2026-06-29, 09:15
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
Ny årsredovisning för Anjo Productions
https://www.allabolag.se/foretag/anjo-productions-ab/norrk%C3%B6ping/video-film-inspelning-produktion/2KI0DNKI5YIK9

1,5 miljoner i omsättning 2025, med mera
backar 0,5 m från 2024.
Har någon koll på om Lisens skuld på 700kkr finns kvar och vad hon deklarerat? 1 mille i personalkostnader bör bestå av bruttolön + diverse avgifter? Inte så mycket i plånboken alltså?
Citera
2026-06-29, 09:21
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Har någon koll på om Lisens skuld på 700kkr finns kvar och vad hon deklarerat? 1 mille i personalkostnader bör bestå av bruttolön + diverse avgifter? Inte så mycket i plånboken alltså?
lisen+pontus tillsammans fick lön på 707tkr typ.

237+470 typ? minns ej exakt men de proportionerna. sen skatt på det innan det ligger på bankkontot
Citera
2026-06-29, 09:23
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:

237+470 typ? minns ej exakt men de proportionerna. sen skatt på det innan det ligger på bankkontot
Ok! Då talar mycket för att hon fortfarande har kvar sin skuld på 700kkr hos fogden (dessutom lär väl den ha växt rejält då det pratades om 700k för flera år sedan?).
Citera
2026-06-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ok! Då talar mycket för att hon fortfarande har kvar sin skuld på 700kkr hos fogden (dessutom lär väl den ha växt rejält då det pratades om 700k för flera år sedan?).

Är det inte dags att kontakta berörda myndigheter. Anjo hade ju ett jävla problem med att Chrippa inte betalade skatt, och ringde runt, spelade till och med in ett av samtalen.
Det är ju en klar beräkning av att hon väntar ut att skulderna ska preskriberas, medan Anjo plockar in cashen. I mina ögon är det ett bedrägligt och planerat beteende
Citera
2026-06-29, 10:13
Medlem
GreenBatterys avatar
Förresten, den där ”Olle” som Anjo skröt med var avlönad kameraman har alltså fått foten? Det bästa med Hudhertigen Anjo och den porrskadade ÄckelBaronen är att de är så impulsiva och skryter om minsta lilla grej. Kort därefter får de ta tillbaka det men då pratas det inte om det.
Citera
2026-06-29, 10:54
Medlem
Citat:
Pratade inte Anjo för ett par år sedan om att hon inte jobbade för att inte plocka ut lön, och därför fick skuldsanering? Eller någonting åt det hållet. Tror inte att skulden är kvar iaf
Citera
2026-06-29, 12:10
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Pratade inte Anjo för ett par år sedan om att hon inte jobbade för att inte plocka ut lön, och därför fick skuldsanering? Eller någonting åt det hållet. Tror inte att skulden är kvar iaf
Skatteskulder skrivs väl av efter fem år? Det var säkert därför Lisen jobbade utan lön i Anjos företag under den perioden, för att göra sig oindrivbar och slippa betala sin skuld på ca 700 000 kr.

Dessa två ska verkligen inte prata om Chrippa och hans skattefusk.
Citera
2026-06-29, 12:19
Medlem
Årsredovisning
Varför är det ett minussaldo på "övriga fordringar" med ett belopp på -48 559 kr? Har den som gjort bokslutet inte gjort några manuella kontroller? Detta är ju en skuld som borde ha omförts. Detta är dock inte olagligt men ser illa ut.

Är det inte ganska riskabelt att ta ut en utdelning på 100 000 kr., speciellt nu när visningarna är så dåliga och omsättningen borde rasa?

Är det inte också så att om Anjos företag hamnar i ekonomiskt obestånd och går i konkurs under 2026, så blir Anjo skyldig att betala tillbaka dessa 100 000 kr till bolaget?

Rätta mig gärna om jag tänker fel.

Reklammarkering
Hoppsan, har Anjo och Lisen "glömt" att reklammarkera igen...

I senaste videon länkar Anjo til deras podd och Lisen sitter med en tröja som har poddens namn som tryck.

Podcasten genererar intäkter, för inte gör paret detta gratis. Därmed driver YouTube-videon trafik till deras egen affärsverksamhet, vilket enligt marknadsföringslagen klassas som egenreklam.

Med tanke på detta så borde det ju stå klart och tydligt att det rör sig om reklam för egen verksamhet. Undrar vad Konsumentverket tycker om deras upplägg, jag menar det är ju inte första gången detta sker.

Länk till Konsumentverket: https://www.konsumentverket.se/om-oss/anmala-till-konsumentverket/#1KWFDnNjA5SwtZcj62So14
Citera
2026-06-29, 13:21
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Jävlar, vad Ozempic-Anjo mjölkar Jockiboi i varenda titel och thumbnail, bara för att påminna folk om att fetröven och den blonderade mytomanen är vänner. Två flugor i en smäll, några extra klick och ännu en chans att säga "Titta på mig, jag känner faktiskt Joakim Lundell"
Sant! Och det mest skrattretande är ju att det knappast är något att vara stolt över. Joakim Lundell är paria och även hans karriär är på väg käpprätt åt helvete i detta nu.
Citera
2026-06-29, 13:23
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:

Oj. Det var till och med sämre än jag trodde. Det är ju klart under medellön för ett hushåll. Och ändå sitter Anjo och skryter om att ”han försörjer sin fru” och att golddiggers skulle vilja ha en man som honom!

Tack men nej tack. En hyresrätt i Norrköping och att i stort sett aldrig komma iväg på roliga grejer. De lever verkligen inte ett ”rikt” liv på något sätt!
Citera
2026-06-29, 13:37
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Tycker flickorna är väldigt lik Axel Öhman.

Att det inte är Anjos är uppenbart, Lisen tog hans oskuld när han var 27 och blev då störtförälskad när hon red honom med dom där stockarna till lår.

Rent fysiskt så är det omöjligt då flickorna är redan låg i magen när dom träffades. Det gick bara inte att se pga allt överflödigt fett.
Anjo var faktiskt inte oskuld när han träffade Orten-Fisen. Han hade en flickvän innan henne, hur knasigt det än må låta.

Vad gäller flickornas biologiska far.. Ser ingen likhet med Axel Öhman. Och tror inte att Axel skulle ha tagit i Lusen med tång. Hon var ju stor som ett hus på den tiden. Idag tycker jag att hon är ganska söt dock.

Vad gäller faderskapet så ser ju tvillingarna ut att ha en annan far än Hudhertigen. Jag tycker faktiskt att de är väldigt lika Carl Fredrik Alexander Rask! Och där snackar vi om någon som har en lång historia av otroheter i bagaget och en bevisad oförmåga att hålla kuken i styr. Ju mer jag tänker på det, desto mer övertygad blir jag!

Bara spana in CFAR på festivalen i din ungdom när han såg ut som en tonårstjej! Man skulle ju LÄTT kunna föreställa sig att flickorna ser ut precis så om cirka 10 år😱
Citera
2026-06-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Oj. Det var till och med sämre än jag trodde. Det är ju klart under medellön för ett hushåll. Och ändå sitter Anjo och skryter om att ”han försörjer sin fru” och att golddiggers skulle vilja ha en man som honom!

Tack men nej tack. En hyresrätt i Norrköping och att i stort sett aldrig komma iväg på roliga grejer. De lever verkligen inte ett ”rikt” liv på något sätt!

Väldigt komiskt faktiskt!
Förstår inte varför dessa youtubers är så jävla dåliga.
Anjo släpper nån skitvlogg i veckan, vad gör människan på dagarna egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in