Igår, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Du famlar efter halmstrån - jag har alltid stöttat abortkampen. Att jag ville ha fler barn berör ett helt annat ämne (som jag är gravid med just nu, för att motbevisa dig ytterligare). Ingenting har såldes förändrats i mina åsikter gällande kvinnovård.

"Abort är inte vård" säger du, men sen när jag motbevisar dig menar du att vissa typer av aborter visst är vård? Du vet väl att ALLA typer av aborter räknas in i abort-statistiken, oavsett anledning?
För det är just det som idioter likt du själv inte förstår: när ni vill begränsa aborträtten gäller det alla slags aborter. Men ni går likt byfånar med högafflar och har häxjakt på stackars kvinnor som gör aborter ni inte ens visste existerade och tror ni gör någon jävla skillnad här i världen, när ni gör precis tvärtom.

Nej, fostren i magen har inga rättigheter eftersom GRAVIDITETEN PÅGÅR I KVINNANS KROPP och det är således HON SOM BESTÄMMER!

Du är inte gravid, har aldrig varit gravid och kommer heller aldrig kunna bli gravid. Då håller du käft om vård som inte tillhör dig! Sen kan du tycka vad fan du vill, men bara för att du tycker något gör det inte det till en sanning varken när det gäller fakta eller moral - men det gör dig till ett rövhål som anser sig ha åsikter kring hur andra personer ska leva sina liv. Varför anser DU dig som man ha den rätten att diktera hur MITT liv som kvinna ska vara?

Fler invektiv. Säger nog mer om dig än om mig, tycker jag.

Så jag skall hålla käft i abort-frågan? Du säger att du bestämmer över liv och död i din kropp, men du bestämmer nog inte över mig, eller vad jag får uttrycka en åsikt om. Eller andras rätt att ha en åsikt i frågan. Jag tror din självbild är skev.

PS! Grattis till fostret!
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Citat:
Du famlar efter halmstrån - jag har alltid stöttat abortkampen. Att jag ville ha fler barn berör ett helt annat ämne (som jag är gravid med just nu, för att motbevisa dig ytterligare).
Grattis!

Men nu tycker jag vi tar varandra i händerna och sjunger "We shall overcome". Det var helvete vad ni trissat upp er!
Citera
Igår, 20:39
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Fler invektiv. Säger nog mer om dig än om mig, tycker jag.

Så jag skall hålla käft i abort-frågan? Du säger att du bestämmer över liv och död i din kropp, men du bestämmer nog inte över mig, eller vad jag får uttrycka en åsikt om. Eller andras rätt att ha en åsikt i frågan. Jag tror din självbild är skev.

PS! Grattis till fostret!

Jag rycker jag får till väldigt bra beskrivningar av dig.

Jag bestämmer inte över din vård, precis. Och du bestämmer verkligen inte över min och har inte heller rätt att uttrycka en åsikt om den eftersom den inte berör dig. Hur menar du att det ger mig en skev självbild att andra inte ska ha åsikter om vården som sker mellan mig och min läkare?
Citera
Igår, 20:49
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Grattis!

Men nu tycker jag vi tar varandra i händerna och sjunger "We shall overcome". Det var helvete vad ni trissat upp er!

Jag kommer aldrig sluta reagera starkt på när patetiska ursäkter till män likt du själv ska lägga sig i kvinnovård. Tror du jag bryr mig om att du tycker att jag "trissar upp mig"? Du och de andra små männen här inne borde lära er att hålla käft och inse att ni inte är livgivarna och ämnet rör inte er.
Citera
Igår, 21:30
Medlem
Citat:
Jag kommer aldrig sluta reagera starkt på när patetiska ursäkter till män likt du själv ska lägga sig i kvinnovård. Tror du jag bryr mig om att du tycker att jag "trissar upp mig"? Du och de andra små männen här inne borde lära er att hålla käft och inse att ni inte är livgivarna och ämnet rör inte er.
Inte bara du utan flertalet användare verkar ha ätit taggtråd till middag idag
Citera
Igår, 22:00
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Inte bara du utan flertalet användare verkar ha ätit taggtråd till middag idag

Vad roligt att kunna ge dig, du man som ifrågasätter aborträtten, ett gott skratt! Glöm aldrig vilket extremt privilegium du har som lätt kan vifta bort oss kvinnor som försvarar rätten till att bestämma över våra kroppar med att vi "ätit taggtråd till middag". För det är tack vare män som er som världen ser ut som att den gör, att lagar ändras och att kvinnor samt flickor DÖR för att ni inte kan få in i skallen att vi ensamma styr över vår vård.

Du kan fan dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in