2026-07-09, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Sannolikt raderad. Eller så gör han som han brukar, han ”gnäller” i halva videon för att sedan göra en 180 vändning där han förklarar att han är bäst på allt och nu är Hexan tokbilli så han fyller på.

Jag plågade mig med att kika på hans senaste videos. Det är som du skriver här att han deppar i 8 minuter och säger att hus hem bilar allt är överbelånat och hur i helvete ska jag göra??? Sen vänder han på en femöring och säger att han är den smartaste av alla, begåvad, modig och speciell. Han KROSSAR INDEX år efter år och plockar ut 60000:- i månaden i snitt under några år. Men hur mycket lån har denna filur sammanlagt. Det är inget stressfritt liv han lever. Han är en typisk gambler. Gravt beroende risktagare som har en bipolär multipel personlighet. Han vet att han riskerar hela sin familjs framtid och berättar det för alla på YouTube??? Verkligen ett sjukt mentalt beteende.
Citera
2026-07-09, 08:19
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Jag plågade mig med att kika på hans senaste videos. Det är som du skriver här att han deppar i 8 minuter och säger att hus hem bilar allt är överbelånat och hur i helvete ska jag göra??? Sen vänder han på en femöring och säger att han är den smartaste av alla, begåvad, modig och speciell. Han KROSSAR INDEX år efter år och plockar ut 60000:- i månaden i snitt under några år. Men hur mycket lån har denna filur sammanlagt. Det är inget stressfritt liv han lever. Han är en typisk gambler. Gravt beroende risktagare som har en bipolär multipel personlighet. Han vet att han riskerar hela sin familjs framtid och berättar det för alla på YouTube??? Verkligen ett sjukt mentalt beteende.

Tycker han blir värre och värre. Var en film där han berättade att han förstört frugan tjänstepension, den kunde jag inte se klart utan fick recensionen här på Flashback att även där gjorde han en 180 sedan 😁
Citera
2026-07-09, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Tycker han blir värre och värre. Var en film där han berättade att han förstört frugan tjänstepension, den kunde jag inte se klart utan fick recensionen här på Flashback att även där gjorde han en 180 sedan 😁

Ja, hans ångest lyser verkligen igenom. Tung och oregelbunden andning, blek och ansträngd. Det är ett självplågeri som killen inte förmår att kontrollera. Illusionen om hans storhet tar över hans EGO och ingenting ännu har fått honom att vakna till. TROTS att han nämner hur illa till det är ställt. Ingen motivation att åka med Campern??? Camper som är en minibil? Faan, det är ju ingen camper utan en liten skåpbil? Tjitt asså kan man säga. Vem följer och betalar honom på hans kanaler??? Skrämmande men jag hoppas han blir påkommen av familjen som "räddar" honom från total misär.
Citera
2026-07-09, 09:26
Medlem
Senaste gratisvideon kör han sin spelade ångest in i kaklet.
Citera
2026-07-09, 10:25
Medlem
watcher1970s avatar
Och idag vänder det uppåt igen för Herr A.A! Happy days!.
Borde väl innebära skapligt ökat låneutrymme? A.A ÄLSKAR ju att låna, något han påtalat i mängder med videos. Så, grattis då!
Citera
2026-07-09, 12:57
Medlem
Ringhals3s avatar
AI:s svar på frågan om det är en bra strategi att ständigt vara maxbelånad och sälja vid överbelåning:

Nej, det lönar sig sällan i längden. Att ligga maximalt belånad och tvingas sälja aktier ("margin call") vid nedgångar innebär att du realiserar förluster i sämsta möjliga läge och går miste om återhämtningen

. Du blir också av med hävstången och riskerar tvångsförsäljningsavgifter.Därför är det en riskfylld strategiTvingas sälja på botten: Om börsen faller sjunker portföljens värde och belåningsgraden ökar. För att återställa balansen krävs att du säljer aktier och låser in förlusten.Utebliven återhämtning:

När marknaden sedan vänder uppåt har du färre aktier kvar. Du missar uppgången på det kapital som tvingades bort, vilket slår hårt mot den långsiktiga avkastningen.Ränta och avgifter: Du betalar löpande ränta på krediten, och om banken tvingas sälja aktier åt dig kan det tillkomma extra avgifter.
Citera
2026-07-09, 13:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Att sälja med förlust för att täcka överbelåning av en aktieportfölj och sedan köpa nya aktier så fort det uppstått nytt låneutrymme är ju så oerhört desperat och korkat att det inte ens borde vara tillåtet.

Bara räntan på belåningen och skatten på KF blir i runda slängar 250k netto om året för honom. Det blir cirka 3,8% av hans bruttoförmögenhet som han måste betala varje år bara för nöjet att lura sig själv att han är någon sorts lyxlirare som räknat ut att man kan slå systemet genom att köpa aktier och sälja med förlust för att sedan återköpa samma aktier till en högre kurs.

Nä jag får verkligen inte ihop detta.

Hans kärninnehav Hexatronic är trots gårdagens botten blankat till 4,55%, har han ens funderat på vad blankarna räknar på?

AA "vet" ju som sagt att Hexatronic ska nå 60kr i år och 200 kr nästa år men 200 kr skulle innebära ett bolagsvärde på 50 miljarder kronor mot dagens åtta miljarder, vad tycker ni verkar rimligast?

AA räknar naturligtvis med en kanonrapport nu nästa vecka men det kan lika gärna bli en resa under 30kr varvid AA kommer tvingas realisera ytterligare förluster.

Har sagt det förut men jag tror inte AA inser att han gör en förlust när han täcker överbelåningen även om han säljer just de aktier han gjort vinst på för att täcka överbelåningen. Han stirrar sig blind på det ökade låneutrymme han ser när kursen går upp igen och ägnar inte det totala ekonomiska utfallet en tanke.

Han bordehelt ärligt söka till Lyxfällan i TV3
Citera
2026-07-09, 22:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Ett räkneexempel på dethär med överbelåning och dess konsekvenser, något som jag faktiskt tror att AA missat:

Har du en miljoni EK och köper aktier som du får belåna till 60% och så nya aktier för det nya belåningsutrymmet osv så har du i slutändan aktier för 2,5 miljoner varar 1,5 miljoner är köpta för lånade pengar.

Det är så hävstången fungerar.
Problemet är ju när portföljen som är värd 2,5 miljoner inklusive belåning plötsligt går ner 10% så man blir överbelånad,

Då har man en portfölj värd 2.250.000 kr men för att bli kvitt överbelåningen så måste man dessutom sälja aktier för 375.000 kr för att inte vara överbelånad längre, då sitter man plötsligt bara med aktier värda 1.875.000 kr. Och dendär miljonen man hade i EK är plötsligt bara 750.000 kr och inte 900.000 kr som det varit om man gett fan i att belåna sig!
Citera
Igår, 05:30
Medlem
Äntligen livstecken från vanlifelivet

https://youtu.be/i6FksOiXb_w?si=BSUSH2kPUCse3z1U
Citera
Igår, 06:46
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Och ytterligare en video i kanalen Aktieanalytikern.
Riktigt obehaglig om att familjens ekonomim är i hans händer. Han berättar att nu sitter 80% av Sambos pension, aktiedelen, i Hexatronic.
Citera
Igår, 07:51
Medlem
Hur kan folk betala för att lyssna på det där? Har nog aldrig hört någon skryta så mycket som honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Riktigt obehaglig om att familjens ekonomim är i hans händer. Han berättar att nu sitter 80% av Sambos pension, aktiedelen, i Hexatronic.
Citera
Igår, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift

AI kommeterar den videon:

Att lägga 80 % av sin sambos tjänstepension i en enda aktie (Hexatronic) är ju minst sagt en "spännande" strategi för den framtida husfriden! Du beskriver dig själv som en sällsynt klarsynt expert som bygger familjens överflödsliv på lånade pengar, mycket för att tanken på ett vanligt jobb tycks ge dig kalla kårar.

Det låter onekligen som ett härligt upplägg så länge börsgudarna är med dig. Men man får verkligen hoppas att Hexatronic fortsätter leverera, för gränsen mellan ditt utlovade "rock and roll"-liv och att plötsligt behöva damma av CV:t kan vara tunnare än du tror! Det är nog trots allt en himla tur att familjen oftast föredrar att blunda för exakt hur många miljoner du har lånat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in