2026-06-14, 14:04
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Den här tråden var en av Flashbacks mest aktiva under 2018. Hypen var enorm. Alla svenskar som hade ett djupare intresse för politik visste då vad AfS var och stod för.

Sanningen är snarare att denna hype bara har blivit mindre för varje år. AfS är idag mindre omtalat än vad de var under de två senaste riksdagsvalen.

Det är bara inbitna AfS:are som fortsätter att inbilla sig att intresset för AfS växer, trots att alla relevanta siffror tyder på motsatsen.
Varför är exempelvis "Maktbarometern" inte något relevant?
Det finns inga personer från AFS involverade i Medieakademin. Men på något sätt kommer de ändå fram till att AFS syns betydligt mer år 2025, jämfört med år 2021.

Förra året var det kyrkoval, och AFS var det enda konservativa partiet som ökade.

Nu måste jag iväg och göra annat...
Ha en fortsatt trevligt söndag!
Citera
2026-06-14, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
AfS hjälper de rödgröna att vinna.

Mer massinvandring av analfabeter och mer saft/bullar till kriminella tack vare AfS.

Härligt.

Win-win ju. Högern måste ändå bli mycket mer radikal.
Hur? Jo genom saft och bullar till återfallsförbrytande våldtäktsblattar.
Citera
2026-06-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Varför är exempelvis "Maktbarometern" inte något relevant?
Det finns inga personer från AFS involverade i Medieakademin. Men på något sätt kommer de ändå fram till att AFS syns betydligt mer år 2025, jämfört med år 2021.

Förra året var det kyrkoval, och AFS var det enda konservativa partiet som ökade.

Nu måste jag iväg och göra annat...
Ha en fortsatt trevligt söndag!
AfS fick 14 000 röster i kyrkovalet, vilket motsvarar ungefär 2 promille av den röstberättigade delen av befolkningen i riksdagsvalet.

Att se förra årets kyrkoval som ett tecken på att AfS växer är bara ett mycket dåligt försök till att lura sig själv. Ni greppar efter halmstrån.
Citera
2026-06-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
När det gäller enskilda kommuner, så behåller jag gärna mina funderingar för mig själv.
Men om jag skall ge ett mer generellt svar, så är mitt tips att du håller ett öga på vad som händer i Skåne.
Skåne fick ganska tidigt erfara nackdelarna med massinvandringen. Skåningar har ryggrad och är inte rädda för att ha en åsikt, även om åsikten inte sammanfaller med den rådande pk-normen.

Om jag fortsätter att snegla på resultatet i kyrkovalet, så visar siffrorna, att bland de tio kommuner där AFS fick bäst resultat, så var sex stycken av dessa Skåne-kommuner.

Jodå, Skånes syn på invandring är jag väl bekant med. Det går ju ända tillbaka till Skånepartiet och Sjöbopartiet bla (på 80-talet) Ska man hålla ett öga på Malmö? De har ju fått sin "beskärda del" av immigration/integrations-problem? SD är väl starka där, men vill man försöka locka till sig några av deras väljare som (eventuellt) inte längre känner sig hemma i partiet?
Citera
2026-06-14, 19:56
Medlem
1: Skaffa VPN
2: Skaffa en ny krypterad email (typ Proton månne?)
3: Skaffa antivirusprogram

Är du orolig att just du specifikt är hotad pga AFS-stödet?
Citera
2026-06-15, 09:53
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag upplever att det är mer energi och att partiet har mer utrymme i media, främst alternativ media i första hand nu än under 2022.
Citera
2026-06-15, 09:54
Medlem
Ja AfS har ju aldrig i närheten av det här mediautrymmet. Det verkar vara många förstagångsväljare som vill rösta på AfS nu också, tidigare förstagångare har röstat på SD nu vill de nya ungdomarna röstade på ett outsiderparti.
Citera
2026-06-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Jag är varken eller. Jag är en realist som tycker att det är löjligt när folk gång på gång spår framgång utan någon grund. Vilket är vad AfS:are nu har gjort under 8 års tid.

Inför valet 2022 kallade sig AfS Sveriges snabbast växande parti och försäkrade att man skulle nå 1% av rösterna. Vad som sedan hände var att man istället krympte.

Det finns faktiskt ingenting som säger att AfS inte kommer att fortsätta krympa i detta val. Din gissning på 0,7% grundar sig inte i någonting annat än rent önsketänkande.

Först och främst- detta blir första valet sedan AfS startade som SD kommer minska. Vart kommer några av dessa röster hamna istället tror du?
Sedan har vi de hårda siffrorna: Verian visar återkommande att SD tappar till övriga. Sentio visar 0,8%.
Slutligen har vi känslan: Kasselstrand syns överallt med 100 tusentals visningar med 100% positiva kommentarer och torgmötena är överfyllda av hundratals unga män.
Dock läste jag siffrorna från gångna val fel så det blir snarare 0,5% än 0,7% denna gång. (Det hade blivit 1% om det inte vore för de förbannade ÖP och MED).
Citera
2026-06-17, 05:54
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=-ihOudipgfY

Bra och nykter analys av Overgaard. Jag håller med om allt som sägs. Inte minst att AfS 2018 i första hand borde ha satsat på kommunalvalet och förankrat sig lokalt, hos medborgarna. Då hade AfS sannolikt varit betydligt större idag. Kasselstrands geopolitiska intresse och alla Europaresor, tillika hans hemvist i Finland istället för att etablera sig kommunalpolitiskt i Valdemarsvik, har motverkat AfS framväxt. Kommunalvalet är egentligen viktigare än riksdagsvalet, då riksdagen av idag har skänkt bort folkets makt till en handfull judisksionistiska byråkrater i Bryssel, vilka i sin tur styrs av företagsintressen. Frågan är om Kasselstrand egentligen är så intresserad av Sverige. Problemet med honom och AfS är att det saknas någon motkraft. S.k. övriga partier bildar ett judisksionistiskt parti utanför riksdagen. Kasselstrand hävdar att AfS är annorlunda, men, tyvärr, övertygar han inte helt. AfS är det enda alternativet att rösta på i enpartistaten Sverige, men, om det fanns ytterligare ett alternativ, ett äkta nationalistparti, som inte skapats, finansieras och kontrolleras av Expo/Israel, skulle det kunna ställas mot AfS. Det är den debatten som saknas. Men ett sådant parti tillåts inte i Sverige.
Citera
2026-06-17, 12:57
Medlem
Funderar på lägga min röst på dessa för att dom 2030 ska ha chans att ta sig in. Min röst gör ingen skillnad men kanske bättre lägga på sd trots att man är besviken på dom? Dock verkar det ändåcljust nu som att sossarna tar hem det. Samtidigt spelar ingen roll vem som regerar då eu bestämmer dom viktigaste och mest aktuella frågorna ändå. Hur resonerar ni? Tror ni dom tar 1% i år?
Citera
2026-06-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Funderar på lägga min röst på dessa för att dom 2030 ska ha chans att ta sig in. Min röst gör ingen skillnad men kanske bättre lägga på sd trots att man är besviken på dom? Dock verkar det ändåcljust nu som att sossarna tar hem det. Samtidigt spelar ingen roll vem som regerar då eu bestämmer dom viktigaste och mest aktuella frågorna ändå. Hur resonerar ni? Tror ni dom tar 1% i år?

Bortsett från att SD är ett totalkorrupt sionistiskt parti, varför skulle du rösta på dem om du redan kan vara säker på att de kommer att förlora? Då kan du lika gärna rösta på ett parti som du kan ställa dig bakom.
Citera
2026-06-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory

Tror inte det, känns som de håller på att dö ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in