2026-06-29, 08:55
Medlem
watcher1970s avatar
Hur tusan kan det vara av allmänt intresse att se A.A åka runt på en vattenskoter? En gång, kanske, efter allt prat och väntan, men sen? Har han inte hotat med att lägga ut ett flertal video när denna aktivitet filmas? Tror inte dessa filmer kommer ge speciellt bra avkastning, kanske det räcker till kaffet som dricks den dagen, annars inte.
Citera
2026-06-29, 09:03
Medlem
AA:s turdag,
Hexatronic, som levererar fiberlösningar för kritisk infrastruktur, har beslutat att investera i en ny produktionslinje för fiberoptiska sjökablar och ingår ett strategiskt partnerskap med NKT, enligt ett pressmeddelande.
https://www.di.se/live/hexatronic-ska-producera-sjokablar-i-hudiksvall/

Plus 3.25% i nuläget.
Citera
2026-06-29, 09:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
AA:s turdag,
Hexatronic, som levererar fiberlösningar för kritisk infrastruktur, har beslutat att investera i en ny produktionslinje för fiberoptiska sjökablar och ingår ett strategiskt partnerskap med NKT, enligt ett pressmeddelande.
https://www.di.se/live/hexatronic-ska-producera-sjokablar-i-hudiksvall/

Plus 3.25% i nuläget.

Ja nu fick AA lite andrum.
Rapporten kommer den 15:e.
Citera
2026-06-29, 09:17
Medlem
Ni verkar ha glömt!!!!

Hans Aktieutdelningar: Borde vara 173,000 - 231,000 bara under 2026
Citera
2026-06-29, 09:26
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ni verkar ha glömt!!!!

Hans Aktieutdelningar: Borde vara 173,000 - 231,000 bara under 2026
Från vilka bolag då?

Är bara NVIDIA som delar ut pengar vad jag kan se. 0,6 % direktavkastning
Senast redigerad av Kolonn 2026-06-29 kl. 09:32.
Citera
2026-06-29, 09:37
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja nu fick AA lite andrum.
Rapporten kommer den 15:e.

Mmm.

Det verkar se mörkare ut för Intrum - i alla fall inledningsvis - idag. Den låg på typ 3,66 när börsen stängde i fredags. Öppnade idag på 3,80 och har nu fallit handlöst ned till 3,56...

Jag vet inte riktigt vad han har för GAV på den - 3,60 - nånstans, eller hur många han äger - men hittills ser det mörkt ut... Han köpte ju de första 100.000 aktierna kring 4 spänn... Vad har han mer? 50.000 till?
Citera
2026-06-29, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Från vilka bolag då?

Är bara NVIDIA som delar ut pengar vad jag kan se. 0,6 % direktavkastning

Nu blir jag ännu mer imponerad av AA - han är rik som ett troll* jämfört med mig.

Han har tydligen råd att köpa aktier i bolag som INTE Ger Utdelning.

Fattiglappen SC430 har bara råd att köpa i utdelande bolag - o ramlar de ihop
får jag förlustavdrag o så minskar förlusten med det jag över tid fått i utdelning.

*Detta särskilt som han jobbar med lånade pengar - deet har inte jag råd med
jag har bara råd att för cash köpa mig inkomster - som jag behöver meer av
i utdelande bolag
Citera
2026-06-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Igår fick vi i alla fall se AA åka vattenscooter, till sist. På sjön Kalven, vad jag förstår. Videon kom på gratiskanalen ”livet som arbetsfri miljonär” och är typ 10 minuter filmat med bodycam.

Fint att höra honom skratta.

Idag fortsätter racet mot botten, eller kampen för överlevnad - om man nu vill se det så - på börsen. En ny, spännande vecka ligger framför…

Det blir nog… underhållande… att se i vilken mån AA klarar sig från tvångsförsäljning. Det är verkligen ”spel på linjen” nu!

Han är så sjukt patetisk. För några dagar skrev någon här, minns inte vem, och undrade om han inte ska ut och åka skotern. Direkt efter svarar han med att göra det. Han är som en docka vi leker med. Det är nog därför han är immun mot att fatta kloka beslut, för att de föreslås här först. Hade vi hyllat honom hade han gått omvänd väg och varit smart istället för efterbliven.
Citera
2026-06-29, 09:48
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Nu blir jag ännu mer imponerad av AA - han är rik som ett troll* jämfört med mig.

Han har tydligen råd att köpa aktier i bolag som INTE Ger Utdelning.

Fattiglappen SC430 har bara råd att köpa i utdelande bolag - o ramlar de ihop
får jag förlustavdrag o så minskar förlusten med det jag över tid fått i utdelning.

*Detta särskilt som han jobbar med lånade pengar - deet har inte jag råd med
jag har bara råd att för cash köpa mig inkomster - som jag behöver meer av
i utdelande bolag
Hans modell är allt annat än sund. Han har större belåning än vad han har i eget kapital. Han hänger på en skör tråd just nu och då är Hexatronic kraftigt upp hittills i år. Hur blir det vid en längre period i nedgång eller sidledes ? Räntorna äter dessutom upp en stor del av avkastningen. Säljer han av allt idag har han fortfarande massa skulder kvar...

Det finns ingenting att vara avundsjuk på.
Citera
2026-06-29, 09:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Mmm.

Det verkar se mörkare ut för Intrum - i alla fall inledningsvis - idag. Den låg på typ 3,66 när börsen stängde i fredags. Öppnade idag på 3,80 och har nu fallit handlöst ned till 3,56...

Jag vet inte riktigt vad han har för GAV på den - 3,60 - nånstans, eller hur många han äger - men hittills ser det mörkt ut... Han köpte ju de första 100.000 aktierna kring 4 spänn... Vad har han mer? 50.000 till?

Vad gäller Hexatronic så är det trots dagens uppgång inget trendbrott vi sett, den sågtandformade rörelsen nedåt har inte brutits.
Citera
2026-06-29, 10:04
Medlem
Citat:
Hans modell är allt annat än sund. Han har större belåning än vad han har i eget kapital. Han hänger på en skör tråd just nu och då är Hexatronic kraftigt upp hittills i år. Hur blir det vid en längre period i nedgång eller sidledes ? Räntorna äter dessutom upp en stor del av avkastningen. Säljer han av allt idag har han fortfarande massa skulder kvar...

Men voffor kör han inte på som han gör MEN BARA I UTDELANDE BOLAG som då
begränsar räntekostnaderna totalt sett
Citera
2026-06-29, 10:07
Medlem
Citat:

Precis, det är i princip ”allt på ett kort” och det är att Hexan stiger. Möjligtvis kan något av sidoinnehaven ”rädda dagen” någon enskild gång, men överlag bygger det på att Hexan stiger. Som du skriver, redan vid en längre stiltje, går han torsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in