Citat:
Ursprungligen postat av
Leif-o-billy
Läs för fan på i brottsbalken innan du yttrar dig. Det behöver inte vara tvång inblandat för att det ska vara våldtäkt. Med dagens definition räcker det med att någon mot den andras vilja utför en sexuell handling för att det ska vara våldtäkt. Varför läser du inte lagtexten istället för att föra diskussion utifrån dina känslor som uppenbarligen inte är i så bra status.
Det var ett samtyckande samlag och alltså inte emot någons vilja. Förrän efteråt, då det påstods att det villkorade samtycket inte fanns, fast det onekligen och faktiskt fanns. Därigenom påstår domstolen att samtycke både kan finnas och inte finnas samtidigt.
Det är absolut möjligt att det är gällande rätt och att det enligt gällande juridik både kan finnas samtycke och icke samtycke samtidigt. Det är möjligt att man får villkora samtycke hur man vill, det är möjligt att kvinnan kan putta över ansvaret för preventivmedel på mannen trots att hon själv lika gärna kan ta sitt ansvar och använda det som att tvinga honom.
Du måste skilja på diskussioner som strikt handlar om vad lagen förmodligen, helt säkert eller möjligen säger.
Men vad jag diskuterar är också eller främst hur vettig lagen är och vad den innebär i ett större perspektiv, om den nu möter våra värsta farhågor. Hur logisk och rättvis den är. Jag skulle kunna diskutera som du vill, men nu diskuterar jag det ur vilket perspektiv jag vill. Det kan du ogilla, men du låter istället påskina att jag gör något fel. Precis som vanligt med oärliga och otrevliga kräk utan självrespekt som du.
Din ilska och dina trauman som får dig att hata män och vilja kastrera dem är säkert sorgliga, men de ger dig ingen rätt att utöva den ondska du utövar och sitta och ljuga om att någon blivit våldtagen som inte blivit det. Det ger dig ingen rätt att projicera ditt manshat på andra och påstå att de är misogyna. Oavsett om lagen är lika orättvis och bisarr som du. Det gör dig fortfande bara till en ondskefull människa.