2026-06-29, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Sant att någonting definitivt inte står rätt till hos herrarna här inne!

Jo, jag har hört talas om den domen och tycker också den är helt rimlig. Dock jämför de äpplen och päron när de försöker jämföra detta fiktiva scenario med p-piller osv som diskuteras i tråden... Behovet av att försöka bevisa att kvinnor är taskmörtar är skrattretande.

Ja, det är verkligen rätt beskrivning...
De vill skapa jämställdhet ur något som aldrig kan bli jämställt: de rent reproduktiva funktionerna hos män och kvinnor.

En lögn om p-piller invaderar inte mannens inre delar av hans könsorgan, mot hans vilja. Och kan därför aldrig ses som en våldtäkt.

En lögn om kondom eller att skita i avbrutet samlag och sedan spruta i kvinnan/invadera kvinnans könsorgan med sin sperma, mot hennes vilja = våldtäkt. Det är ju en del av själva samlaget (utlösningen i sin vagina) hon inte samtyckte till. Och han struntade i det.

De har svårt att förstå detta. Eller så vill de inte förstå. Utan de hatar bara kvinnor, av oklar anledning. Och vill gärna få fortsätta att hata kvinnor. I det hela finns det även ett illa dolt avund. De är avundsjuka på kvinnor, då de tycker att kvinnor har det bättre och mer förspänt än män. De ser inte att båda könen har områden där de har det mer förspänt än vad det andra könet har. ibland har män det bättre. Ibland har kvinnor det bättre.
Citera
2026-06-29, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, läs om läs rätt: man ska förutsätta att man själv kan råka vara en av de procenten som p-metoden inte lyckas för. Det är trots allt 9% 100 kvinnor, Som blir gravida varje år trots p-piller. Och det är cirka 600 000 kvinnor som har p-piller som metod. Det blir rätt många kvinnor som blir gravida trots p-piller... Du vet: hon kan glömma ett piller. Eller har kräkning och diaree´. Osv. Metoden är som sagt var inte 100% säker. Och om han verkligen inte vill ha barn, så är det väl snarare hennes p-metod han inte bör lita blint på. Utan komplettera den med ett extra skydd. Tex. kondom eller avbrutet samlag. Om han gör så, skyddar han sig även mer om kvinnan skulle ljuga om p-pillren.

Tråden handlar om kvinnor som ljuger om att de tar p-piller...
Citera
2026-06-29, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Tråden handlar om kvinnor som ljuger om att de tar p-piller...

Ja och jag argumenterar om varför män behöver skydda sig mot oönskad graviditet oavsett om kvinnan ljuger eller inte om att hon tar p-piller. Inget p-medel är 100% säkert. Denna vetskap borde få honom att vilja komplettera hennes skydd med kondom eller avbrutet samlag. Detta skyddar honom även om hon skulle ljuga om sin p-metod.
Citera
2026-06-29, 03:26
Medlem
Citat:
Ja och jag argumenterar om varför män behöver skydda sig mot oönskad graviditet oavsett om kvinnan ljuger eller inte om att hon tar p-piller. Inget p-medel är 100% säkert. Denna vetskap borde få honom att vilja komplettera hennes skydd med kondom eller avbrutet samlag. Detta skyddar honom även om hon skulle ljuga om sin p-metod.

Behöver även män skydda sig mot oönskad graviditet? Trodde det var kvinnan som blev gravid.
Citera
2026-06-29, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Är du alltid såhär värdelös på att diskutera?

Du kastar ur dig en massa absurda påståenden, svarar inte på frågor kring dessa utan istället skiftar du fokus och kastar ut dig nya, absurda påståenden. Du är imponerande dålig att föra en konversation med, guldstjärna till dig.

Det är bra iallafall om du vet vem av männen det är som är pappan.
Citera
2026-06-29, 03:39
Medlem
Citat:
Behöver även män skydda sig mot oönskad graviditet? Trodde det var kvinnan som blev gravid.

Ja, det behöver han. För blir kvinnan gravid och han inte vill det. Så är ju graviditeten oönskad av honom.
Citera
2026-06-29, 03:43
Medlem
Citat:
Det är bra iallafall om du vet vem av männen det är som är pappan.

Som jag har förstått det, så är Lättmjölk i en långvarig relation och har några barn med sin man. Han är alltså pappan till hennes barn.

Det är ju så det är för de flesta av oss i Sverige som har barn: vi får barn med någon vi har en stabil relation med. Och barnalstrandet och glädjen över det är ömsesidigt. Ingen har lurat på den andra en graviditet.

Mannen som skippade kondom och kom i en kvinnas vagina, mot hennes vilja. Han gjorde det ju för att han var "så kåt". Inte för att han tänkte göra henne gravid.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-06-29 kl. 03:45.
Citera
2026-06-29, 06:11
Medlem
Citat:
Det är bådas ansvar att undvika en oönskad graviditet. Om kvinnan ljuger om p-piller, så vill hon uppenbarligen ha barn = graviditeten är önskad av henne. Och då är hon lite ute ur den ekvationen...
Så då är det ju bara mannen som vill undvika oönskad graviditet. och det gör han ju bäst genom att använda kondom eller köra med vasektomi. Det gör han Inte genom att lita på att hennes p-piller håller 100% (finns inget p-medel som är 100% säkert) och att hon skulle göra abort om hon blev med barn.

Blev det tydligare så, för dig?
ute ur ekvationen

då är ansvaret helt hennes, eller ska han trä på kondom när hbon lurat och bedragit den stackarsmannen hon är helt safe.

alla människor ska köra med kondom enligt dig för undvika bli lurade av kvinnor likt dig alltså

Ni har det bra ni kvinnor ni behöver bara ljuga och bedra så går allt ansvar över automatiskt på männen

Du är verkligen utvecklingsstörd och tvångsteriliseras
Citera
2026-06-29, 06:14
Medlem
Citat:
Du har inte ens skickat någon länk om detta AAS. Jag har skickat länk till dig över p-medel som man forskar på.
Nej det tänker jag inte göra heller.

är man så utvecklingsstörd så man inte tror det finns konstgjorda könshormon till män kan nog ingen länk hjälpa.

prova googla en enda gång skulle säga 98% av alla vuxna vet vad jag talar om
Citera
2026-06-29, 06:15
Medlem
Citat:
I kombination p-piller och kondom, så är det ju mycket säkert. Och om kvinnan ljuger om p-piller, så är kondom mycket säkrare än utan kondom.

Ja, vill mannen inte ha barn och kvinnan vill ha barn. Så är det ju lite han som borde vara mest noga med att använda eget skydd... För sin egen skull. Eller tycker du att det är kvinnans ansvar att ta hand om mannens önskan, när hon har en annan önskan än honom? Ser du mannen som en liten pojke som inte ska behöva ta ansvar för sin egen önskan?
då tycker jag du ska knulla så.

så knullar jag och alla andra som vi vill är det uppfattat?
Citera
2026-06-29, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
så det behövs dubbelskydd menar du?

Jag har träffat många kvinnor som vägrar kondom och berättar exakt hur de skyddar sig själv.

Vad är problemet med det?

måste allt sex ske med kondom på mannens ansvar menar du

Du är mera rubbad än jag trodde faktiskt

män behöver dubbelskydda sig enligt dig för risken är så stor en kvinna som dig kommer och lurar en menar du

män ska inte ha förtroende för någon kvinna i värden menar du, och då säger du ju indirekt du inte har förtroende för dig själv, för du är väl kvinna?
Hade jag träffat en man som sa att han genomgått en vasektomi hade jag inte slutat skydda mig själv samma dag som jag lärde känna honom. Så det handlar inte om att män inte ska lita på kvinnor, det handlar om att man ska skydda sig själv till man känner varandra väl.
Citera
2026-06-29, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Jag följer själv normen i sverige mera, att du är attraherad av arabiska omskärelser är inte mina problem faktiskt.

Du kanske borde kolla lite på normen i sverige om du nu bor här då och är etnisksvensk
Är normen i Sverige att döda kvinnor som ljuger (det var där diskussionen startade)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in