Årsredovisning
Varför är det ett minussaldo på "övriga fordringar" med ett belopp på -48 559 kr? Har den som gjort bokslutet inte gjort några manuella kontroller? Detta är ju en skuld som borde ha omförts. Detta är dock inte olagligt men ser illa ut.
Är det inte ganska riskabelt att ta ut en utdelning på 100 000 kr., speciellt nu när visningarna är så dåliga och omsättningen borde rasa?
Är det inte också så att om Anjos företag hamnar i ekonomiskt obestånd och går i konkurs under 2026,
så blir Anjo skyldig att betala tillbaka dessa 100 000 kr till bolaget?
Rätta mig gärna om jag tänker fel.
Reklammarkering
Hoppsan, har Anjo och Lisen "glömt" att reklammarkera igen...
I senaste videon länkar Anjo til deras podd och Lisen sitter med en tröja som har poddens namn som tryck.
Podcasten genererar intäkter, för inte gör paret detta gratis. Därmed driver YouTube-videon trafik till deras egen affärsverksamhet, vilket enligt marknadsföringslagen klassas som egenreklam.
Med tanke på detta så borde det ju stå klart och tydligt att det rör sig om reklam för egen verksamhet. Undrar vad Konsumentverket tycker om deras upplägg, jag menar det är ju inte första gången detta sker.
Länk till Konsumentverket:
https://www.konsumentverket.se/om-oss/anmala-till-konsumentverket/#1KWFDnNjA5SwtZcj62So14