2026-06-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Du får gärna spoila 😄
https://poddtoppen.se/podcast/391753936/verkligheten/lukas-kamp-mot-eksemen-min-sambo-fick-binda-fast-mig-i-sangen

Hoppas det funkar
Citera
2026-06-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Du får gärna spoila 😄

Lyssnade förra veckan och det jag minns är att han hade haft problem länge, typ hela livet men sen blev det avsevärt värre. Så han sökte hjälp men inget hjälpte och han sökte sen vård i ett annat land där han fick annan hjälp. Som hjälpte men gjorde andra saker värre tror jag.
Han bad sin sambo binda fast honom i sängen så han inte skulle klia sönder huden på natten, när hans hud blev så trasig att han inte kunde ligga försökte han sova stående typ bunden mot någon stol eller något.
Det tog lång tid att läka huden genom att typ tvinga sig att inte klia, lista ut vilken mat som gjorde det värre (tex öl triggade ett utbrott för honom) och att minska på stress.
Citera
2026-06-29, 21:02
Medlem
Att Magdalena Anderson var partiledare var helt oviktigt att veta - klipp till att visa upp fyra nya klänningar att lägga på hög. Jag har fortfarande inte sett röken av dom där nya tröjorna hon visade upp i den senaste beställningen… 🫠
Citera
2026-06-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Rubriken på dagens vlogg: Loppisfynd och marknadsfynd

Herregud hur urblåst är en människa hon visste inte ens vem Magdalena Andersson var 🤣🤣🤣 trodde det var Magdalena graaf 🤣🤣

Hon kan inte se mycket nyheter😀
Citera
2026-06-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Herregud hur urblåst är en människa hon visste inte ens vem Magdalena Andersson var 🤣🤣🤣 trodde det var Magdalena graaf 🤣🤣

Hon kan inte se mycket nyheter😀

Hahaha. Att blanda ihop Magdalena Andersson och Graaf…
Liksom Sveriges näst största parti har hon alltså ingen koll på… Pinsamt låg allmänbildning som vanligt.

Och jag har inte heller sett henne i de där tröjorna hon beställde i flera färger.
Citera
2026-06-29, 21:36
Medlem
Ska bli minimalist! Jojo du fyra nya klänningar och ett par fula boots in. Noll ut. Går bra detta 🤣
Citera
2026-06-29, 21:37
Medlem
Hon har väl slarvat bort dom i kaoset 😆

Att få se ett minimalistiskt hem
Med dom 3 boendes har jag vääääääkdigt svårt att se bli verklighet.
Möjligtvis Om dom beställer minst 2 stora containers som dom bara kan hiva all skit i.

Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Liksom Sveriges näst största parti har hon alltså ingen koll på… Pinsamt låg allmänbildning som vanligt.

Och jag har inte heller sett henne i de där tröjorna hon beställde i flera färger.
Citera
2026-06-29, 22:01
Medlem
Citat:

Inte mycket hon kan den. Sen undrar jag varför man säger högt att han blir pilsk av hennes stövlar. Pojken var ju där. Sen står han i köket och tafsar henne under kjolen. Osmakligt i mina ögon. Hon kanske inte har nån som bryr sig men han har föräldrar och barn som kan se.
Citera
2026-06-30, 00:26
Medlem
Fan vad arg jag blir när ungen kryper på golvet och kör huvudet mot hunden och gör ljud så Stina måste backa undan för att försöka vara ifred man han följer efter och hoppar och dansar och gör morrljud och man hör Stina morra men ungen lyssnar inte. Ingen respekt från hans sida.
Och inte en enda gång vänder hon sig om för att kolla vad han gör och säga åt honom att skärpa sig.

Först när han sparkar tydligt mot hunden säger hon åt honom att vara snäll, annars får han skulle sig själv om han blir biten. Hallå?? Hunden då? Ska det gå så långt?
Hade de haft en stor hund hade ungen redan blivit biten i ansiktet.

Så säger Ellie att han har så mycket energi nu och att efter frukost tar de en cykelpromenad.

Men hallå? Skicka ut ungen att leka på gården? Han behöver inte springa efter hennes arsle och tjata hela dagarna.

Dessutom tjatar han om Pepsi vilket han inte får. Men han dricker Festis och MER titt som tätt.
I hans ålder och med hans ”problem” borde hon inte ge honom läsk alls förutom på lördagen. Men knappt ens då, han är ju liten än. Inte konstigt han hoppar omkring och ska ha läsk. Det är beroendeframkallande även om det är tex pepsi Max som är sockerfritt.

Plus - hälsosam mat? Varför får hoppungen dricka sånt? Han skulle nog bli betydligt lugnare om han åt nyttigare mat med mer långsamma kolhydrater än allt ultraprocessat skräp.

Fy fan vilket långt inlägg detta blir. Men blev så jävla arg att han fick trakassera hunden så. Hon tyckte inte det var en kul lek.
Sen blir jag arg att hon kan fan ALDRIG ta sig tid att sitta ner med sitt barn och äta mat och lära han att man äter i lugn och ro, och visar honom att man kan äta olika saker inte bara korv, makaroner, Nuggets, kakor, läsk och godis. Hon förstör ju hans chanser till att må bra och äta bra.
Citera
2026-06-30, 00:59
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Fan vad arg jag blir när ungen kryper på golvet och kör huvudet mot hunden och gör ljud så Stina måste backa undan för att försöka vara ifred man han följer efter och hoppar och dansar och gör morrljud och man hör Stina morra men ungen lyssnar inte. Ingen respekt från hans sida.
Och inte en enda gång vänder hon sig om för att kolla vad han gör och säga åt honom att skärpa sig.

Först när han sparkar tydligt mot hunden säger hon åt honom att vara snäll, annars får han skulle sig själv om han blir biten. Hallå?? Hunden då? Ska det gå så långt?
Hade de haft en stor hund hade ungen redan blivit biten i ansiktet.

Så säger Ellie att han har så mycket energi nu och att efter frukost tar de en cykelpromenad.

Men hallå? Skicka ut ungen att leka på gården? Han behöver inte springa efter hennes arsle och tjata hela dagarna.

Dessutom tjatar han om Pepsi vilket han inte får. Men han dricker Festis och MER titt som tätt.
I hans ålder och med hans ”problem” borde hon inte ge honom läsk alls förutom på lördagen. Men knappt ens då, han är ju liten än. Inte konstigt han hoppar omkring och ska ha läsk. Det är beroendeframkallande även om det är tex pepsi Max som är sockerfritt.

Plus - hälsosam mat? Varför får hoppungen dricka sånt? Han skulle nog bli betydligt lugnare om han åt nyttigare mat med mer långsamma kolhydrater än allt ultraprocessat skräp.

Fy fan vilket långt inlägg detta blir. Men blev så jävla arg att han fick trakassera hunden så. Hon tyckte inte det var en kul lek.
Sen blir jag arg att hon kan fan ALDRIG ta sig tid att sitta ner med sitt barn och äta mat och lära han att man äter i lugn och ro, och visar honom att man kan äta olika saker inte bara korv, makaroner, Nuggets, kakor, läsk och godis. Hon förstör ju hans chanser till att må bra och äta bra.
Han skall inte vara ensam med djur eller ens vistas med djur om han inte kan vara snäll mot dem. Ryser när jag hör vad du sett.
Citera
2026-06-30, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Han skall inte vara ensam med djur eller ens vistas med djur om han inte kan vara snäll mot dem. Ryser när jag hör vad du sett.
Det ska han definitivt inte. Och nu var han inte ens ensam, hon stod med ryggen åt och gjorde sina kesoplättar och kunde inte ens vända sig om och säga ifrån.

När hon äntligen sa åt honom förstod man på hur hon sa det att detta har hon sagt åt honom förr. Att han varit dryg/taskig förr och argumentet att han ska sluta var ”då kanske hon biter dig”.
Liksom nej. Han ska sluta innan hon känner att hon måste bitas. Som vuxen ska man förhindra att det händer. Och jag tycker inte det är ett bra argument.

Säger hon åt honom att vara snäll mot kompisarna på förskolan också, annars kanske de slår honom? Är det bästa argumentet verkligen? Katterna kanske redan smällt till åt honom, så han fått lära sig att respektera dem på det sättet…
Citera
2026-06-30, 05:20
Medlem
Citat:
Det ska han definitivt inte. Och nu var han inte ens ensam, hon stod med ryggen åt och gjorde sina kesoplättar och kunde inte ens vända sig om och säga ifrån.

När hon äntligen sa åt honom förstod man på hur hon sa det att detta har hon sagt åt honom förr. Att han varit dryg/taskig förr och argumentet att han ska sluta var ”då kanske hon biter dig”.
Liksom nej. Han ska sluta innan hon känner att hon måste bitas. Som vuxen ska man förhindra att det händer. Och jag tycker inte det är ett bra argument.

Säger hon åt honom att vara snäll mot kompisarna på förskolan också, annars kanske de slår honom? Är det bästa argumentet verkligen? Katterna kanske redan smällt till åt honom, så han fått lära sig att respektera dem på det sättet…

Troligen har katterna smällt till honom för längesen. Är väl därför man ser dom så sällan, katterna alltså. Vart har Ronja och Undis tagit vägen? Och mamman till Birk? Då håller sig väl ute för att slippa ungen och röran inomhus! Eller är dom ens kvar där? Nä hon ska nog inte har djur överhuvudtaget. Slutar ju bry sig om dom efter ett tag.
Sen cykla med hunden i flexikoppel som hon gjorde i annat avsnitt, helt idiotiskt och farligt! Speciellt med ungen vinglande omkring på cykel med.
Missade detta med Stina snabbspolade stekning av kesoplättar. Ser så oaptitligt ut bränd geggig röra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in