2026-06-29, 13:42
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
https://www.flamman.se/techprofil-ger-miljoner-till-orebropartiet/

Techföretagare sponsrar Örebropartiet med 5 miljoner.

Kan AFS-fanboys på Flashback och fan-woman matcha det? Kanske om man drar in på flintasteken och lådvinet så får Gustav 10000 från Flashback finest.

Tvångsblandaren Allard rusar vidare i opinionen sponsrad av tech.

En strikt rättrogen nationalist GK) talar inför mestadels tomma torg.

Känns bekant på något vis ..

Citera
2026-06-29, 17:27
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Om Alternativ för Sverige skulle göra ett dåligt val i höst så skulle jag återigen bli besviken på mitt folk, men det skulle inte ändra min syn på partiet. Jag vet att det som de säger är sanningen. Alternativ för Sverige har rätt även om de bara skulle få 900 röster. Ni kan ju inte heller jämföra Alternativ för Sverige och Örebropartiet med varandra, då det är två stycken helt olika sorts partier. Gustav Kasselstrand är modig och pratar om ras och judisk makt, något som Markus Allard aldrig någonsin skulle våga göra.

Inte fan pratar Kasselstrand om ras? Han flörtar ju för fan med muslimska araber och hans parti är fullt av äckliga gubbar med thaifruar.
Citera
2026-06-29, 17:32
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Om Alternativ för Sverige skulle göra ett dåligt val i höst så skulle jag återigen bli besviken på mitt folk, men det skulle inte ändra min syn på partiet. Jag vet att det som de säger är sanningen. Alternativ för Sverige har rätt även om de bara skulle få 900 röster. Ni kan ju inte heller jämföra Alternativ för Sverige och Örebropartiet med varandra, då det är två stycken helt olika sorts partier. Gustav Kasselstrand är modig och pratar om ras och judisk makt, något som Markus Allard aldrig någonsin skulle våga göra.

You're setting up yourself for disappointment
Citera
2026-06-29, 17:38
Medlem
Citat:
Anledningen till att Kasselstrand har börjat göra detta är att han inte längre har några ambitioner att locka ett betydande väljarantal. Nu vill han istället cementera den lilla skara extremistiska följare han har genom att bara säga det som dessa vill höra.

AfS kan aldrig bli ett riksdagsparti. Men det kan fortsätta ligga på en tjugotusen väljare varav kanske en tiondel bidrar till Gustavs försörjning. Det är hans plan med partiet.
Citera
2026-06-29, 17:56
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Anledningen till att Kasselstrand har börjat göra detta är att han inte längre har några ambitioner att locka ett betydande väljarantal. Nu vill han istället cementera den lilla skara extremistiska följare han har genom att bara säga det som dessa vill höra.

AfS kan aldrig bli ett riksdagsparti. Men det kan fortsätta ligga på en tjugotusen väljare varav kanske en tiondel bidrar till Gustavs försörjning. Det är hans plan med partiet.
Min svartnosmarkering. Jag sötnosmarkerar saker i svart. Viktigt och sant. Ett nationalistiskt parti kommer aldrig någonsin att kunna få någon makt. Om Alternativ för Sverige någon gång skulle komma in i riksdagen så skulle det bli som för partierna ute i Europa. Makten skulle hitta på att de begått en massa brott, fängsla dem och förbjuda dem. Titta på Gyllene gryning i Grekland, partier i Slovakien, Belgien och andra länder.

Det kanske mest intressanta i världen någonsin: I Tyskland skulle ju NPD en gång förbjudas, men de kom i rätten fram till att de fick fortsätta att finnas kvar eftersom de var så små och obetydande. Om de i framtiden skulle växa så skulle de dock bli förbjudna. Demokrati...
Senast redigerad av Offervilja 2026-06-29 kl. 18:03.
Citera
2026-07-01, 00:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Ja AfS har ju aldrig i närheten av det här mediautrymmet. Det verkar vara många förstagångsväljare som vill rösta på AfS nu också, tidigare förstagångare har röstat på SD nu vill de nya ungdomarna röstade på ett outsiderparti.

Afs har ingen chans mot Ungsvenskarna vad gäller ungdomarna.
Citera
2026-07-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Inte fan pratar Kasselstrand om ras? Han flörtar ju för fan med muslimska araber och hans parti är fullt av äckliga gubbar med thaifruar.

Och det finns inte i ditt parti? Jag har aldrig sett så många skitiga gubbar med thaifruar och ukrainskor som i ditt skitparti.

Snacka om att kasta sten i glashus.
Citera
2026-07-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Afs har ingen chans mot Ungsvenskarna vad gäller ungdomarna.

Leo "kinesen" Carmona, känd från Kartellen har lagt ut på sin Insta: Orten tar bort handen från AFS
Citera
2026-07-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Leo "kinesen" Carmona, känd från Kartellen har lagt ut på sin Insta: Orten tar bort handen från AFS
Menar Leo 'Kinesen' Carmona att det tidigare funnits stöd för AfS i orten?
Senast redigerad av Larus470 2026-07-04 kl. 13:02.
Citera
2026-07-04, 13:44
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand postar filmer i stort sett dagligen, där han bland annat kommenterar politiska händelser.
Häromdagen handlade filmen om den nya övervakningslagen:
Citat:
Idag den 1 juli börjar flera nya lagar att gälla. Bland annat handlar det om en övervakningslag som tillåter ansiktsigenkänning i realtid med artificiell intelligens.

Alternativ för Sverige är emot denna lag – och merparten av alla övervakningslagar som drivits igenom under de senaste 20 åren.

Lagarna har troligen inte ens införts för att minska kriminaliteten. Och i vilket fall som helst har de knappast haft den effekten. Kriminaliteten har bitit sig fast på höga nivåer.

Om vi på allvar vill minska kriminaliteten i landet är det återvandring och inte övervakning som gäller.

Flygbiljetten ger önskad effekt. Kameran gör det inte.
https://x.com/gustavkassel/status/2072433274975031633

I dag är Kasselstrand i Västerås.
Nu i början av dagen är han med i AFS-montern på bilträffen Västerås Summer Meet.
https://x.com/gustavkassel/status/2073341468647809321

Kl. 15:00 är det torgmöte på Sigmatorget (Torggatan)
Går att se live, på bland annat YT:
https://www.youtube.com/live/XV5uaqXjMaQ?si=2wLJnixMCfUm1sO_
Citera
2026-07-04, 14:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larus470
Menar Leo 'Kinesen' Carmona att det tidigare funnits stöd för AfS i orten?

Ja, Kasselstrand flörtar ju med muslimer, de har Israelhatet gemensamt.
Citera
2026-07-04, 19:22
Medlem
Verkar som det är många SD troll och andra här inne i tråden, kanske i ett desperat försök att smutskasta AFS och skapa tvivel hos folk som fortfarande inte har bestämt sig om dom ska rösta på SD trots att dom svikit sina väljare fullständigt, eller ge AFS en chans i år

Om man är tveksam på vad man ska rösta på i år så bör man skapa sin egen uppfattning, och framförallt kolla på verkligheten. Är du nöjd med att Sveriges invandring ligger på 100.000 ungefär varje år, rösta då på SD eller något annat parti i riksdagen

Om du inte står för det så bör du rösta med hjärtat och inte försöka strategi rösta på ett parti som nu inte skiljer sig från Moderaterna knappt

G.K och AFS har fått ett enormt uppsving och momentum 2026, och är med i podd efter podd på Youtube med flera hundratusentals visningar, detta hade varit omöjligt för bara något år sen. En förändring är påväg i svensk politik helt klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in