2026-06-25, 23:06
  #6937
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Jag förstår inte. Om han är överbelånad så säljer väl banken han aktier. Har det hänt?

Det gör i regel inte banken om det intd sker ett väldigt snabbt och kraftigt ras, kryper det sakta nedåt om man blir överbelånad så får man ett meddelande frän banken att man måste sätta in mer pengar eller sälja av aktier.

Gör man inte det så får man betala övertrasseringsränta för det övertrasserade beloppet, den räntan läggs till den ordinarie räntan och är hos Nordnet för närvarande 11%. Hur långt tålamod banken sedan har vet jag inte.
Citera
2026-06-25, 23:34
  #6938
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Dock är den stora frågan - när ska han åka VATTENSKOTER?

Han pratade inte om något annat hela vintern. Nu har halva sommaren gått och vattenskotern står fortfarande i garaget. Två dragbilar är inköpta för ändamålet. Den ena har dottern lånat och den andra bygger han om till en ungkarlslya på hjul. Vad hände?
Njae, då skall han lämna sin comfort zone och ge sig ut i verkligheten! Dvs. Lämna bastun där han är börsgud och skapar 200k genom några smarta knapptryckningar och ge sig ut på hal is, nåja blött vatten iaf!
Alla vi här vet att det patetiska projektet är högst osäkert, det kanske han känner också?
Citera
2026-06-26, 08:56
  #6939
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Dock är den stora frågan - när ska han åka VATTENSKOTER?

Han pratade inte om något annat hela vintern. Nu har halva sommaren gått och vattenskotern står fortfarande i garaget. Två dragbilar är inköpta för ändamålet. Den ena har dottern lånat och den andra bygger han om till en ungkarlslya på hjul. Vad hände?

Nu kan det vara nära. Igår släpptes det en film om ”off grid-utrustning” till den legendariska campervan han nu ”bygger”.

I den visade han nån power station och solceller. Får vi snart se honom både campa och åka vattenscooter?!

(Eller blir det mer troligt så att han i stället måste ägna varje dag att i panik åtgärda diverse överbelåning med diverse ”upplägg”, där han flyttar aktier mellan olika portföljer för att undvika tråkiga tvångsförsäljningar?)
Citera
2026-06-26, 09:27
  #6940
Medlem
Det talades lite om Hexatronic och minskande blankning i Börsmorgon idag. Det fick mig att tänka på hur AA under en ganska lång period när Hexatronic stod betydligt högre än idag och blankningen ökade, i video efter video hånade blankarna och sade att "Jag har rätt och ni har fel". Men det var blankarna som hade rätt och AA som hade fel för kursen bara sjönk och sjönk och AA:s portfölj utraderades nästan.

Har AA på något sätt tagit ansvar för hur fel han hade?
Citera
2026-06-26, 10:00
  #6941
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det talades lite om Hexatronic och minskande blankning i Börsmorgon idag. Det fick mig att tänka på hur AA under en ganska lång period när Hexatronic stod betydligt högre än idag och blankningen ökade, i video efter video hånade blankarna och sade att "Jag har rätt och ni har fel". Men det var blankarna som hade rätt och AA som hade fel för kursen bara sjönk och sjönk och AA:s portfölj utraderades nästan.

Har AA på något sätt tagit ansvar för hur fel han hade?

AA har inte fel för han köper bara mer när det går ner. Blankningen har varit väldigt mycket högre än idag och sedan var den under 4% ett tag men nu har den ökat igen.

4,35% är blankat nu vilket är:
3.8% upp senaste 7 dagarna
12.7% upp senaste 30 dagarna.

Kursen är på rött hittils idag med en botten hittills på 37,45 kr, nu börjar AA nog definitivt närma sig överbelåning i någon av portföljerna.

Ska bli intressant att se om det publiceras någon fredagsavstämning här
Citera
2026-06-26, 10:21
  #6942
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Jag är verkligen inte insatt i den spanska fastighetsmarknaden. men det verkar svårt att hitta något bra boende på solkusten under 2 mkr. Och 2 mkr är ju vad AA har som eget kapital.

Det är väl viss risk att Sambo blir besviken när hon står med överfullt garage men ingen lägenhet. Vet någon här i tråden hur det fungerar med lån i Spanien? Kan jag belåna en spansk lägenhet i en svensk bank?
Citera
2026-06-26, 10:49
  #6943
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag är verkligen inte insatt i den spanska fastighetsmarknaden. men det verkar svårt att hitta något bra boende på solkusten under 2 mkr. Och 2 mkr är ju vad AA har som eget kapital.

Det är väl viss risk att Sambo blir besviken när hon står med överfullt garage men ingen lägenhet. Vet någon här i tråden hur det fungerar med lån i Spanien? Kan jag belåna en spansk lägenhet i en svensk bank?

Hela hans ekonomiska plan bygger ju på att Hexatronic står i 200 kr nästa år.
Vi såg ju hur det gick med milstolpen 60 kr nu till midsommar som var en checkpoint på vägen.

Lånen behöver vi inte fundera över, AA har ju så usel kreditvärdighet att han inte får några lån. Det har han ju klagat högljutt över.

Detta samtidigt som Hexatronic stod i 37,05 kr nu på förmiddsgen och AA har över 4 miljoner i belåning på aktierna.

AA har sagt att han har god marginal mot överbelåning men nu är ju Hexatronic i princip ner 25% sedan senaste toppen pä 48,57 kr, det är sannolikt en större nedgång än vad AA räknat med.
Han hade ju som sagt räknat med 60 kr till midsommar.

Edit: 36,88 kr nu, det lär svida ordentligt!
__________________
Senast redigerad av Ringhals3 2026-06-26 kl. 11:04.
Citera
2026-06-26, 11:12
  #6944
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
ner 25% sedan senaste toppen pä 48,57 kr, det är sannolikt en större nedgång än vad AA räknat med.
Han hade ju som sagt räknat med 60 kr till midsommar.
Dagens understatement.
jag vill ingen illa, så nu börjar jag tycka lite synd om honom. Han han berättat för Sambo hu det går?
Citera
2026-06-26, 12:02
  #6945
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Dagens understatement.
jag vill ingen illa, så nu börjar jag tycka lite synd om honom. Han han berättat för Sambo hu det går?

AA kommer klara detta så tillvida att han inte kommer gå i personlig konkurs bara för att han blir överbelånad, det ska väldigt väldigt mycket till för det. Problemet kan snarare bli att få fram cashen varje månad för att kunna betala räkningarna men då får han väl ta ett kneg så får vi hoppas att han får ett jobb som täcker utgifterna.

Han har väl nämnt 70k netto i månaden i utgifter men der måste väl rimligtvis gälla hela hushållet?
Stryk 15k netto i ränta varje måndad om aktierna inte är belånade så återstår 55k för två personer, det lär han fixa.

Hexatronic har rasat ner 6% nu idag bara till 36,16 kr, ny jävlar är det svettigt om han så har AC i bastun!

Hans kreditutrymma har bara på de berömda 100.000 Hexateonicaktierna backat med 745.000 kr sedan den 3 juni!

Edit: 35,91 nu.
Har den stundande rapporten läckt?
__________________
Senast redigerad av Ringhals3 2026-06-26 kl. 12:16.
Citera
2026-06-26, 12:10
  #6946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
AA kommer klara detta så tillvida att han inte kommer gå i personlig konkurs bara för att han blir överbelånad, det ska väldigt väldigt mycket till för det. Problemet kan snarare bli att få fram cashen varje månad för att kunna betala räkningarna men då får han väl ta ett kneg så får vi hoppas att han får ett jobb som täcker utgifterna.

Han har väl nämnt 70k netto i månaden i utgifter men der måste väl rimligtvis gälla hela hushållet?
Stryk 15k netto i ränta varje måndad om aktierna inte är belånade så återstår 55k för två personer, det lär han fixa.

Hexatronic har rasat ner 6% nu idag bara till 36,16 kr, ny jävlar är det svettigt om han så har AC i bastun!

Hans kreditutrymma har bara på de berömda 100.000 Hexateonicaktierna backat med 745.000 kr sedan den 3 juni!
Han får väl försöka dra ut den där vattenskotern och sjösätta den, då kanske han kan svalka av sig lite!
Fast det kanske blir Blocket istället, behöver snart varenda krona för att köpa mer aktier i hexatronic 😆.
Det måste vara svettigt i bastun just nu, inte många dagar till medlemskap går ur, man undrar ju hur många som hänger kvar?
Citera
2026-06-26, 12:15
  #6947
Medlem
Vet inte om min favoritgrej med AA var när han aldrig skulle göra en offentlig video igen, eller när han trodde att han hade något juridiskt att komma med mot de som sa att han kör pump and dump med aktier. Han har ju så många loser-moments.
Citera
2026-06-26, 12:17
  #6948
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Han får väl försöka dra ut den där vattenskotern och sjösätta den, då kanske han kan svalka av sig lite!
Fast det kanske blir Blocket istället, behöver snart varenda krona för att köpa mer aktier i hexatronic 😆.
Det måste vara svettigt i bastun just nu, inte många dagar till medlemskap går ur, man undrar ju hur många som hänger kvar?

AA grämer sig inte över överbelåningen per se utan över att han inte har cash att köpa mer för nu när det är rea!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in