Igår, 12:09
  #6925
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Sen 20-21 har han varit ”arbetsfri” vilket är hans önskan och blöta dröm! Såtillvida har han lyckats i 5-6 år. Sen att han hade en stor portion tur i början samt att tillvaron som arbetsfri miljonär kommer att ta slut förr eller senare, men han funkar inte så att han tänker på det nu. Just nu är han börsgudens chef

Grekerna körde samma race..
AA lever också på kredit, han är veroende av krediter för att betala räkningarna.
En äkta FIRE lever på avkastning från aktierna, främst utdelningar, det gör inte AA.
Han har belpnat aktierna över 4 miljoner kronor och har som plan att fortsätta låna, låna och låna.

En av hans filmer handlar om det, att han för varje gång Hexatronic stigit tio kronor kan låna 600k netto och sätta sprätt på.

Nu har Hexatronic istället sjunkit tio kronor och nu knakar nog upplägget betänkligt.

Och sedan då? När han sitter med 5 miljoner i belåning och börsen stagnerar en period samtidigt som hans ränta på belåningen ökar från 5% till 7-8%? Hur ska han få ihop vardagen då?
Citera
Igår, 14:29
  #6926
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Jag tror att det är ett spelat lugn för att peppa sig själv. Ett sätt att sticka huvudet i sanden. Han intalar sig att han är bäst på börsen, arbetsfri miljonär och kan göra som han vill när han ständigt har en press på sig att få fram pengar / nya lån etc.

Medicin.
Citera
Igår, 15:37
  #6927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Dock är den stora frågan - när ska han åka VATTENSKOTER?

Han pratade inte om något annat hela vintern. Nu har halva sommaren gått och vattenskotern står fortfarande i garaget. Två dragbilar är inköpta för ändamålet. Den ena har dottern lånat och den andra bygger han om till en ungkarlslya på hjul. Vad hände?

Ja, detta är mycket märkligt. Den som verkligen har ett intresse för att åka vattenskoter tar väl varje tillfälle att göra så. Det är ju inte som att han har något annat jobb än youtubandet att ta ledigt från.
Citera
Igår, 16:35
  #6928
Medlem
Ringhals3s avatar
Nu var Hexan nere och vände på 38.01 kr.
AA har det nog för svettigt nu för att kunna tänka på vattenskotrar! Visst, Intrum har återhämtat endel men hans innehav där är så litet att der bara påverkar hans kredit marginellt. Nvidia är svagn ner och ner runt 10% så där får han ingen draghjälp idag.

Ska bli kul att se fredagens sammanställning om det inte vänder upp imorgon.

Blankkingen i Hexatronic har ökat till 4,35% idag.
__________________
Senast redigerad av Ringhals3 Igår kl. 17:10.
Citera
Igår, 17:54
  #6929
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Dock är den stora frågan - när ska han åka VATTENSKOTER?

Han pratade inte om något annat hela vintern. Nu har halva sommaren gått och vattenskotern står fortfarande i garaget. Två dragbilar är inköpta för ändamålet. Den ena har dottern lånat och den andra bygger han om till en ungkarlslya på hjul. Vad hände?
Tror det är själva spenderandet som är kul. Har du råd att hänga kvar nu förresten när priset höjs?
Citera
Igår, 18:46
  #6930
Medlem
Ringhals3s avatar
3 juni nådde Hexatronic 48,58 kr, sedan dess är AA ner lite drygt en miljon i sitt Hexatronicinnehav.

Jag tror inte att han ens i sin vildaste fantasi hade kunnat tro att hans älskade Hexatronnic trots hans eviga haussande skulle dyka dryga 20% redan samma månad, han hade ju sett 60 kr till midsommar i kristallkulan!

Eftersom han läser varenda enlägg här så ber jag nu honom att ge sin syn på kursutvecklingen och aktievbelåning i nästa video.

Hexatronic stängde på 38,47 kr idag.
Det är inget fel i att ligga lång i en aktie men att ligga lång i en aktie och ha en uttalad plan att livnära sig på att belåna den aktien i takt med att den ökar och sedan sätta sig i en situation där man är beroende av att aktien ökar är ytterst vanskligt.
Citera
Igår, 21:05
  #6931
Medlem
Blir det inte en jävligt ”slippery slope” för honom om han får margin call och tvingas sälja? Jag menar, hela hans strategi bygger på ”ständig uppgång” och ökad belåning.

Det räcker ju med en längre stiltje för att sätta den strategin på skam. Och vad ska han leva av under tiden?
Citera
Igår, 21:19
  #6932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Blir det inte en jävligt ”slippery slope” för honom om han får margin call och tvingas sälja? Jag menar, hela hans strategi bygger på ”ständig uppgång” och ökad belåning.

Det räcker ju med en längre stiltje för att sätta den strategin på skam. Och vad ska han leva av under tiden?

Det var inte länge sedan han var nere på mindre än halvmiljonen i EK och satt och nästan grät med kroppen fylld av ångest framför kameran. Så ja, den vägen du beskriver har det gått tidigare. Han har blivit utnollad flera gånger och var på väg att bli det igen.
Citera
Igår, 22:36
  #6933
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Blir det inte en jävligt ”slippery slope” för honom om han får margin call och tvingas sälja? Jag menar, hela hans strategi bygger på ”ständig uppgång” och ökad belåning.

Det räcker ju med en längre stiltje för att sätta den strategin på skam. Och vad ska han leva av under tiden?

Jorå och blir han överbelånad med tex 100k och säljer aktier för 100k i samna portfölj för att täcka det så blir han ju automatiskt överbelånad igen och måste sälja lite till för att täcka den nya överbelåningen och då blir han överbelånad igen...

Den berömda belåningsbankomaten börjar alltså gå baklänges och suger i sig AA egna pengar för att betala igen de pengar som inte var hans utan som han bara lånat....
Citera
Igår, 22:42
  #6934
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det var inte länge sedan han var nere på mindre än halvmiljonen i EK och satt och nästan grät med kroppen fylld av ångest framför kameran. Så ja, den vägen du beskriver har det gått tidigare. Han har blivit utnollad flera gånger och var på väg att bli det igen.

Det går nog inte lika illa denhär gången men skillnaden nu är hans höga belåning, han har ju lite över 4 miljoner i belånnng i portföljen.

Hur högt belånad var han förra gången?

Ett är säkert, han hade inte med i kalkylen att Hexatronic skulle rasa drygt 20% från 48,58 kr på några veckor.

Gissningsvis blir det blancolån i slutet av månaden när räkningarna ska betalas, en av utgifterna är 15.000 kr i ränta för de belånade aktierna som sjunkit kraftigt i värde denna månad.
Citera
Igår, 22:42
  #6935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jorå och blir han överbelånad med tex 100k och säljer aktier för 100k i samna portfölj för att täcka det så blir han ju automatiskt överbelånad igen och måste sälja lite till för att täcka den nya överbelåningen och då blir han överbelånad igen...

Den berömda belåningsbankomaten börjar alltså gå baklänges och suger i sig AA egna pengar för att betala igen de pengar som inte var hans utan som han bara lånat....

Precis, borde bli en ”kedjeeffekt”. Hävstången verkar ju åt båda hållen.
Citera
Igår, 22:44
  #6936
Medlem
Jag förstår inte. Om han är överbelånad så säljer väl banken han aktier. Har det hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in