Citat:
Ursprungligen postat av
cinmik
Inte skuldsanering utan de väntade ut preskriptionstiden på skatteskulden.
Därför jobbade hon utan att ta ut lön och så tog Anjo ut lön för båda två. Eller så tog hon ut typ exakt så lite så det inte skulle bli utmätning.
Är inte det skattebrott?
JUST DET! Ursäkta men hur sjukt att Anjo satt och berättade det helt öppet i en video, under samma period som han satt och gormade om hur folk dör i vårdköer pga Chrippa? Vet inte om Lisens taktik skulle klassas som skattebrott, men det känns konstigt om man skulle tillåtas "ha tillgång till pengar" som man inte betalar in.
Är det någon som minns vilken video det var Anjo pratade om detta i? Länka gärna!
Citat:
Ursprungligen postat av
Beryllium
Det är riskabelt då hans intäkter väl inte är så förutsägbara. Alltså det går upp och ner en del mellan åren.
Efter utdelningen nu blir ca 82000 kr kvar i eget kapital.
Eget kapital får inte understiga -12500 kr (halva aktiekapitalet).
Så går bolaget med förlust runt 100 000 kr under 2026, måste Anjo göra tillskott.
Om jag inte är helt ute och cyklar (utesluter inte det) så behöver det inte vara 12500kr i rena pengar, egendom som används i företaget räknas också in, typ kameror. StädSkodan skulle kunna var en sådan grej också om den står på Anjos bolag nu.
Meeeen man behöver ju fortfarande kunna betala de utgifter man har, studio, revisor etc så ja, han kan nog behöva behöva göra tillskott om det fortsätter så här. Min gissning är att YT-pengarna kommer täcka utgifterna med nöd och näppe på den här nivån, har för mig att han betalar runt 8k i månaden för studion. Kanske behöver gå ner en del i lön eller rentav skita i att ta ut den vissa månader förutsatt att det inte vänder. Men sjunker siffrorna ännu mer lär det bli svårt.
Dock så respekterar jag ändå att han fortsätter nöta content ingen bryr sig om, istället för att sitta och förtala och vara äcklig. Av den anledningen hoppas jag att hans visningar går upp, så att han blir motiverad till att fortsätta svamla om att man kan få hjälp med psykisk ohälsa av kyrkan, och inte går tillbaka till att karaktärsmörda nån morsa som pratat om bröllop i katolsk kyrka. Ironin tho.