Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppsasteg
Han är en vuxen man som valde att begå en av de grövsta brotten som finns. Det finns inga som helst ursäkter för det. Inga. Dessutom, vilket borde vara försvårande, gav han sig på en människa på jobbet. Han har bott här i sex år. Av 20. Så större delen av livet har han inte bott här. Inte är man väl integrerad med arbete om man ägnar arbetstiden åt våldtäkt!!!!! Anser du att man sköter sitt jobb då? Vad räknar du då som ointegrerad - spränga riksdagen på arbetstid?
Sen om igen- jag och alla andra som inte vill krama våldtäktsmän som du vill skiter i vad som händer aset i Afghanistan och om han inte ser sin familj mer. A) de är sannolikt kräk dom har uppfostrat honom uruselt. Är de inte det bör de inte vilja träffa honom B) kunde han tänkt på innan
Det är inget som hindrar dig från att försörja honom i resten av livet. Gillar du honom då mycket- skicka pengar varje månad. Köp et hus med honom i något land som precis som han tycker att svenska kvinnor kan bara få våldtas. Men inte faaan ska aset någon gång mer få sätta sin fot i det här landet. Jag tycker det är så oerhört provocerande med våldtäktskramare som daltar med sexförbrytare.
1. Jag anser heller inte att det finns några ursäkter för det han gjort. Frågan vi diskuterar har ju ingenting med ursäktlighet att göra, så vi kan lämna det därhän.
2. Jag håller också med om att det är försvårande att han begick brottet ifråga på arbetsplatsen. Detta tyckte även Tingsrätten som beaktade detta i höjande riktning. Så även där är vi överens.
3. Nej, jag anser verkligen inte att han skött sitt jobb, i vart fall inte där och då. Men frågan hur integrerad han varit i övrigt är ju en annan sak - och de argumenten har ju lyfts både i domen och av mig, så jag ser ingen mening med att upprepa det.
Resten av det du anför, och anklagar mig för, tänker jag inte ens bemöta eftersom det bara visar hur lite du förstått av frågan i stort och det jag förklarar. Jag vill också tillägga att liksom sättet jag bemöter dig i diskussionen, så är jag övertygad om att du kan bemöta mig utan förolämpningar. Testa med det så ökar vi möjligheterna för en bättre diskussion. För det du håller på med nu känns varken värdigt eller konstruktiv.