Citat:
Ursprungligen postat av
Quoi...
Jag är varken eller. Jag är en realist som tycker att det är löjligt när folk gång på gång spår framgång utan någon grund. Vilket är vad AfS:are nu har gjort under 8 års tid.
Inför valet 2022 kallade sig AfS Sveriges snabbast växande parti och försäkrade att man skulle nå 1% av rösterna. Vad som sedan hände var att man istället krympte.
Det finns faktiskt ingenting som säger att AfS inte kommer att fortsätta krympa i detta val. Din gissning på 0,7% grundar sig inte i någonting annat än rent önsketänkande.
Först och främst- detta blir första valet sedan AfS startade som SD kommer minska. Vart kommer några av dessa röster hamna istället tror du?
Sedan har vi de hårda siffrorna: Verian visar återkommande att SD tappar till övriga. Sentio visar 0,8%.
Slutligen har vi känslan: Kasselstrand syns överallt med 100 tusentals visningar med 100% positiva kommentarer och torgmötena är överfyllda av hundratals unga män.
Dock läste jag siffrorna från gångna val fel så det blir snarare 0,5% än 0,7% denna gång. (Det hade blivit 1% om det inte vore för de förbannade ÖP och MED).