2026-06-29, 10:10
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men voffor kör han inte på som han gör MEN BARA I UTDELANDE BOLAG som då
begränsar räntekostnaderna totalt sett
För att han har bestämt sig för att Hexatronic är bäst oavsett vad.
Citera
2026-06-29, 10:23
Medlem
[quote=Kolonn|95303053]
För att han har bestämt sig för att Hexatronic är bäst oavsett vad.
[/QUOTE

Hexatronic är bara ok om man cashar eftersom de ger inget årligen tillbaka
Citera
2026-06-29, 10:42
Medlem
Citat:
Hexatronic är bara ok om man cashar eftersom de ger inget årligen tillbaka
Om en aktie är bra eller inte har inget att göra med om den ger direktavkastning eller inte.
Citera
2026-06-29, 10:52
Medlem
Så den som har NOLL i inkomster o 20 mkr i aktier
o får 800,000 i årlig utdelning *

lever lika gott på andra akter värda 20 miljoner o
som ger NOLL i utdelning **

* lever gott

** hamnar hos kronofogden utan sälj
Citera
2026-06-29, 11:02
Medlem
Citat:
Så den som har NOLL i inkomster o 20 mkr i aktier
o får 800,000 i årlig utdelning *

lever lika gott på andra akter värda 20 miljoner o
som ger NOLL i utdelning **

* lever gott

** hamnar hos kronofogden utan sälj
Man kan lika gärna sälja som att få utdelning, det enda som skiljer är att man får betala lite courtage när man säljer.

Problemen som jag ser med AA:s strategi är en ganska volatil aktie i en ganska osäker bransch, att han lägger nästan alla ägg i samma korg och att han belånar sjukt mycket. Knappast att han inte får någon speciell utdelning.
Citera
2026-06-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Man kan lika gärna sälja som att få utdelning, det enda som skiljer är att man får betala lite courtage när man säljer.

Problemen som jag ser med AA:s strategi är en ganska volatil aktie i en ganska osäker bransch, att han lägger nästan alla ägg i samma korg och att han belånar sjukt mycket. Knappast att han inte får någon speciell utdelning.

Du verkar inte fatta - jag kan köpa bostad cash - men har inte råd för jag tappar för stor
kapitalbas = tappar inkomster via utdelningar.

Den som säljer bort för icke utdelande aktier tappar kapitalbas - den som har justa utdelningar
berikar sig varje år om det blir något över - jag syftar på löpande inkomster.

AAs enda hopp här är de betalande medlemmarna - hans löften o förespeglingar lutar åt svindleri
Citera
2026-06-29, 11:10
Medlem
Citat:
Du verkar inte fatta - jag kan köpa bostad cash - men har inte råd för jag tappar för stor
kapitalbas = tappar inkomster via utdelningar.

Den som säljer bort för icke utdelande aktier tappar kapitalbas - den som har justa utdelningar
berikar sig varje år om det blir något över - jag syftar på löpande inkomster.

AAs enda hopp här är de betalande medlemmarna - hans löften o förespeglingar lutar åt svindleri
Att betalande medlemmar är väldigt viktigt för AA förstår jag, men inte resten av det du skriver. Sorry.
Citera
2026-06-29, 11:24
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Detdär är självklart för dig och mig men tydligen aningen svårt för vissa andra.
Citera
2026-06-29, 12:30
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Nu är det fest i Kapernaum. HTRO har stigit, just nu, 1,67 vilket borde öka låneutrymmet med 200k+.
AA är som en studsande gummiboll, nu kan han betala KF-skatt och räntor med ökat låneutrymme.
Senast redigerad av Kontrollavgift 2026-06-29 kl. 12:32.
Citera
2026-06-29, 14:18
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Nu är det fest i Kapernaum. HTRO har stigit, just nu, 1,67 vilket borde öka låneutrymmet med 200k+.
AA är som en studsande gummiboll, nu kan han betala KF-skatt och räntor med ökat låneutrymme.

Nja, har han 108.000 aktier som stiger 1,67 kr så ökar låneutrymmet med 108.000 kr.

Men en stor del av innehavet i Hexatronic har han ju i tjänstepensionen och de går inte att belåna.
Citera
2026-06-29, 14:50
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift

... eller köpa på sig mer av någon "tokbillig" aktie... Som Intrum, nu när den fallit som den gjort?
Citera
2026-06-29, 16:16
Medlem
Jagarjagarens avatar
Hmm. Hexatronic upp idag alltså (vilket räddar AA från tvångsförsäljning?)

Intrum går kraftigt ned. AMD är också - såhär i början på handelsdagen - deltagare i något störtlopp, liksom Nvidia...

AA - räddad av hexatronic?! Det hade jag inte på min bingobricka för veckan, faktiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in