2026-06-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ett foster är inget barn.
Dåså! Festa på, tjejer! Rök, sup o knarka! Men bara till vecka 20!

PS! Du leker med ord!
Alla andra säger: "Hon är med barn"
Du säger: "Hon är med foster"
Citera
2026-06-29, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
- Först och främst finns det preventivmedel, inklusive kondom. Idag behöver ingen i Sverige bli oönskat gravid.
Preventivmedel är relativt säkra, men de kan trots allt fallera. Och har du fem miljoner människor som gör en sak som har risken en promille så är det 5000 människor som kommer råka ut för det.

Det finns undersökningar som tyder på att ca hälften av de som gör abort har använt någon form av preventivmedel.
Citat:
- Uppstår ändå graviditet så finns dagen-efter-piller.
Visst, men det förutsätter att man vet om att preventivmedlet fallerade.
Citera
2026-06-29, 12:39
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Dåså! Festa på, tjejer! Rök, sup o knarka! Men bara till vecka 20!

PS! Du leker med ord!
Alla andra säger: "Hon är med barn"
Du säger: "Hon är med foster"

Vilken rimlig beskrivning för det är PRECIS så vi kvinnor gör!

Du och andra män bör ta ansvar och göra vasektomi så att det inte blir några oönskade barn som hamnar i klorna hos oss oansvariga, korkade kvinnor som gör aborter till höger och vänster. Det är det enda rimliga, ellerhur?
Citera
2026-06-29, 12:49
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk

Du och andra män bör ta ansvar och göra vasektomi så att det inte blir några oönskade barn som hamnar i klorna hos oss oansvariga, korkade kvinnor som gör aborter till höger och vänster. Det är det enda rimliga, ellerhur?

Sterilisering bör vara enklare både för män och kvinnor, idag är det tyvärr inte det. Så ja, det är det rimliga om man vill ha en nollvision för abort, vilket inte är ett dåligt mål i sig, för ingen skulle ju rimligt påstå att de vill och strävar efter att döda ett foster som med största sannolikhet kommer utvecklas till ett barn?

Idag är det 25 års gräns på steriliseringen och inte ens när man är 25 är man garanterad att få en sterilisering, det bör bli enklare. Både för män och kvinnor.
Citera
2026-06-29, 12:52
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Sterilisering bör vara enklare både för män och kvinnor, idag är det tyvärr inte det. Så ja, det är det rimliga om man vill ha en nollvision för abort, vilket inte är ett dåligt mål i sig, för ingen skulle ju rimligt påstå att de vill och strävar efter att döda ett foster som med största sannolikhet kommer utvecklas till ett barn?

Idag är det 25 års gräns på steriliseringen och inte ens när man är 25 är man garanterad att få en sterilisering, det bör bli enklare. Både för män och kvinnor.

Ja, vill man verkligen inte ha barn som man borde vasektomi vara enklare att få!
Citera
2026-06-29, 12:59
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ja, vill man verkligen inte ha barn som man borde vasektomi vara enklare att få!

Inte bara vasektomi utan även sterilisering för kvinnor, det är besynnerligt att kvinnor kan genomföra aborter, men ifrågasätts när de vill sterilisera sig. Vill man ha en nollvision för aborter bör fokus ligga på att underlätta steriliseringar för samtliga. De flesta kvinnor som utför aborter har redan barn, så de bör få frågan om de vill sterilisera sig efter de fått barn.
Citera
2026-06-29, 13:08
Medlem
Citat:
Vad bekvämt för dig att plocka russinen ur kakan och skapa en sjuk världsbild som stämmer perfekt överrens med ditt infekterade sinne!

Jag som kvinna älskar att knulla. Det är fan bland det bästa som finns! Trist för dig för där sprack din extremt felaktiga bild om att kvinnor inte vill knulla runt. Att du har den uppfattningen om kvinnor är inget annat än bevis på att det är du som är helt värdelös i sängen med din fula slappetask.

Men om vi då återgår till kärnan i ämnet, dvs att du inte gillar att det finns aborter och om vi fokuserar på vad du kan göra för att förhindra dessa - så är vasektomi ett enkelt svar. Men det vill inte du göra, för du är en kvinnohatande tönt som inte vill ta något ansvar som helst utan likt en efterbliven 3-åring glida runt i livet helt utan ansvar eller skyldigheter. Du är inget annat än en patetisk parasit som bidrar noll till ett bättre samhälle.

Men med ditt störda sinne kommer du såklart aldrig inse det.

Jag vill inte ta ansvar för en unge om jag endast ville knulla nån brud, jag skulle kunna göra 10 random kvinnor gravida och skita i alla sen.
Kvinnor kan av naturen inte skita i sitt barn när dom blir gravid.
Finns många kvinnor som blivit gravid av våldtäkt och behållit barnet just för att modersinstinkten är så stark och abort är svårt för många kvinnor.

Kvinnor må älska sex men inte på samma sätt som män.
Kvinnor gillar sex med nån dom älskar och känner sig trygg med och de flesta kvinnor är av naturen så att dom inte vill ha sex direkt med någon dom nyss träffat.
Det är så det funkat genom historien men det har ändrats pga abort och preventivmedel, helt plötsligt kan kvinnor knulla 10 olika män i veckan utan risk för att behöva ta hand om ett barn hon inte vill ha.

Kollar du hur sex ser ut bland tex afrikanska stammar så drar inte kvinnor runt och knullar lite vad som helst, männen däremot gör det och har alltid gjort.
Män är av naturen polygama.
Tror inte du verkar förstå att kvinnor och mäns sexualitet inte funkar på samma sätt.
Citera
2026-06-29, 13:14
Medlem
Citat:

Det finns flera alternativ:
- Avstå från sex. Mest effektivt. 100% framgång!
- Skaffa dig en samkönad partner. Nästan lika säkert
- Använd preventivmedel. Riktigt säkert, men kanske ändå inte 100%
- Strunta i att skydda dig själv, men se till att din partner använder skydd. (Nu är du en riktig risktagare! Bad girl!)
- Ha bara sex med män som som LOVAR att dom har gjort vasektomi
- Hoppas på det bästa. Du är nog i en säker period, eller åtminstone nästan ...
- Abort.

Nej, dom flesta tjejer är nog inte korkade. men 40.000 arborter per år visar att antingen är många korkade, eller så är många väldigt vårdslösa, eller så tycker vissa att det inte är så viktigt med ett barns liv.

Om mannnen gör kvinnan gravid så skall mannen naturligtvis ta sitt ansvar. men jag har två frågor:
- Varför anser du att kvinnan är utan skuld till oönskade graviditeter?
- Man kan inte ha ansvar utan befogenheter. Samtyckelagen reglerar ansvaret för händelsen. Varför har mannen ansvar men inte befogenhet att vara med o besluta om den graviditet han varit med om att förorsaka?
Citera
2026-06-29, 13:30
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag vill inte ta ansvar för en unge om jag endast ville knulla nån brud, jag skulle kunna göra 10 random kvinnor gravida och skita i alla sen.
Kvinnor kan av naturen inte skita i sitt barn när dom blir gravid.
Finns många kvinnor som blivit gravid av våldtäkt och behållit barnet just för att modersinstinkten är så stark och abort är svårt för många kvinnor.

Kvinnor må älska sex men inte på samma sätt som män.
Kvinnor gillar sex med nån dom älskar och känner sig trygg med och de flesta kvinnor är av naturen så att dom inte vill ha sex direkt med någon dom nyss träffat.
Det är så det funkat genom historien men det har ändrats pga abort och preventivmedel, helt plötsligt kan kvinnor knulla 10 olika män i veckan utan risk för att behöva ta hand om ett barn hon inte vill ha.

Kollar du hur sex ser ut bland tex afrikanska stammar så drar inte kvinnor runt och knullar lite vad som helst, männen däremot gör det och har alltid gjort.
Män är av naturen polygama.
Tror inte du verkar förstå att kvinnor och mäns sexualitet inte funkar på samma sätt.

Faaaan vad jobbigt för dig när kvinnor helt plötsligt kan välja om de vill behålla ett barn med dina fula gener - nu kommer du ju aldrig få föra vidare ditt arvsanlag.

Mänskligheten är evigt tacksam!
Senast redigerad av LaettMjoelk 2026-06-29 kl. 13:36.
Citera
2026-06-29, 13:35
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Det finns flera alternativ:
- Avstå från sex. Mest effektivt. 100% framgång!
- Skaffa dig en samkönad partner. Nästan lika säkert
- Använd preventivmedel. Riktigt säkert, men kanske ändå inte 100%
- Strunta i att skydda dig själv, men se till att din partner använder skydd. (Nu är du en riktig risktagare! Bad girl!)
- Ha bara sex med män som som LOVAR att dom har gjort vasektomi
- Hoppas på det bästa. Du är nog i en säker period, eller åtminstone nästan ...
- Abort.

Nej, dom flesta tjejer är nog inte korkade. men 40.000 arborter per år visar att antingen är många korkade, eller så är många väldigt vårdslösa, eller så tycker vissa att det inte är så viktigt med ett barns liv.

Om mannnen gör kvinnan gravid så skall mannen naturligtvis ta sitt ansvar. men jag har två frågor:
- Varför anser du att kvinnan är utan skuld till oönskade graviditeter?
- Man kan inte ha ansvar utan befogenheter. Samtyckelagen reglerar ansvaret för händelsen. Varför har mannen ansvar men inte befogenhet att vara med o besluta om den graviditet han varit med om att förorsaka?

40 000 aborter visar att 40 000 kvinnor är ansvarsfulla och inte vill sätta barn till världen på instabila grunder. Det är dessutom 40 000 totalt individualistiska skäl som du inte har någon aning om överhuvudtaget.

Graviditeten sker inuti kvinnans kropp - det är därför mannen inte har något att säga till om det. Verkar vara jävligt svårt för dig att förstå.

Sen fattar jag inte varför du blandar in vem som är "skuld" till oönskade graviditeter? Varför är det så jävla viktigt, är du i kyrkan eller? Abort är ett medicinskt ingrepp som inte har någon moralisk tyngd från sjukvårdens håll. Det är dessutom vård som aldrig du kommer behöva, så varför håller du inte bara käft? Livmodersavunden är stark, men du är inte livgivaren här - det är jag. Och jag säger att du kan dra åt helvete när det gäller åsikter kring vad jag gör med min kropp.
Citera
2026-06-29, 13:44
Medlem
Citat:
40 000 aborter visar att 40 000 kvinnor är ansvarsfulla och inte vill sätta barn till världen på instabila grunder. Det är dessutom 40 000 totalt individualistiska skäl som du inte har någon aning om överhuvudtaget.

Graviditeten sker inuti kvinnans kropp - det är därför mannen inte har något att säga till om det. Verkar vara jävligt svårt för dig att förstå.

Sen fattar jag inte varför du blandar in vem som är "skuld" till oönskade graviditeter? Varför är det så jävla viktigt, är du i kyrkan eller? Abort är ett medicinskt ingrepp som inte har någon moralisk tyngd från sjukvårdens håll. Det är dessutom vård som aldrig du kommer behöva, så varför håller du inte bara käft? Livmodersavunden är stark, men du är inte livgivaren här - det är jag. Och jag säger att du kan dra åt helvete när det gäller åsikter kring vad jag gör med min kropp.

Ett väl avvägt svar.

Men som du skriver: Alla kvinnor är inte korkade.
Citera
2026-06-29, 13:55
Medlem
Citat:
Faaaan vad jobbigt för dig när kvinnor helt plötsligt kan välja om de vill behålla ett barn med dina fula gener - nu kommer du ju aldrig få föra vidare ditt arvsanlag.

Mänskligheten är evigt tacksam!

Väljer man att knulla en kille med dåliga gener är det ens första misstag och där allt ansvar ska vara.
Att komma och ångra sig i efterhand funkar inte i naturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in