Igår, 18:12
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvlindman
Jag upplever att AFS inte verkar ha samma strategi som SD hade på den tiden med mer lokala insatser frän riksnivå. Att bygga partiet och sitt eventuella framtida riksdagsinträde nedifrån, istället för uppifrån.

Att SD fick sina första kommunmandat 1991 var inte bara nån ren tillfällighet, utan dessa kommuner var några av de särskilda utvalda fokusområden där man sett stor potential att komma in i fullmäktige och sålunda satsat extra på även från riksorganisationens sida och inte bara genom lokalföreningen.

AFS verkar istället ha för mycket riksfokus och för lite av SD:s gamla tänk kring att öronmärka för vissa fokuskommuner.

Bortsett från Kungsbacka (som har en väldigt driftig ledargestalt), kan jag inte komma på någon annan regional eller kommunal avdelning man hört talas om förutom AFS Stockholm.

Antal lokala organisationer som återfinns inom AFS idag är nog tveklöst infinit färre än vad SD hade 1996.

Och det är nog något vars betydelse inte ska underskattas...

AFS ville rädda landet och då behövde man fokusera på riksnivå. Men de unga svenska vikingarna glömde bort att det sovande/hjärntvättade folket ville begå självmord och inte ville bli räddade.

SD sålde sig till globalist eliten och är ett kontrollerad opposition, 11-15% av deras partimedlemmar och dylikt har fan icke svensk härkomst! Som det ser ut idag med tanke på demografin så spelar det noll roll om SD får makten 100% år 2050 eller 2080! Landet är redan förlorat då det finns knappt några pursvenskar kvar om några decennier!

Det är därför mina hjältar från förr dvs. skribenterna Ezzelino mm har lämnat kampen då Sverige är förlorad! Så njut av denna fredliga tid medans den varar!
Citera
Igår, 18:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Det är därför mina hjältar från förr dvs. skribenterna Ezzelino mm har lämnat kampen då Sverige är förlorad! Så njut av denna fredliga tid medans den varar!

Intressant, så det är därför Ezzelino sen länge bara verkar posta i Sportforumen.
Citera
Igår, 23:48
Medlem
Otacustess avatar
Jag misstänker att detta val blir lite av ett "ödesval" för Alternativ för Sverige.

Endera sker det "stora" genombrottet nu. Eller så blir det mikroskopiska framgångar vilket nog gör det svårt att hålla motivationen uppe för medlemmar och aktivister.

Det som pekar på framgång skulle kunna vara det stora antalet pigga ungdomar som nu verkar dra sig till AFS.

Att de flesta svenskar "gett upp" kan tala för att rekryteringsbasen inte kan bli tillräckligt stor som behövligt för partiet.
Citera
Idag, 11:25
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otacustes
Jag misstänker att detta val blir lite av ett "ödesval" för Alternativ för Sverige.

Endera sker det "stora" genombrottet nu. Eller så blir det mikroskopiska framgångar vilket nog gör det svårt att hålla motivationen uppe för medlemmar och aktivister.

Det som pekar på framgång skulle kunna vara det stora antalet pigga ungdomar som nu verkar dra sig till AFS.

Att de flesta svenskar "gett upp" kan tala för att rekryteringsbasen inte kan bli tillräckligt stor som behövligt för partiet.

Smarta ungdomar till skillnad från andra idioter som röstar på SD som vet att de sitter under bordet när Moderaterna tappar brödsmulorna. SD:s enda fråga är invandring, resten skiter dom i och låter Moderaterna styra.
Eller vänta, inte ens invandringen kunde de stoppa.
Citera
Idag, 14:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Smarta ungdomar till skillnad från andra idioter som röstar på SD som vet att de sitter under bordet när Moderaterna tappar brödsmulorna. SD:s enda fråga är invandring, resten skiter dom i och låter Moderaterna styra.
Eller vänta, inte ens invandringen kunde de stoppa.

Men du vill ju ha tvångsblandning, din sosse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in