Citat:
Jag tänker ibland att de måste ju vara troll. Eller att de lever i en källare hos sin stygga mamma, utan kontakt med verkligheten utanför källaren... Och med bara sin stygga mamma som en dålig kvinnlig förebild... Något skumt är det ju iaf!
Tack själv! Blev glad när jag såg dig i tråden! Du är bra på att ge lagom långa, och mycket informativa inlägg!
Det de har hängt upp sig på är en dom. Där en man struntade i kondom och kom i sin sexpartners vagina, mot hennes vilja. Mannen dömdes för våldtäkt (fanns ju inte samtycke till sexakten att hans simmare skulle invadera hela hennes vagina så att hon dessutom kunde riskera graviditet och behöva fatta beslut om abort/inte abort och genomgå saker med risk för kropp, liv och hälsa). Så domen känns klockren!
Detta sura vissa över och tycker att då ska ljug om p-piller också gå som våldtäkt. Fast p-piller inte ens är en komponent i akten. Och då är ljug om p-piller inte en våldtäkt.
Jag hade köpt deras argument om det var så att kvinnan vid ljug om p-piller, kunde spruta miljontals ägg in i mannens penis mot hans vilja/invadera hans penis med sina ägg, utan samtycke och dessutom eventuellt göra honom oönskat gravid där han hade behövt ta ställning till abort/inte abort etc.... Då hade det ju varit våldtäkt. När hon mot hans vilja sprutar hans penis full med sina ägg... Men så går det ju inte till hos människor.