Citat:
Ursprungligen postat av
jack.daniels
Sen 20-21 har han varit ”arbetsfri” vilket är hans önskan och blöta dröm! Såtillvida har han lyckats i 5-6 år. Sen att han hade en stor portion tur i början samt att tillvaron som arbetsfri miljonär kommer att ta slut förr eller senare, men han funkar inte så att han tänker på det nu. Just nu är han börsgudens chef

Grekerna körde samma race..
AA lever också på kredit, han är veroende av krediter för att betala räkningarna.
En äkta FIRE lever på avkastning från aktierna, främst utdelningar, det gör inte AA.
Han har belpnat aktierna över 4 miljoner kronor och har som plan att fortsätta låna, låna och låna.
En av hans filmer handlar om det, att han för varje gång Hexatronic stigit tio kronor kan låna 600k netto och sätta sprätt på.
Nu har Hexatronic istället sjunkit tio kronor och nu knakar nog upplägget betänkligt.
Och sedan då? När han sitter med 5 miljoner i belåning och börsen stagnerar en period samtidigt som hans ränta på belåningen ökar från 5% till 7-8%? Hur ska han få ihop vardagen då?