2026-06-29, 00:55
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur vet du att detta är icke-scenarion och inte existerar - har du levt under en sten? Hört talas om bland annat gold diggers? Bara detta faktum att dessa finns borde få dig att omvärdera din ståndpunkt. Och bara för att omfattningen kanske inte är så stor så är det intressant att ur andra perspektiv diskutera kvinnors privilegium kring skäl och orsaker som jag nämnde i mitt andra inlägg...

Du är antingen en feminazist, eller en vit riddare och cuck - bara att välja... Med tanke på hur skruvad dagens värld är så kanske du är alla tre...

Ja, jag har till skillnad från dig ett normalt, socialt privatliv samt ett arbete där jag möter väldigt mycket människor och får därmed en inblick i hur de flesta människor lever oavsett socioekonomiska omständigheter. Sen kan jag också läsa forskning och statistik, och både den och verkligheten talar ett tydligt språk: de flesta vuxna människor vill ha en stabil tillvaro för sina barn - även om de är planerade eller ej.

Jag skrev inte att scenariot inte existerar - det gör det säkerligen men i så extremt få fall att det knappt är mätbart. Det är således ett icke-problem både för dig personligen och i samhället, men som sagt du är sån jävla förlorare till incel att du måste hitta på scenarion att hata kvinnor ännu mer för att sticka din offerkofta tjockare.

Jävla böl-röv är du. Man up!
Citera
2026-06-29, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
hur kan det vara bådas ansvar en kvinna ljuger om hon tar p piller ihopp om bli gravid.

fan den här tråden var rolig den ena nazifeministen är ju värre än den andra

Det är bådas ansvar att undvika en oönskad graviditet. Om kvinnan ljuger om p-piller, så vill hon uppenbarligen ha barn = graviditeten är önskad av henne. Och då är hon lite ute ur den ekvationen...
Så då är det ju bara mannen som vill undvika oönskad graviditet. och det gör han ju bäst genom att använda kondom eller köra med vasektomi. Det gör han Inte genom att lita på att hennes p-piller håller 100% (finns inget p-medel som är 100% säkert) och att hon skulle göra abort om hon blev med barn.

Blev det tydligare så, för dig?
Citera
2026-06-29, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Tråden handlar om kvinnor som ljuger om att de tar p-piller för att de vill köra blankt.

Köra blankt?
Citera
2026-06-29, 01:14
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Lättmjölk skriver ju just svar på det: de allra flesta kvinnor vill ha en partner att få barn med. De vill inte vara ensamstående mammor.

Vad har gold diggers med saken att göra? En kvinna blir ju knappast rik av att skaffa barn med en man som varken vill veta av henne eller avkomman. Så hur tänkte du där?

Ville bara påvisa att det finns kvinnor som har ekonomiska incitament för att lura sig till barn - fenomenet med gold diggers är kanske inte så utbrett i Sverige, men Sverige är inte hela världen även om tråden avhandlar just vårt land. Så, som sagt - enkom som referens. Sedan finns det faktiskt, tro det eller ej, kvinnor som skaffar barn för just det ekonomiska - finns de som erhåller barnbidrag och annat för att sedan låta dessa penningar gå till annat än vad de var avsedda för. Detta är särskilt vanligt inom missbrukarvärlden där jag jobbar... Har massvis med exempel, men detta blir anekdotisk bevisföring i ett redan fiktivt scenario. Att det sedan finns mången andra orsaker till att egoistiska luder vill skaffa barn är väl inget vi ens behöver ta upp - igen?
Citera
2026-06-29, 01:17
Medlem
Citat:
Anser du en lögnaktig kvinna som i mitt fiktiva exempel bedrar sig till ett barn, är ett bra mammamaterial?

Ingen aning. Det beror ju på hur hon är som mamma.

Om hon ger avkomman villkorslös kärlek, god omsorg, uppfostran, ser till att pappan finns i barnets liv (vilket han förhoppningsvis vill för barnets skull). Då är hon ju en bra mamma.

Om hon skiter i avkomman, är en egoist som bara har avkomman som en förlängning av sig själv, bara ger villkorad kärlek till avkomman, skiter i att avkomman kanske vill ha kontakt med sin pappa etc. Så är hon ju absolut inte en bra mamma.

Den lögnaktiga kvinnan som bedrar sig till ett barn, kan ju likaväl vara en desperat kvinna som älskar mannen, men han vill inte ha barn med henne "ännu". Och under en svag period ljuger hon om p-piller för att kunna få barn med honom. Då hennes biologiska klocka slår hårt. I det läget är det väl mer mannen som är en egoist, som inte fattar att kvinnor inte är fertila livet ut och kan behöva få barn inom rimlig tid. Han kanske rentav är en lögnaktig egoist, som bara säger att han inte vill ha barn "ännu", fast han aldrig vill ha barn med henne. Uppehåller henne i hopp och förtvivlan. Slösar bort hennes fina fertila år med sin lögn...
Citera
2026-06-29, 01:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om kvinnan ljuger om p-piller, så vill hon uppenbarligen ha barn = graviditeten är önskad av henne. Och då är hon lite ute ur den ekvationen...
Så då är det ju bara mannen som vill undvika oönskad graviditet

Men om kvinnan ljuger om att hon käkar p piller?

Du känns ju väldigt naiv måste man säga, det är rätt vanligt att kvinnor "ser till att bli gravida" utan samtycke från mannen bara för att kunna binda upp honom.
Citera
2026-06-29, 01:19
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Ja, jag har till skillnad från dig ett normalt, socialt privatliv samt ett arbete där jag möter väldigt mycket människor och får därmed en inblick i hur de flesta människor lever oavsett socioekonomiska omständigheter. Sen kan jag också läsa forskning och statistik, och både den och verkligheten talar ett tydligt språk: de flesta vuxna människor vill ha en stabil tillvaro för sina barn - även om de är planerade eller ej.

Jag skrev inte att scenariot inte existerar - det gör det säkerligen men i så extremt få fall att det knappt är mätbart. Det är således ett icke-problem både för dig personligen och i samhället, men som sagt du är sån jävla förlorare till incel att du måste hitta på scenarion att hata kvinnor ännu mer för att sticka din offerkofta tjockare.

Jävla böl-röv är du. Man up!

Inget med dig är "normalt", din feminazigråtande, vita riddare och tillika ärkecuck! Du lever i en rosa bubbla - ut i verkligheten och studera denna i stället för böcker, ditt mähä!

Du är nu på direkt IGNORE! Det gick fort, men mitt tålamod för er idioter minskar för varje inlägg!
Citera
2026-06-29, 01:22
Medlem
Citat:
kondom är inte heller säker till 100% du försöker bara lägga allt ansvar på killarna

I kombination p-piller och kondom, så är det ju mycket säkert. Och om kvinnan ljuger om p-piller, så är kondom mycket säkrare än utan kondom.

Ja, vill mannen inte ha barn och kvinnan vill ha barn. Så är det ju lite han som borde vara mest noga med att använda eget skydd... För sin egen skull. Eller tycker du att det är kvinnans ansvar att ta hand om mannens önskan, när hon har en annan önskan än honom? Ser du mannen som en liten pojke som inte ska behöva ta ansvar för sin egen önskan?
Citera
2026-06-29, 01:23
Medlem
Citat:
nej för du läser bara en länk om en sak men struntar i fakta på ett annat.

män kan göra ssig infertila utan kondom förstår du nu?

vet du ens vad p piller är det är nämligen med ett konstgjort könshormon

Du har inte ens skickat någon länk om detta AAS. Jag har skickat länk till dig över p-medel som man forskar på.
Citera
2026-06-29, 01:27
Medlem
Citat:
Ville bara påvisa att det finns kvinnor som har ekonomiska incitament för att lura sig till barn - fenomenet med gold diggers är kanske inte så utbrett i Sverige, men Sverige är inte hela världen även om tråden avhandlar just vårt land. Så, som sagt - enkom som referens. Sedan finns det faktiskt, tro det eller ej, kvinnor som skaffar barn för just det ekonomiska - finns de som erhåller barnbidrag och annat för att sedan låta dessa penningar gå till annat än vad de var avsedda för. Detta är särskilt vanligt inom missbrukarvärlden där jag jobbar... Har massvis med exempel, men detta blir anekdotisk bevisföring i ett redan fiktivt scenario. Att det sedan finns mången andra orsaker till att egoistiska luder vill skaffa barn är väl inget vi ens behöver ta upp - igen?

Ja, men låt då bli art spruta i kvinnors vaginor och använd kondom, om nu kvinnor är sådan lögnaktiga as och det är så vitt utbrett. Så är problemet löst! Tar du bort möjligheten för kvinnor att ljuga sig till en graviditet, genom att se till att inte ge dem tillgång till din sperma. Så har du liksom inget att oroa dig för sedan.
Citera
2026-06-29, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men om kvinnan ljuger om att hon käkar p piller?

Du känns ju väldigt naiv måste man säga, det är rätt vanligt att kvinnor "ser till att bli gravida" utan samtycke från mannen bara för att kunna binda upp honom.

Kvinnor som ljuger om p-medel, gör det med högsta sannolikhet för att få barn. Inte för att binda upp mannen.
Citera
2026-06-29, 01:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Som sagt, de flesta kvinnor vill ha en närvarande pappa till sina barn. Att gå igenom en graviditet med allt vad det innebär, förlossning, läkningen från att föda barn samt uppfostra ett barn själv och få ca 1600:- från en frånvarande pappa tror ni är en vinst i livet som man strävar efter?

Nu ljuger du, i 8 fall av 10 får mamman ensam vårdnad i en vårdnadstvist men skulle dessa mammor verkligen vilja att barnen har en närvarande pappa så skulle de givetvis dela 50/50 på vårdnaden men det gör dom inte, många mammor verkar tyvärr tro att de äger sina ungar bara för att de har pluppat ut dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in