromenad.

Men hallå? Skicka ut ungen att leka på gården? Han behöver inte springa efter hennes arsle och tjata hela dagarna.

Dessutom tjatar han om Pepsi vilket han inte får. Men han dricker Festis och MER titt som tätt.
I hans ålder och med hans ”problem” borde hon inte ge honom läsk alls förutom på lördagen. Men knappt ens då, han är ju liten än. Inte konstigt han hoppar omkring och ska ha läsk. Det är beroendeframkallande även om det är tex pepsi Max som är sockerfritt.

Plus - hälsosam mat? Varför får hoppungen dricka sånt? Han skulle nog bli betydligt lugnare om han åt nyttigare mat med mer långsamma kolhydrater än allt ultraprocessat skräp.

Fy fan vilket långt inlägg detta blir. Men blev så jävla arg att han fick trakassera hunden så. Hon tyckte inte det var en kul lek.
Sen blir jag arg att hon kan fan ALDRIG ta sig tid att sitta ner med sitt barn och äta mat och lära han att man äter i lugn och ro, och visar honom att man kan äta olika saker inte bara korv, makaroner, Nuggets, kakor, läsk och godis. Hon förstör ju hans chanser till att må bra och äta bra.
Citera
2026-06-30, 10:06
Medlem
Nej det är absolut inga bra tecken och med Ellie som knappt bryr sig skulle hunden omplaceras. Den dag, om det blir så, att hunden ger igen, kanske blir folkilsk, så är det hunden som straffas och kan t o m bli avlivad!
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Barn som så tidigt är elak mot djur kan inte sluta bra. Och Ellie som inte ens säger till honom.

"En vuxen måste lära barnet att även djur känner rädsla och smärta, och att man därför måste behandla djur väl och med respekt. Om ett barn medvetet försöker skada ett djur måste man alltid stanna upp och försöka utreda orsaken"

Fick jag fram när jag googlade. Har hört massa poddar om vuxna som är elaka mot andra som vuxna har ALLTID varit elaka mot djur som barn.
Citera
2026-06-30, 11:59
Medlem
Tack för att andra också reagerar på hur Stina har det.
Jag visste att det skulle bli så här när hon skaffade hund. Klassiskt: mitt yngsta barn börjar blir större och jag måste få ta hand om någon.
Men då skaffar hon valp när hon är som allra sjukast utan att veta om hon får kraftiga skov igen.

Mellon är inte snäll mot Stina och i gårdagens vlogg såg man på vilken nivå det är. Noll respekt eller kärlek för henne. Blev så illa berörd när han provocerar henne, hon hoppar upp på honom - och han knäar ner henne!
Hon säger till men direkt ”Mellon är du törstig”.
Snälla var arg på honom om du är arg, det är sånt jävla mjäkande med honom exakt hela tiden. Har aldrig hört ett barn säga ordet ”mamma” så många gånger som han gör.
Han skvätter även vatten på henne när de badar och man ser tydligt att hon är stressad och vill upp.
Som någon annan nämnde, 18 månader är för tidigt att springa så långt för så små leder DESSUTOM I HETTAN!
Hon har haft med sig Stina på stranden utan parasoll, i vintras stod hon och huttrade ute i kylan när de skottade för att på fram bilarna.
Stina är även en ras som mår allra bäst av att träna mycket lydnad och t.ex. agility. Det skulle väl vara jättebra content att se henne göra sånt - nej juste, hon gör ju inte det, that’s why!

Jag skiter i vad hon gör mot sig själv med alla kurer, mat, 1000 tillskott (och om du läser detta Ellie, du får de flesta av dina åkommor av ett stressat nervsystem - gå ett brain retraining program och lugna ner Centrala nervsystemet så kommer mycket lösa sig själv. DNRS finns på svenska) men utsätt inte Stina för allt detta, snälla.
Hoppas innerligt hon omplaceras och slipper stressen.
Citera
2026-06-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Tack för att andra också reagerar på hur Stina har det.
Jag visste att det skulle bli så här när hon skaffade hund. Klassiskt: mitt yngsta barn börjar blir större och jag måste få ta hand om någon.
Men då skaffar hon valp när hon är som allra sjukast utan att veta om hon får kraftiga skov igen.

Mellon är inte snäll mot Stina och i gårdagens vlogg såg man på vilken nivå det är. Noll respekt eller kärlek för henne. Blev så illa berörd när han provocerar henne, hon hoppar upp på honom - och han knäar ner henne!
Hon säger till men direkt ”Mellon är du törstig”.
Snälla var arg på honom om du är arg, det är sånt jävla mjäkande med honom exakt hela tiden. Har aldrig hört ett barn säga ordet ”mamma” så många gånger som han gör.
Han skvätter även vatten på henne när de badar och man ser tydligt att hon är stressad och vill upp.
Som någon annan nämnde, 18 månader är för tidigt att springa så långt för så små leder DESSUTOM I HETTAN!
Hon har haft med sig Stina på stranden utan parasoll, i vintras stod hon och huttrade ute i kylan när de skottade för att på fram bilarna.
Stina är även en ras som mår allra bäst av att träna mycket lydnad och t.ex. agility. Det skulle väl vara jättebra content att se henne göra sånt - nej juste, hon gör ju inte det, that’s why!

Jag skiter i vad hon gör mot sig själv med alla kurer, mat, 1000 tillskott (och om du läser detta Ellie, du får de flesta av dina åkommor av ett stressat nervsystem - gå ett brain retraining program och lugna ner Centrala nervsystemet så kommer mycket lösa sig själv. DNRS finns på svenska) men utsätt inte Stina för allt detta, snälla.
Hoppas innerligt hon omplaceras och slipper stressen.
I förra vloggen säger ungen nåt om att ge bort Stina. Nä varför ska vi göra det säger hon. Så ja det har nog varit tal om det. Detta är ett typiskt exempel på hur man förstör en hund för all tid. Jävla idiot 😡
Citera
2026-06-30, 12:23
Medlem
Och som tillägg hoppas jag att hon inte får en fördröjd utsättning av de antidepressiva hon slutade tvärt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in